۴۶۸۹۶۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

منع جاسوسی دولت آمریکا از سرورهای خارجی

براساس حکم صادره از یک دادگاه، دولت آمریکا حق ندارد با دست‌اندازی به اطلاعات ذخیره‌شده بر روی سرورهای خارج از این کشور از کاربران اینترنت جاسوسی کند.

فارس: براساس حکم صادره از یک دادگاه، دولت آمریکا حق ندارد با دست‌اندازی به اطلاعات ذخیره‌شده بر روی سرورهای خارج از این کشور از کاربران اینترنت جاسوسی کند.

منع جاسوسی دولت آمریکا از سرورهای خارجی

یک دادگاه تجدیدنظر در ایالات‌متحده حکمی صادر کرد که براساس آن حکم صادره توسط دادگاه دیگری در این زمینه صحیح بوده است.

منازعه در این زمینه ناشی از شکایت مایکروسافت به دادگاه در مورد خواست دولت ایالات‌متحده بوده است. یکی از نهادهای اطلاعاتی این کشور خواستار دسترسی به محتوای ایمیل‌های کاربران مایکروسافت بوده که بر روی یک رایانه سرور در شهر دوبلین در ایرلند ذخیره‌شده‌اند.
در رسیدگی اولیه به این پرونده 4 نفر از اعضای هیئت‌منصفه به نفع مایکروسافت و 4 نفر دیگر به نفع دولت رأی دادند و درنهایت گروهی سه‌نفره از قضات ارشد آمریکایی به این موضوع رسیدگی کرده و اعلام کردند اگرچه دولت می‌تواند به محتوای اطلاعات کاربران که بر روی سرورهایی در داخل خاک آمریکا ذخیره‌شده باشد، دسترسی یابند، اما این امر در مورد سرورهایی که خارج از این کشور هستند مصداق ندارد. مقامات دولت فدرال خواستار بازنگری در این تصمیم شدند و درنهایت دادگاه تجدیدنظر در نیویورک همان تصمیم را تأیید کرد.

وزارت دادگستری آمریکا که از این تصمیم راضی نیست می‌گوید از تمامی گزینه‌های ممکن برای بازنگری در آن استفاده خواهد کرد و حتی ممکن است به دیوان عالی این کشور متوسل شود.

دولت آمریکا اعلام کرده بود مایکروسافت نمی‌تواند به بهانه دفاع از حریم شخصی کاربران و ایمیل‌های آن‌ها جلوی دسترسی به این اطلاعات را بگیرد و این کار برای حفظ امنیت ملی ضروری است. لذا به نظر می‌رسد بحث و تبادل‌نظر در این زمینه طی ماه‌های آینده هم ادامه یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج