۴۵۲۷۱۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

«یک نفر سرکش» سومین فیلم پرفروش سال

در حالی ‌که تنها کم‌تر از چند ساعت به پایان سال ۲۰۱۶ باقی مانده، فیلم علمی-تخیلی «یک نفر سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای» با رکوردشکنی‌های پی در پی، کل فروش جهانی خود را بعد از دو هفته اکران در سینماهای سراسر دنیا به ۶۸۷.۷ میلیون دلار رساند.

وب سایت آی ‌سینما: در حالی ‌که تنها کم‌تر از چند ساعت به پایان سال ۲۰۱۶ باقی مانده، فیلم علمی-تخیلی «یک نفر سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای» با رکوردشکنی‌های پی در پی، کل فروش جهانی خود را بعد از دو هفته اکران در سینماهای سراسر دنیا به ۶۸۷.۷ میلیون دلار رساند.
«یک نفر سرکش» سومین فیلم پرفروش سال

هشتمین فیلم دنیای «جنگ‌های ستاره‌ای» که لقب میراث ماندگار جرج لوکاس را با خود یدک می‌کشد، پنج‌شنبه گذشته (۲۹ دسامبر) با نمایش در ۴۱۵۷ سالن سینما در سراسر امریکای شمالی، توانست ۱۶.۶ میلیون دلار بفروشد.

به این ترتیب، جدیدترین ساخته گرث ادواردز با ۳۷۲.۵ میلیون دلار فروش داخلی و پشت سر گذاشتن رقبایی همچون «زندگی مخفی حیوانات خانگی» (۳۶۸ میلیون دلار)، «کتاب جنگل» (۳۶۴ میلیون دلار) و «ددپول» (۳۶۳ میلیون دلار)، رکورد سومین فیلم پرفروش گیشه امریکا در سال ۲۰۱۶ را به نام خود ثبت کرد.

همزمان، انیمیشن «در جست و جوی دری» با ۴۸۶ میلیون دلار و «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» با ۴۰۸ میلیون دلار، رتبه اول و دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه ۲۰۱۶ امریکای شمالی را به خود اختصاص داده‌اند.

به علاوه، محصول جدید «دیزنی» و «لوکاس فیلم» پیشاپیش با ربودن گوی سبقت از فیلم‌های موفقی همچون «مرد عنکبوتی ۲» و «مصایب مسیح»، رکورد بیست و نهمین فیلم پرفروش گیشه امریکا در تمام دوران‌ها را از آن خود کرده است.

فیلم ۱۳۳ دقیقه‌ای «یک نفر سرکش» در تاریخ ۲۹ دسامبر بیش از ۱۷ میلیون دلار در سینماهای سراسر دنیا فروخت و کل درآمد خود در بازارهای بین‌المللی را به ۳۱۲.۵ میلیون دلار رساند که از این میان، گیشه بریتانیا با ۵۷ میلیون دلار، آلمان با ۳۱.۱ میلیون دلار، فرانسه با ۲۶.۷ میلیون دلار، استرالیا با ۲۴.۵ میلیون دلار و ژاپن با ۲۰.۲ میلیون دلار، سهم بسزایی در فروش پررونق اولین فیلم مستقل امپراتوری «جنگ‌های ستاره‌ای» داشته‌اند.

این در حالی است که «یک نفر سرکش» با نقش‌آفرینی بازیگران سرشناسی همچون فلیسیتی جونز، دیه‌گو لونا، بن مندلسن، مس میکلسن و فارست ویتاکر، تازه از یک هفته دیگر (ششم ژانویه) در سینماهای چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینمای جهان روی پرده خواهد رفت.

در حال حاضر، «یک نفر سرکش» به عنوان دهمین فیلم پرفروش گیشه جهان در سال ۲۰۱۶ رکورددار است و با پشت سر گذاشتن «ماموریت غیرممکن: ملت سرخود»، نود و یکمین فیلم پرفروش تاریخ به شمار می‌رود.

سال گذشته همین موقع، هفتمین فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای» با عنوان «نیرو برمی‌خیزد» مدت دو هفته بود که در سینماهای سراسر دنیا روی پرده رفته بود و در نهایت، با ۶۵۲ میلیون دلار فروش داخلی و ۹۳۶ میلیون دلار فروش جهانی، سال ۲۰۱۵ را به پایان برد.

«یک نفر سرکش» و انیمیشن «آواز بخوان» در حالی در روزهای پایانی امسال روی پرده رفتند که تاثیر بسزایی بر رکوردشکنی جدید گیشه امریکا به جا گذاشتند. سه روز پیش (۲۸ دسامبر)، فروش سالانه گیشه امریکای شمالی به ۱۱.۳۶ میلیارد دلار رسید و رکورد گیشه ۲۰۱۵ را با ۱۱.۱۴ میلیارد دلار فروش سالانه پشت سر گذاشت. آمار و ارقام منتشر شده حاکی از رشد دو درصدی گیشه امریکای شمالی در یک سال گذشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج