۴۵۸۵۵۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

«نت هنتاف» درگذشت

«نت هنتاف» رمان‌نویس، منتقد موسیقی و روزنامه‌نگار آمریکایی درگذشت.

خبرگزاری صبا: «نت هنتاف» نویسنده شناخته شده آمریکایی در سن ۹۱ سالگی به مرگ طبیعی در آپارتمانش در منهتن درگذشت.
«نت هنتاف» درگذشت

هنتاف منتقد موسیقی رسانه‌هایی چون The Village Voice، The Wall Street Journal، Down Beat, JazzTimes, Legal Times, The Washington Post, The Washington Times, The Progressive, The New York Times, Editor & Publisher و Free Inquiry بود.

وی در ۱۰ جون ۱۹۲۵ در بوستون متولد شد و از مدرسه لاتین این شهر فارغ‌التحصیل شد. هانتاف تحصیلات دانشگاهی خود را در دانگشاه نورت‌استرن و هاروارد دنبال کرد و در پی برنامه فولبرایت به سوربون پاریس رفت.

این نویسنده فعال حقوق بشر با وجود یهودی بودن، در سال ۱۹۸۲ مخالفت خود را با حمله نیروهای اسرائیلی به لبنان و اشغال سرزمین‌های فلسطین ابراز کرد. پس از این اتفاق سه خاخام یهودی حکم تکفیر او را اعلام کردند. «هنتاف» همچنین به خاطر مخالفت با سقط جنین از بنیاد «زندگی بشر» جایزه دریافت کرد. هنتاف از مخالفات آتانازی بود و در جریان حمله به عراق از نیروهای آمریکایی حمایت کرد.

از آثار غیرداستانی او می‌توان به «به من گوش بده با تو حرف می‌زنم» - با همکاری نات شاپیرو، «پدیدآورندگان جاز»، «زندگی جاز»، «برابری نو»، «کودکان ما می‌میرد»، «پزشکی در میان معتادان»، «نخستین آزادی: تاریخ پر سر و صدای آزادی بیان در آمریکا»، «آزادی بیان برای من»، «اصرار به زندگی» اشاره کرد. این آثار میان سالهای ۱۹۵۵ تا ۲۰۰۵ منتشر شده‌اند.

هانتاف در نگارش رمان نیز فعال بود و نخستین رمان خود را ۱۹۶۵ با عنوان «کشور جاز» منتشر کرد. «به نگهبان زنگ بزن»، «بعد»، «این مدرسه مرا دیوانه می‌کند»، «آیا این مدرسه مجازات اعدام دارد؟»، «بلوز برای چارلی داروین»، «روزی که آنها برای دستگیری کتاب آمدند» و «مردی از امور داخلی» دیگر آثار او هستند که تا سال ۱۹۸۵ منتشر شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج