۴۵۶۸۸۰
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

شکوری:

هاشمی مجبور شد از روحانی حمایت کند

اولویت هاشمی در سال ۹۲ ولایتی بود و آقای هاشمی احساس کرد که آقای ولایتی رأی لازم را ندارد و اصلاح‌طلبان پشت وی قرار نمی‌گیرند، بنابراین مجبور شد از روحانی حمایت کند و البته خیلی مؤثر بود.

خبرگزاری فارس: ابوالفضل شکوری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگاران حوزه احزاب خبرگزاری فارس با بیان اینکه هاشمی در افزایش رای روحانی موثر بود، اظهار داشت: رای روحانی در بین جامعه ۱۰ درصد بود.

وی افزود: آقای روحانی در جریان انتخابات سال ۹۲ رأی خوبی کسب کرده و اگر اصلاح‌طلبان به میدان نمی‌آمدند، قطعاً ایشان رئیس‌جمهور نمی‌شدند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه عارف نگفت که به نفع روحانی کنار می‌رود، تصریح کرد:‌ عارف کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان بود و می‌توانست تا آخر در صحنه بماند، اما اگر این اتفاق صورت می‌گرفت، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شد و مشخص نبود که عارف به دور دوم راه یابد یا روحانی؛ اما قطعاً یکی از اصولگرایان مثل آقای قالیباف و یا جلیلی در دور دوم با عارف و یا روحانی رقابت می‌کرد.

به اعتقاد شکوری روحانی رای رئیس‌جمهور شدن را نداشت و وی نیز ممکن بود در همان حد جلیلی رأی بیاورد و این اصلاح‌طلبان بودند که پایگاه رأی وی را فربه‌تر کردند.

وی درباره استراتژی انتخاباتی اصلاح‌طلبان در سال ۹۶، تاکید کرد: اولویت اصلاح‌طلبان در درجه اول آقای روحانی است، اما ممکن است افراد دیگر نیز به صورت جریانی و یا فردی در انتخابات نام‌نویسی کنند. بعید نیست که برخی از اصلاح‌طلبان هم برای سال ۹۶ ثبت‌نام کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه جریان اصلاحات به کاندیداتوری عارف در سال ۹۶ روی خوش نشان نداده است، بیان کرد: آقای عارف شخصاً متمایل است که نامزد شود و گواه این مطلب مصاحبه‌ها و برخوردها و گلایه‌های ایشان است، اما جریان اصلاحات هنوز ایشان را مطرح نکرده است.

شکوری اضافه کرد: ممکن است حزب اعتماد ملی برای سال ۹۶ کاندیدایی مستقل داشته باشد و یا افرادی از اعضای حزب به صورت منفرد ثبت‌نام کنند.

وی همچنین در ادامه این گفت‌و‌گو به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: اولویت هاشمی در سال ۹۲ ولایتی بود و آقای هاشمی احساس کرد که آقای ولایتی رأی لازم را ندارد و اصلاح‌طلبان پشت وی قرار نمی‌گیرند، بنابراین مجبور شد از روحانی حمایت کند و البته خیلی مؤثر بود.

این استاد دانشگاه بر این باور است که روحانی سابقه اجرایی نداشت و وی در بحث اداره دولت ناشناخته بود یعنی در مسئولیت اجرایی قرار نگرفته بود که امتحان پس داده باشد و فقط در شورای عالی امنیت ملی سابقه امنیتی داشت و توده‌ها وی را نمی‌شناختند و مبنای این قضاوت که شخص مدیر است یا خیر قرار نمی‌گرفت، چرا که آقای روحانی در کسوت اداره هیچ وزارتخانه‌ای ظاهر نشده بود.

شکوری با بیان اینکه آقای روحانی اصلاح‌طلب نبود، گفت: روحانی رسماً عضو جامعه روحانیت مبارز است اما آقای عارف رسماً اصلاح‌طلب و معاون اول آقای خاتمی بود، بنابراین اگر آقای عارف رئیس‌جمهور می‌شد، اصلاح‌طلبان مسئولیت کارآمدی دولت او را برعهده می‌گرفتند.

به اعتقاد وی اصلاح‌طلبان با حمایت از روحانی پوست اندازی کردند بنابراین حمایت اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ عدول از هویت اصلاح‌طلبی نیست.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان از آرمان‌خواهی به سمت واقعیت‌طلبی تغییر مسیر داده‌اند، یادآور شد: چرخش اصلاح‌طلبان به سمت روحانی نقطه‌ گریز از شرایط بود.

شکوری افزود: اصلاح‌طلبان معتقد بودند اگر با آمدن حسن روحانی وضعیت جامعه تلطیف یافت، می‌توان پس از وی به روی کار آمدن یک رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب فکر کرد، اما اگر به این نقطه نرسیدیم هم شرایط قابل قبول درست می‌شود.

به گفته وی رییس جمهور متوجه پشتوانه رای خود در سال ۹۲ نیست و علت آن نیز مشاوره برخی از مشاورین و یاران نزدیک آقای روحانی است که اطلاعات غلط می‌دهند و به روحانی تأکید می‌کنند که این رأی متعلق به خودت بوده است و اصلاح‌طلبان مجبور بودند از شما حمایت کنند، در حالی که ما مجبور نبوده و نیستیم که از روحانی حمایت کنیم.

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آقای روحانی برای حزب کارگزاران کار کرد نه برای اصلاح‌طلبان، وی آقای جهانگیری از افراد شاخص حزب کارگزاران سازندگی را به تصدی معاون اولی خود رسانده است و شماری از پست‌های وزارتی را به آنان داد، اما اصلاح‌طلبان و آرمان‌های اصلاح‌‌طلبی مغفول ماندند.

شکوری با تاکید بر اینکه روحانی در قبال زحمات ما ادی دین نکرد، تصریح کرد: دولت حزب اعتماد ملی را بازی نداد.

به گفته وی دولت یازدهم رفاقتی به افراد سمت می‌دهد و تمام کسانی که در مرکز تحقیقات استراتژیک رفت و آمد داشتند، اکنون پست گرفته‌اند، بنابراین من این را از طرف حزب اعتماد ملی اعلام می‌کنیم افرادی که قبلاً عضو حزب اعتماد ملی بودند و اکنون در دولت پست‌های بالایی گرفتند، اما بعد از گرفتن مسئولیت با حزب اعتماد ملی قطع رابطه کرده‌اند؛ عملکرد آنان هیچ ربطی به حزب اعتماد ملی ندارد، چه خوب باشد و چه بد!

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اما تاکید دارد که اصلاح‌طلبان باید مسئولیت عملکرد دولت روحانی را بپذیرند، اگر دولت خطا رفت یا زیان‌ده شد، اصلاح‌طلبان باید آن خسران را بپذیرند، چون سهیم و حامی بوده‌اند.

شکوری در عین حال ادامه داد: حمایت اصلاح‌طلبان از لیست امید محکم‌تر بود و از اعضا برای میثاق‌نامه امضا گرفته‌اند. البته شماری از نمایندگان عضو لیست امید آن میثاق‌نامه را زیر پا گذاشتند و عهدشکنی کردند.

وی در مورد دیدار موسوی خوئینی‌ها با حسن روحانی گفت: اینها شخصی است. بله، طبعاً و به هر حال باید صحبت‌هایی با آقای روحانی صورت بگیرد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش که در مورد چه چیزهایی باید با آقای روحانی صحبت شود، اظهار داشت: باید صحبت‌هایی با این مضمون صورت بگیرد که اگر قرار است ما در سال ۹۶ از شما حمایت کنیم، شما هم باید به خواسته‌های کلی اصلاح‌طلبان رویکرد مثبت نشان بدهید. تأکید می‌کنم خواسته‌های کلی، چون موردی و مصداقی نمی‌توان نام برد که این خواسته‌ها چه چیزی است.

شکوری با بیان اینکه ممکن است اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی شرط و شروط بگذارند، افزود: شر و شروط اصلاح‌طلبان برای روحانی در سال ۹۶ ورود افرادی معتدلی چون ولایتی به صحنه انتخابات است.

وی درباره برجام نیز گفت: امروز ما شاهد خیانت آمریکا به برجام هستیم و باید این اقدام آمریکا را به محافل بین‌المللی کشاند و علیه آمریکا شکایت کرد، چون در برجام نیز پیش‌بینی شده است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار داشت: اقتصاد ما الان با رکود مواجه است و امیدهای آقای روحانی به باد رفته است.

شکوری ادامه داد: آقای روحانی فکر می‌کرد این پول‌ها می‌آید و ما با سیستم بانکی بین‌المللی ارتباط پیدا می‌کنیم و پول های آزاد شده‌مان در اختیار دولت قرار می‌گیرد و سرمایه‌گذاری‌ها سرازیر کشور می‌شود. امروز ما شاهد این هستیم که سرمایه‌داران خارجی وارد ایران می‌شوند اما قادر به آوردن پول به ایران نیستند، چون بانک‌های بزرگ خارجی می‌ترسند. به نظر من نقص برجام این بوده و می‌توان از این حیث به آن انتقاد کرد.

وی افزود: در برجام بعد اقتصادی مخصوصاً در مسائل بین‌المللی مالی پیش‌بینی‌های لازم و دقت کافی صورت نگرفته است.

نماینده دوره ششم مجلس با بیان اینکه دولت باید سیاست اقتصادی انبساطی را دنبال می‌کرد، تصریح کرد: دولت بهتر بود تورم را در حد ۱۷-۱۸ درصد نگه می‌داشت. سیاست انبساط پولی را باید در پیش می‌گرفتند و در جامعه تزریق می‌کردند.

شکوری تاکید کرد: یکی از اشتباهات آقای روحانی این بود که تیم اقتصادی جناب آقای هاشمی را بر سر کار آورد، در حالی که ایشان باید متوجه می‌شدند که تیم اقتصادی آقای هاشمی به درد عصر حاضر که دوره بحران است، نمی‌خورد و متأسفانه هنوز هم در حال ادامه دادن است.

به اعتقاد وی روحانی هم مثل احمدی‌نژاد خط قرمزش کابینه شده است در مورد فیش‌های نجومی که پایه‌گذاری آن مربوط به گذشته بود و ما که خواص هستیم بر این مسئله واقف هستیم، اما وقتی این فیش‌ها فاش شد آقای روحانی باید موضع تندی اتخاذ می‌کرد و وزیر مربوطه را عزل می‌کرد اما عزل نکرد.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه مردم کارکرد اقتصادی دولت را قبول ندارند، گفت: ما بارها از طریق رسانه‌ها از دکتر روحانی خواسته‌ایم در تیم اقتصادی و رسانه‌ای خود خانه‌تکانی صورت دهد، اما اتفاقی نیفتاده است.

شکوری به کمپین نخریدن خودرو از سوی مردم اشاره و اظهارات نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد این کمپین را توهین به مردم دانست.

وی در همین زمینه تاکید کرد: من اگر جای آقای روحانی بودم آقای نعمت‌زاده را درجا عزل می‌کردم، چون این وزیر به مردمی توهین کرده بود که سال ۹۲ به وی رأی داده بودند.

به اعتقاد عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی آقای روحانی یا از این معضل اتومبیل و مشکلات و معضل مردم خبر ندارد یا بدان بی‌توجه است، که هر دو فاجعه است.

شکوری با بیان اینکه تیم روحانی به درد ۴ ساله دوم نمی‌خورد، گفت: من نمی‌گویم که آقای روحانی بد است، ولی آقای روحانی نواقص و معایبی دارد، بنابراین اگر می‌خواهد دولتش به نوبت دوم کشیده شود، باید این نواقص را اصلاح کند.

وی با عنوان این مطلب که تیم اقتصادی دولت مشکلات مملکت را درک نمی‌کند، خاطرنشان کرد: حمایت دراز مدت از روحانی، اصلاح‌طلبان را به سمت انقراض سیاسی می‌برد اما اگر کوتاه مدت باشد مثل همین دوره می‌توان گفت اصلاح‌طلبان تاکتیکی عمل کرده‌اند.

نماینده دور ششم مجلس می گوید که وزرا از روحانی حساب نمی‌برند؛ کسی که عضو دولت شد باید مشی خود را متناسب با دولت تنظیم کند. اگر مشکلی در کابینه وجود دارد باید در درون کابینه حل شود، نباید این موضوعات رسانه‌ای شود بنابراین من این مشکلات را به دلیل این می‌دانم که این افراد از مافوق خود حساب نمی‌برند.

شکوری همچنین معتقد است که نظر روستاییان نسبت به روحانی تغییر کرده است و یکی از دلایل تغییر این نگاه، قطع وام مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه مردم در روحانی نوعی اشرافیت می‌بینند، افزود: طبقه پایین از مردم معتقد بودند که احمدی‌نژاد از جنس خودشان است، اما این احساس را در مورد آقای روحانی ندارند و در ایشان نوعی اشرافیت می‌بینند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پایان این گفت‌و‌گو از روحانی خواست که اگر می خواهد تک دوره‌ای نباشد باید جامعه را از رکود عبور دهد و به تعبیری رکود زدایی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هومن

      منم بنوبه خودم از هر دو حمایت میکنم

    • محمدرضا بختیار

      این صحبت ها و آمارها مانند دیگر آمار ها و صحبت ها توهم و خیالهای صوری برخی هاست مردم رای خود را به صندوق می اندازند نه تفکر دیگران را!!!!!

    • بدون نام

      خخخخخ ده درصد رای داشتی آقای روحانی؟؟!!

    • علی

      روحانی برو کنار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج