۴۵۳۳۰۷
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

اتهام واهی به رؤسای جمهور سابق

مناظره‌ای که شنبه‌شب در شبكه سوم سيما ميان مديرمسئول كيهان و مصطفی كواكبيان، نماينده مجلس و مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری انجام شد، دست‌كم براي نگارنده باعث تأسف بود.

محمدتقی فاضل‌میبدی-عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در شرق نوشت:
مناظره‌ای که شنبه‌شب در شبكه سوم سيما ميان مديرمسئول كيهان و مصطفی كواكبيان، نماينده مجلس و مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری انجام شد، دست‌كم براي نگارنده باعث تأسف بود. فكر مي‌كردم گاهي مطالب خلاف انصاف و اخلاقي كه در برخي جرايد، از جمله كيهان مشاهده مي‌شود، شايد از چشم مديران مسئول آنها دور باشد. در مناظره مذکور برايم روشن شد مدیرمسئول این روزنامه، خود خواهان اين نوع روش‌هاي ناپسند است. او به جاي اينكه به پرسش مجري درباره امضاكنندگان نامه تحريم به رئيس‌جمهور منتخب آمريكا پاسخ درست بدهد، بلافاصله از متن به حاشيه رفت و پاي يك زنداني - مهدي هاشمي - را كه هيچ قدرت دفاعی از خود ندارد وسط كشيد و به شکلی عجیب او را سرحلقه اين نامه‌ها و تحريم‌ها دانست!
نامبرده در هنجارشكني پا را فراتر گذاشت و براساس سندي واهي كه سر و ته آن روشن نبود، دو نفر از رؤساي‌جمهور اسبق، آقايان هاشمي و خاتمي را سردمداران خواهان تحريم‌ها عليه ايران و اختلاس‌هاي بابك زنجاني را هم زير سر این دو مسئول موفق کشور دانست. دليل اين ادعا اين بود كه بابك زنجاني با اين آقايان عكس داشته است؛ دليلي از اين محكم‌تر نمي‌شد! غافل از اينكه بسیاری كه متهم اخلاقي يا مالي هستند، با سران نظام عكس داشته‌اند و شگفت اينكه خود مرتب مي‌گفت: «نحن ابناء الدليل». در اينجا در پي پاسخ‌گفتن به اين گفته‌ها نيستم؛ چون مردم «ابناء الدليل» را خوب مي‌شناسند. مديرمسئول كيهان هنگامي كه حساسيت خود را روي بيت‌المال نشان مي‌داد، مي‌گفت مهم نيست ارقام حقوق نجومي چقدر است! مهم اين است كه دست اين مسئولان در جيب ملت رفته است، اما حاضر نبود سایر تخلف‌های آشکار همفکرانش در دستگاه‌های دیگر در همین ماه‌های اخیر را بپذیرد. ظاهرا از نگاه اين آقايان در دولت‌هاي نهم و دهم، دستي در جيب ملت نرفته و كوچك‌ترين اختلاسي صورت نگرفته است.

خنده‌دارتر اينكه به تعبير وی، دولت دهم هنگامي منحرف شد كه به اصلاح‌طلبي روي آورد! شگفتا، سخني از اين بي‌معناتر نمي‌شد. اولين مناظره‌اي بود كه از ايشان مي‌ديدم. دريغا اينكه مسئول يك نهاد فرهنگي و رسانه‌اي كه با بودجه بيت‌المال اداره مي‌شود، چرا بايد براي بازي در عرصه سياسي، اخلاق و عقلانيت را ناديده بگيرد و در كنار حرف‌های بي‌دليل خود، دو نفر از چهره‌هاي شاخص نظام را براي خشنودکردن اقليتی، سردمدار تحريم‌ها بداند و به آنان تهمت بزند؛ آن هم در شرایطی که به هیچ یک از آنان امکان حضور در این رسانه و دفاع در برابر اتهامات داده نمی‌شود.
او می‌خواست آن رئيس دولتی را كه قطع‌نامه‌هاي شوراي امنيت را مسخره مي‌كرد، تحريم‌ها را باعث رشد مملكت مي‌دانست، براي دورزدن تحريم‌ها اختلاس‌گران بزرگي را به كار گرفت و تحويل جامعه داد، باعث حيف‌وميل ميلياردها دلار ثروت عمومي و فراگيري فساد در مملكت شد و خسارت‌هاي بي‌شماري را بر ملك و ملت وارد كرد از اين خطاها مبرا کند. این روش‌ها البته برای مردم ایران کاملا آشناست. اميد است به خود آييم و براي رقابت‌هاي سياسي، اخلاق و انسانيت را از نظر و عمل دور نکنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد

      مدیر مسئول روزنامه طنز کیهان اگر جور دیگری حرف میزد باید تعجب میکردید .

    • بدون نام

      روزنامه سخیف شرق و امثالهم بایدم برای امثال مهدی هاشمی سینه چاک کننند ولی عاقلان تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.

    • بدون نام

      احسن آقای فاضل میبدی.درود بر شما که حقیقت را سر لوحه سخنانتان قرار دادی. درود بر شما

    • بی نام

      کیهان نشریه زرد ...

    • خودم

      مردم نه کیهان میخوانند و نه به حرفهای امثال این آقا توجهی دارند

    • بدون نام

      اگر جناحی به موضوع نگاه نکنید می بینید که سخنان آقای شریعتمداری حق است.

    • بدون نام

      آقای میبدی خود شیرینی نکن هر چه کشیدیم از هاشمی و بچه هاش بود . احمدی نژاد اگه دولتش دزد بود ولی نون سرسفره مردم بود .همین الان دزدی بیشتر شده (حقوقهایه نجومی . صندوق ذخیره فرهنگیان و. . . )

    • بدون نام

      آقای مدیر تو خودت از فتنها هستی بنزین رو آتیش میریزی فیش حقوقیت اگه راست میگی تو صفحه اول روز نامت چاپ کن بد دم از عدالت بزن به والله به طلای خدا قسم هیچ کدام از شما به اندازه هاشمی و خاتمی برای این مملکت دلسوزی نکردید چرا بی انصافی میکنیید شما بر گردیید به زمان جنگ که کل جهان علیه ایران قیام کردن با جملات زیبا وزیرکانه هاشمی همه ه خون گرفتند شما کجا بودید وقتی هاشمی شبها میامد داخل سنگرهای با ارتفا کمتر از یک متر داخل کانالها به سربازها روحیه میدار خدا به داد این مملکت برسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج