۴۵۴۹۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آیا احمدی نژاد نشر اکاذیب کرده است؟

رسيدگي مقدماتي به پرونده فرد مرتبط با پتروشيمي، قضايي نبودن موضوع پيگيري مطالب مطرح شده در پيغام رئيس جمهور به مناسبت مرگ هوگو چاوز و ... ازجمله موضوعات مطرح شده از سوي دادستان كل كشور در شيراز است.

خبرگزاری مهر: رسيدگي مقدماتي به پرونده فرد مرتبط با پتروشيمي، قضايي نبودن موضوع پيگيري مطالب مطرح شده در پيغام رئيس جمهور به مناسبت مرگ هوگو چاوز و ... ازجمله موضوعات مطرح شده از سوي دادستان كل كشور در شيراز است.

حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي شامگاه پنجشنبه در نشستي خبري در حاشيه برگزاري همايش دادستانهاي مراكز استانها در شيراز در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينكه براي مرتضوي چه قراري صادر شده، گفت: در دادسرا قرار لازم براي آقاي مرتضوي صادر شده است.

وي در خصوص غيرعلني بودن جلسه دادگاه مرتضوي نيز ادامه داد: قرار است دادگاه روز ۲۰ اسفندماه برگزار شود و در خصوص علني يا غيرعلني بودن جلسه دادگاه قاضي تصميم گيري مي كند و در خصوص علني بودن دادگاه ما مطلبي اعلام نكرده ايم.

وي بيان كرد: بر اساس قانون اصل بر علني بودن دادگاه است اما قانون برخي موارد را استثنا مي كند بنابر اين قاضي مطابق با قانون و موارد استثنا تصميم بر غير علني كردن دادگاه كرده است.

دادستان كل كشور در ادامه در پاسخ به سئوال ديگري پيرامون دستگيري خاوري نيز گفت: قوه قضائيه از همان ابتدا اقدامات لازم را صورت داد و وزرات امور خارجه نيز مراتب را پيگيري مي كرد اخيرا نيز پليس بين الملل موضوع را پذيرفته و ما اميدواريم كه وي را به ايران تحويل بدهند.

وي ادامه داد: شعار آنها مبارزه فساد و پول شويي است كه اگر واقعا مدعي چنين شعاري هستند انتظار داريم در مورد خاوري نيز كه اقدامش مصداق فساد است مراتب پيگيري شود.

خبرنگار ما نيز در خصوص نحوه رفتار با سعيد مرتضوي در دادگاه و اينكه گفته شده است وي از در ويژه قضات در جلسه دادگاه حاضر شده پرسيد كه حجت الاسلام محسني اژه اي پاسخ داد: اين مسائل حاشيه اي است و از آن اطلاعي ندارم و مهم موضوع رسيدگي به پرونده است.

وي در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار ما در خصوص اقدامات دستگاه قضا در برخورد با اخلالگران نظام اقتصادي كشور نيز گفت: در مورد مفاسد اقتصادي عزم قوه قضائيه جدي است و نشان اين جدي بودن پرونده هايي است كه ملاحظه مي شود.

دادستان كل كشور ادامه داد: البته تا زماني كه پرونده ها به نتيجه قطعي نرسد محدوديتهايي در اطلاع رساني وجود دارد پرونده هايي مانند فساد بزرگ بانكي از سوي مردم و رسانه ها دنبال مي شود اما برخي از پرونده ها ممكن است در اين حجم و سطح نباشد و بعد از اينكه حكم قطعي شد جزئيات آن مطرح مي شود.

پرونده سرقت مسلحانه طلافروشي در تهران

حجت الاسلام محسني اژه اي در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر محارب بودن چند سارق مسلح دستگير شده در تهران در ارتباط با طلافروشيها نيز گفت: چنانچه كسي با سلاح سرد و گرم در جامعه موجب وحشت و ترس مردم شود با ثابت شدن موضوع محارب شناخته خواهد شد كه سرقت مسلحانه يكي از آن موارد است و ممكن است ثابت نشود از سلاح براي رعب و وحشت استفاده شده است.

وي در مورد حادثه خيابان مدني نيز گفت: حكم تائيد شده و در حال طي شدن تشريفات اجراي احكام است.

`پيگيري پيغام رئيس جمهور موضوع قضايي نيست

خبرنگار ديگري نيز در مورد مرگ هوگو چاوز و اينكه پيغام رئيس جمهور ايران مبني بر محشور شدن چاوز به همراه حضرت مسيح با امام زمان (عج) و اينكه آيا اين موضوع مصداقي از نشر اكاذيب است يا خير نيز افزود: اين مسئله موضوع قضايي نيست.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري در خصوص دستگيري فردي كه عنوان شده سلطان پتروشيمي است، ادامه داد: فردي در اين رابطه دستگير شده و پرونده در مرحله تحقيقات اوليه است.

دادستان كشور گفت: اين فرد تخلفات مالي در خصوص پتروشيمي داشته است.

سخنگوي در پاسخ به سئوالي در مورد پيش بيني فتنه آينده نيز گفت: پيش بيني معناي قطعي بودن ندارد كه حتما به همان شكل اتفاق بيفتد، ما پيش بيني كرده ايم كه دشمن در حال تلاش است و وظيفه داريم بر اساس احتمالاتي كه وجود دارد اقدامات لازم را صورت دهيم.

وي گفت: در اين خصوص مي توان اطراف جريان فتنه حضور داشت و در صورت لزوم به آنها صحبت كنيم و يا تذكر بدهيم.

حجت الاسلام محسني اژه اي در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد در جريان فتنه ۸۸ كه شما وزير اطلاعات بوديد رئيس جمهور عدم مديريت مناسب فتنه دليل عزل شما عنوان كرد و شما نيز عنوان كرديد كه مسائل را توضيح خواهيد داد آيا زمان توضيحات شما فرا رسيده نيز گفت: علت عزل بنده اين موضوع نيست و هنوز نيز نمي خواهم مسئله را باز كنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج