جاباما
۴۵۰۷۵۲
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

افتتاحیه جشنواره فیلم عمار

خواسته مادر شهید برای گورخواب‌ ها

هفتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» عصر ۸ دی در سینما فلسطین آغاز به کار کرد و تا ۱۷ دی ماه به کار خود ادامه می دهد.

خبرگزاری مهر: شامگاه چهارشنبه ۸ دی ماه مراسم افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران در سینما فلسطین آغاز شد.

این مراسم همراه با پذیرایی زنان روستای صدخرو سبزوار برگزار می شود.

نادر طالب زاده دبیر جشنواره در ابتدای این مراسم گفت: خدا را شکر می کنم که توانستیم برای هفتمین دوره جشنواره عمار را برگزار کنیم. خداراشکر می کنم که جریان مستندسازی راه افتاده است.

وی با اشاره به اینکه گاهی کار یک مستندسار از کار ۱۰ وزیر موثرتر است، بیان کرد: در حال حاضر چند شبکه هست که بچه های انقلاب در آن فعالیت می کنند تا ببینیم چه اتفاقاتی در تولید می افتد.

طالب زاده افزود: من خودم از دور دوم که در جریان جشنواره بودم تعجب می کردم افراد مختلف از قشرهای مختلف برگزاری جشنواره عمار را تبریک می گفتند و حالا کیفیت آثار بالا رفته است و ما از این اتفاق خوشحالیم.

وی با بیان این که حضور و دعای شما حاضران و خانواده های شهدا پشتیبان فیلمسازان انقلابی است، گفت: جنگ نرم نیاز به ابتکار عمل و نوآوری دارد و جوانان با فن و تکنیک خود تحولات وضعی جامعه را به عرض مردم برسانند.

نادر طالب زاده با بیان این که در برهه کنونی دشمنان ایران اسلامی با خودشان درگیر شده اند و زمان رشد و ترقی ایران اسلامی است، اظهار کرد: فرصتی برای جوانان پدید آمده تا با سوژه یابی های بی نظیر خود داشته ها و دستاوردهای انقلاب را به رخ بیگانگان بکشند.

این پژوهشگر هنر و مسایل سیاسی با اشاره به جنگ تمام عیاری که با وجود این تحولاتی که در غرب پیش آمده در منطقه ما به وجود آمده است، عنوان کرد: ما باید با هوش پیش برویم و همه این ها به کارهای جوانان برمی گردد. بچه های مستند ما برای تولیدات دانشگاهی الگو شده اند و اینها افرادی هستند که با عقیده مستندسازی می کنند و این را مرهون هدایت خداوند می دانیم.

دبیر جشنواره فیلم عمار تاکید کرد: امروز این فرصت وجود دارد برای جوانان که با ساخت آثار مناسب مسئولان کم کار و خطاکار را به چالش بکشند.

پس از صحبت های طالب زاده نوبت به اهدای جوایز بخش مسابقه «نقد، پژوهش، مقالات سینمایی و لوح نگار» رسید.

لوح تقدیر این بخش به مرتضی راوش برای مقاله مبنای فطری سینمای دینی (تبیین مبانی نظری شهید آوینی) اهدا شد.

فانوس بخش تیزر تبلیغاتی به اصغر عباسی برای «رویای نیمه شب» رسید.

لوح تقدیر بخش لوح نگار به جواد خدابین برای «فتح خرمشهر» اهدا شد.

لوح افتخار بخش پوستر به «مرکز دنیا» به طراحی محمدصادق حیدری تعلق گرفت.

همچنین در ادامه مراسم جایزه ویژه جشنواره با نام «ننه عصمت» به محسن اردستانی مستندساز و فعال مبارزه با فتنه ۸۸ رسید.

اردستانی در سخنانی گفت: می خواهم با هم چند دعا کنیم، نزدیک به ۶ هزار نفر در کفریای سوریه در اسارت هستند دعا کنید این افراد از حصر در آیند. شهید سلیم اقبالی از شهدای مدافع حرم همچنان بدن مطهرش بازنگشته است برایش دعا کنید تا بازگردد. برای خودم هم دعا کنید که عاقبت بخیر شوم.

در بخش دیگر این مراسم حاج آقا صدیقی راننده ای که مقام معظم رهبری از او به عنوان عوامی که خواص است، یاد کرده بودند از اردستانی قدردانی کرد.

در ادامه صدیقی به نقل خاطره ای از حضور رهبری در ایرانشهر پرداخت و سپس دستکش ننه عصمت را تقدیم اردستانی کرد.

در این بخش مراسم لوح تقدیر بخش «فیلم ما» به غزل شیخ زاده برای «آرزوها گم می شوند» اهدا شد.

لوح تقدیر دوم این بخش به «صفر کیلومتر» ساخته امید حنطوش زاده رسید.

فانوس این بخش به «خداحافظ رفیق» به کارگردانی بنیامین رحیمی رسید و جایزه ویژه این بخش به محدثه باقری و علی سرو برای ساخت «اسوه» تقدیم شد.

در بخش نماهنگ لوح تقدیر به «تخریب بهشت» ساخته حسن حبیب زاده رسید.

فانوس این بخش به نماهنگ «سپر» ساخته وحید امینی رسید. همچنین هیات داوران جایزه ویژه این بخش را به مهدیار عقابی برای ۲ نماهنگ اربعین تا اربعین و ارغوان اهدا کردند.

در ادامه مراسم به دست مادر شهید موسوی زاده از شهدای غواص انگشتر پدر این شهید به حسین دارابی سازنده «دایو» اهدا شد. این اثر درباره شهدای اهواز است.

سپس مادر شهیدان خالقی پور به صحنه آمد و گفت: این جشنواره با همه جشنواره ها متفاوت است، سایر جشنواره ها بیشتر مادی گرا هستند اما عمار یک جشنواره مردمی است و خبری از مادیات در آن نیست.

وی افزود: وقتی به من گفتند هدیه ای به فیلمسازان عمار دهم به این فکر کردم که من هیچ چیز با ارزشی از نظر مادی ندارم اما دیدم یک چیز ارزشمندی دارم و آن چفیه فرزند شهیدم رسول خالقی پور است که از سال ۶۲ تا ۶۷ در عملیات های مختلف به گردن داشت.

این مادر شهید با اشاره به مساله گورخواب ها گفت: گورخواب ها هرچه هم که باشند همشهری ما هستند، بچه شعیه و انسان هستند. از مسئولان خواهش می کنم به این عزیزان کمک کنند و جایگاهی برای آنها درست کنند. از شهردارها و مسئولان می خواهم که به آنان کمک کنند.

در این مراسم قرار بر این شد این چفیه به یکی از فیلمسازان در اختتامیه جشنواره عمار اهدا شود.

سپس از افراد حاضر در افتاحیه توسط بانوان روستای صدخرو سبزوار که در زمان جنگ تحمیلی از رزمندگان با کلوچه هایشان پذیرایی می شد، پذیرایی شد.

قدردانی از زنان مجاهد انقلابی بخش دیگری از این مراسم بود که در این بخش از رضوانه دباغ دختر مرحوم مرضیه دباغ تجلیل شد.

دباغ در سخنانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر سبک زندگی اسلامی در خانواده های ایرانی گفت: به لطف خدا ما در خانوده ای مکتبی و مذهبی تربیت شدیم که مادر مرحوممان نقش مهمی در این تربیت داشتند و استاد وی آیت الله سعیدی که به بدترین شکل شکنجه و به دست ساواک شهید شد و همین طور استاد مجتبی صالحی خوانساری که به دست منافقین ملعون به شهادت رسید نقش مهمی در مسیری که مادر داشت ایفا کردند.

وی به تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره زنده یاد دباغ که گفته بودند آن بانو حقیقتا خستگی ناپذیر بود، خاطرنشان کرد: مرحومه دباغ در دو دنیا آبرومند بودند و از همه می خواهم دعای جمع این باشد که مادران شهدا همه ما را شفاعت کنند.

مراسم با اهدای جوایز اینگونه ادامه پیدا کرد.

جوایز بخش فیلمنامه

لوح تقدیر پویا نمایی به «شمع ها و آدم ها» اثر احسان مرادی رسید.

لوح تقدیر فیلمنامه داستانی کوتاه به «پشه هسته ای» کاری از محمد حسین امینی همدانی اهدا شد.

لوح تقدیر فیلمنامه داستانی بلند به «خبرنگار ایتالیایی» نوشته محمد دیندار تعلق گرفت.

دومین لوح تقدیر فیلمنامه داستانی به مشعل ۵ به قلم اکبر روح رسید.

فانوس بخش فیلمنامه به شهاب الدین نوشته مرتضی مصاحب نیا اهدا شد.

جوایز بخش برنامه تلویزیونی

لوح تقدیر این بخش به «انقلابیمیز» اثر روح الله رشیدی رسید.

لوح تقدیر دوم به «وطن دار» ساخته محسن اسلام زاده اهدا شد.

اسلام زاده پس از کسب جایزه اش گفت: وطن دار درباره مهاجران افغانستانی است که با یاری ۲۰ نفر از جوانان ایرانی و افغانستانی ساخته شد. امیدوارم وطن دار بتواند نگاه مردم ما را به افغانستانی ها تغییر دهد.

فانوس این بخش به برنامه «ثریا» به تهیه کنندگی محسن مقصودی رسید.

محسن مقصودی پس از کسب جایزه اش گفت: این فانوس را به روح شهید مصطفی احمدی روشن تقدیم می کنم، مصطفی به هم نسلی های من نشان داد در زمانی که از نفس افتاده ها و غرب گراها در مقابل فشارها کم آوردند با انرژی می توان به کار ادامه داد. او در زمان پلمپ های سال ۸۲ می گفت یک روز این پلمپ ها شکسته می شود من هم به جوانان می گویم تحریم ها یک روز می شکنند و نسل ما هم به غرب گراها نشان می دهند از نسل احمدی روشن ها هستند.

او در ادامه درباره تعطیلی برنامه «ثریا» گفت: ما تحت فشار هستیم. ان شا الله در مقابل فشار ها کم نمی آوریم و در این راستا به حمایت رسانه ملی نیازمندیم.

دومین فانوس هم به «هم قصه» ساخته حسین همازاده رسید.

در ادامه ترانه ای توسط علی نصیرنژاد درباره برجام اجرا شد و پخش مستند «داد» پایان بخش این مراسم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ننه عصمت کیه ؟دستکش چیه؟

    • کامی

      دست همشون درد نکنه

    • بدون نام

      مگد شما به فکر آنها باشی مادر شهید گرامی. و الا کسی نه حرفی میزند و نه کاری میکن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج