۴۶۲۲۸۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

بزرگترین رقیب پورشه و فراری به زودی می آید

طبق گزارش هایی که منتشر شده است قرار است به زودی خودرو جدیدی رونمایی شود که رقیبی سرسخت برای پورشه و فراری محسوب می شود.

وب سایت کلیک: طبق گزارش هایی که منتشر شده است قرار است به زودی خودرو جدیدی رونمایی شود که رقیبی سرسخت برای پورشه و فراری محسوب می شود.
بزرگترین رقیب پورشه و فراری به زودی می آید

در نمایشگاه خودرو دیترویت آقای موئرز تایید کرد که این مدل بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار نیرو خواهد داشت که معادل توان خروجی خودروی فرمول یک مرسدس بنز است و در واقع موتور Project One از روی همین خودرو گرفته شده است. همین موضوع این خودرو را رقیبی قدرتمند برای امثال Ferrari LaFerrari، McLaren P۱، Porsche ۹۱۸ Spyder و خودروی مشترک آستون مارتین و ردبول با نام AMR-RB ۰۰۱ خواهد کرد.

آقای موئرز، همچنین عنوان کرد که این هایپرخودرو مجهز به سیستم دو دیفرانسیل است و اکسل جلویی آن توسط موتور الکتریکی کنترل می شود. این قابلیت امکان این را می دهد که چرخ های جلویی به صورت مجزا رانده شوند از این رو گشتاور به صورت انتخابی بین چرخ ها توزیع می گردد.

این تکنولوژی در حال حاضر در خودروی SLS AMG به کار گرفته شده و دینامیک گشتاور (AMG AMG Torque Dynamics) نامیده می شود.

موئرز گفت که کمتر از ۳۰۰ مدل از این خودرو در آینده تولید خواهند شد و قیمت آن ها نزدیک به ۲ میلین پوند خواهد بود.

او امیدوار است که تمام مدل ها پیش از نمایش در فرانکفورت به فروش برسند. این خودرو در اواسط سال ۲۰۱۸ به دست مشتریان خواهد رسید.

خودرو ذکر شده می تواند با موتور الکتریکی اش ۲۵ کیلومتر را طی کند و بر اساس گفته های موئرز یکی از خارق العاده ترین خودرو های دو سرنشین که تا به حال بر روی جاده قرار گرفته اند، خواهد بود.

رئیس شرکت بنز، دکتر دییتر زتسج اضافه کرد: «هدف ما این است که اولا اولین خودروی مجاز در جاده با موتور فرمول یک را عرضه کنیم. دوما اینکه، این خودرو اوج خودرو های اسپرت محسوب می شود. ما امید های نسبتا خوبی داریم که این امر ممکن شود.»

تنها تصاویر رسمی از این خودرو طرح های اسکچ آن هستند که در نمایشگاه CES لاس وگاس امسال به نمایش در آمدند که در زیر آن ها جمله زیر نوشته شده بود: «ایجاد لذت رانندگی سرسختانه.»

در تصاویر شیشه جلو تا بالای سقف کشیده شده است و ورودی های هوا در زیر پنل بالایی به چشم می خورند. این موضوع نشان می دهد که موتور این خودرو در وسط آن قرار گرفته است.

پیشرانه و تکنولوژی فرمول ۱

خودروی Project One از موتور ۱٫۶ لیتری توربوشارژ بنزینی که درون خودروی فرمول ۱ W۰۷ یافت می شود استفاده خواهد کرد.

موئرز در این رابطه گفت: «قطعا باید بعضی موارد را تغییر دهیم. دور موتور ۳۵۰۰-۴۰۰۰ برای جاده چندان هم قوی نیست. حتی در خودروی های مجاز در جاده نیز خط قرمز دور موتور بر روی ۱۰,۰۰۰ قرار دارد.»

موئرز پیش تر از این نیز در خصوص استفاده از پیشرانه فرمول ۱ صحبت هایی کرده بود: «پیشرانه فرمول ۱ ما دو برابر چیزی است که خیلی از مردم تصور می کنند و اگر به باری که این پیشرانه باید در مسابقه فرمول یک متحمل شود نگاه کنید و آن را با همین موضوع در یک خودروی جاده ای مقایسه کنید متوجه می شوید که قرار است زحمت کمتری را به جان بخرد.»

مانند دیگر پیشرانه های فرمول ۱ مرسدس بنز، موتور این خودرو نیز از شرکت پیشرانه های فوق عملکردی مرسدس AMG در بریکسورث، نورث امپتون شیر تولید خواهد شد.

بزرگترین رقیب پورشه و فراری به زودی می آید

این خودرو همچنین قرار است مجهز به هر دو سیستم بازیابی نیرو که در دیگر خودرو های فرمول ۱ وجود دارد بشود. سیستم MGU-K که انرژی مکانیکی و حرارتی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و برای استفاده در آینده ذخیره می شود و سیستم MGU-H که گرما را از اگزوز ها گرفته و تبدیل به الکتریسیته می کند.

هنوز معلوم نیست که این پیشرانه چگونه قرار است با قوانین آلایندگی جاده سازگار شود و یا اینکه از چه گیربکسی استفاده کند. قطعا در صورت استفاده از گیربکس فرمول یک باید آن را به شدت برای عملکرد جاده ای سازگار کرد.

جدول زمانی ساخت

در اکتبر سال جاری مرسدس بنز نمونه های اولیه را مورد آزمایش قرار می دهد و موئرز قبلا تایید کرد که در تیم رانندان ساخت و توسعه این خودرو لوییس هملیتون نیز حضور خواهد داشت.

یکی از اعضای هیئت مرسدس بنز به نام اولا کالنیوس گفت است که پیشرانه این خودرو باید منحصر به فرد باشد. او تاکید کرد که در حال حاضر با وجود سرشت خشن و سرسخت آن، این خودرو را می توان بر روی جاده راند و مختص پیست مسابقه نخواهد بود.

موئرز بیان کرد که هدف طراحی این خودرو ساخت هایپر خودرویی است که بهینه ترین هایپرخودرو با قابلیت های دینامیک رانندگی خارق العاده است نه الزاما قوی ترین آن ها.

او در سوال اینکه منظور از بهینه چیست گفت در تمام زمینه ها. این جمله به معنی ترکیب کاملا نوینی از قدرت، وزن کن و مصرف سوخت کم است.

رقیب اول خودروی مرسدس بنز مدل AM-RB ۰۰۱ است که در جولای ۲۰۱۶ رونمایی شد. این خودرو قرار است از ساختاری کاملا از جنس فیبر کربن، بدنه ای از جنس فیبر کربن با طراحی فرمول ۱و تکنولوژی برگرفته از فرمول ۱ استفاده کند.

جمعا ۹۹ تا ۱۵۰ عدد از آن ساخته شده اند که هرکدام قیمتی بالغ بر ۲ تا ۳ میلیون پوند خواهند داشت. نخستین مدل ها از سال ۲۰۱۸ تحویل مشتریان داده می شوند.

تایید مرسدس بنز

در اصل هایپرخودرو مرسدس بنز از سوی رئیس بخش تحقیقات و توسعه مرسدس AMG یعنی آقای توماس وبر و در اواخر سپتامبر طی نمایشگاه خودرو پاریس به تایید رسید.

وبر گفت: «بنده بسیار مفتخر هستنم که بگویم رویداد بزرگ بعدی ما در AMG اکنون در حال پیشبرد مراحل ساخت است. ما می خواهیم یک خودرو هیبریدی قدرتمند AMG که مجهز به تکنولوژی پیشرانه فرمول ۱ مان است را تولید کنیم. زیر نظر AMG، شرکت های ساخت خودرو های پرفورمنس ما دست به دست هم خواهند داد و بهینه ترین و در آن واحد قوی ترین و خارق العاده ترین AMG را تولید خواهند کرد، مدل هایی که حتی برخی به آن لقب هایپرخودرو داده اند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج