جاباما
۴۵۷۱۶۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ابداع روش جدیدی برای از بین بردن اثر زخم

جای زخم ها بر روی بدن همیشه آزاردهنده هستند و ظاهر ناخوشایندی را بر روی پوست شما ایجاد می کنند؛ اما حالا می توانید برای همیشه با آن ها خداحافظی کنید؛ زیرا دانشمندان آمریکایی در حال کار کردن بر روی روش جدیدی برای از بین بردن جای زخم هستند.

وب سایت کلیک: جای زخم ها بر روی بدن همیشه آزاردهنده هستند و ظاهر ناخوشایندی را بر روی پوست شما ایجاد می کنند؛ اما حالا می توانید برای همیشه با آن ها خداحافظی کنید؛ زیرا دانشمندان آمریکایی در حال کار کردن بر روی روش جدیدی برای از بین بردن جای زخم هستند.
ابداع روش جدیدی برای از بین بردن اثر زخم

همیشه جای زخم ها پس از بهبود یافتن آن ها بر روی بدن باقی می ماند و تاکنون هیچ راهی برای از بین بردن آن ها وجود نداشت؛ اما محققان آمریکایی از دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه کالیفرنیا موفق شده اند روشی را ابداع کنند که با استفاده از آن می توان برای همیشه با جای زخم خداحافظی کرد. این محققان توانسته اند با ایجاد این روش جدید، متداول ترین نوع سلولی را که در زخم یافت می شود، به سلول های چربی تبدیل کنند و به این صورت جای زخم بر روی بدن از بین می رود. این نخستین باری است که روش جدیدی برای از بین رفتن جای زخم ایجاد شده است.

سلول های چربی که آدیوپوسیت نامیده می شوند، در سطح پوست انسان یافت می شوند؛ اما در هنگام بهبود زخم از بین می روند و از بین رفتن این سلول ها باعث می شود جای زخم همیشه بر روی پوست انسان باقی بماند. متداول ترین سلولی که در زخم انسان یافت می شود، میوفیبروبلاست نام دارد و به دلیل اینکه این سلول فاقد فولیکول فو (عضو تولید کننده مو در پوست پستانداران) است، باعث می شود جای زخم نسبت به سایر قسمت های پوست انسان، ظاهر ناخوشایندی داشته باشد. محققان آمریکایی قصد دارند سلول های میوفیبروبلاست موجود در زخم را به سلول های چربی تبدیل کنند تا از تشکیل جای زخم در طول روند بهبود آن جلوگیری کنند.

اساس کار این روش محققان، تولید مجدد فولیکول مو در سلول های میوفیبروبلاست و سپس از آن ایجاد چربی در واکنش به فعالیت فولیکول مو در این سلول ها است. دانشمندان در این مطالعه دریافتند که فرآیند تولید فولیکول مو و چربی جدا از یکدیگر انجام می شوند؛ اما این دو فرآیند به یکدیگر وابسته هستند. در ابتدا فرآیند تولید فولیکول مو صورت می پذیرد. محققان آمریکایی قبلا به وجود تعدادی از عواملی که برای ایجاد فولیکول مو ضروری هستند، پی برده بودند و به تازگی به تعدادی از عواملی دیگر که در هنگام تولید آن ایجاد می شوند، نیز پی برده اند و متوجه شده اند که این عوامل در هنگام ایجاد فولیکول مو باعث می شوند سلول های میوفیبروبلاست ناحیه زخم به جای تشکیل جای زخم، چربی تولید کنند.

سلول های چربی بدون وجود فلیکول های مو تشکیل نمی شوند؛ اما زمانی که تشکیل شدند، تشخیص آن ها از سلول های قدیمی تر چربی دشوار است؛ بنابراین وجود آن ها باعث می شود ظاهر زخم بهبود یافته، طبیعی تر به نظر برسد.

محققان موفق به کشف عامل کلیدی تبدیل میوفیبروبلاست به سلول های چربی یعنی BMP یا Bone Morphogenetic Protein (گروهی از عوامل رشد) پی بردند. BMP می توانند ساختار میوفیبروبلاست را طوری تغییر دهند که به جای ایجاد جای زخم، به سلول های چربی تبدیل شوند. دانشمندان اذعان کرده اند که تبدیلی که با بهره گیری از BMP صورت می پذیرد، پایدار و کارآمد است و هم در سلول های انسان و هم در سلول های موش به درستی صورت می پذیرد.

سلول های چربی علاوه بر جلوگیری از ایجاد جای زخم کاربردهای دیگر نیز دارند. عوامل متعددی مانند ابتلا به بیماری ایدز باعث از بین رفتن سلول های چربی می شوند که هنوز هم هیچ راه حل موثری برای بازگرداندن آن ها وجود ندارد، علاوه بر این افزایش سن نیز باعث از بین سلول های چربی می شود که آثار آن در صورت افراد مسن کاملا مشهود است.
محققان اذعان کرده اند که با استفاده از این روش می توانند سلول های از دست رفته در پوست افراد مسن را دوباره باز گردانند و پوست آن ها را جوان سازند و به این صورت تحولی بزرگی در روش های جوان سازی پوست ایجاد کنند. دانشمندانی که در حال تحقیق بر روی این موضوع هستند، به دو دسته تقسیم شده اند. برخی از آن ها در حال کار کردن بر روی روش هایی برای پیشرفت مکانیزم های تقویت پوست هستند و برخی دیگر در حال کار کردن بر روی روش هایی دیگر برای تبدیل سلول های موجود در زخم، بررسی عوامل دیگر درگیر با تبدیل سلول های زخم و بررسی و آزمایش سلول های انسان و بافت های زخم او هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج