اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۷۱۶۵۷
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

تلاش مادران برای سزارین در تاریخ‌های خاص!

در سال‌های اخیر زوج‌ها خیلی تاکید دارند که تاریخ تولد فرزندشان یا رند باشد یا با مناسبت‌ها همخوانی داشته باشد. با وجود آن که پزشک سعی می‌کند به این موارد توجه نداشته باشد اما تاکید مادر و پدر موجب می‌شود آنها هم تا آنجا که امکان دارد خواسته آنها را لحاظ کند.

روزنامه صبح نو نوشت: ۸/۸/۸۸، ۲/۲/۹۲، ۳/۳/۹۳ و... این‌ها تاریخ‌های رندی هستند که خیلی از کسانی که می‌خواهند مهم‌ترین روزشان را ثبت کنند دوست دارند چنین تاریخ‌هایی باشد تا در یادها و خاطرها بماند و جاودان شود.

موج زایمان در تاریخ دلخواه
به یکی از بیمارستان‌های شهر رفتیم تا درباره زایمان روز رند ۱۱/۱۱/۹۵ سؤال کنیم. به بخش زنان و زایمان می‌رویم و با یکی از ماماها درباره میزان تولد نوزاد صحبت می‌کنیم که می‌گوید: «در سال‌های اخیر زوج‌ها خیلی تاکید دارند که تاریخ تولد فرزندشان یا رند باشد یا با مناسبت‌ها همخوانی داشته باشد. با وجود آن که پزشک سعی می‌کند به این موارد توجه نداشته باشد اما تاکید مادر و پدر موجب می‌شود آنها هم تا آنجا که امکان دارد خواسته آنها را لحاظ کند.
نوزاد در ماه آخر رشدش بسیار حساس است و تک‌تک روزها دارای اهمیت هستند. در زایمان طبیعی که به هیچ عنوان تاریخ دقیقی نمی‌توان مشخص کرد. سزارین هم بسته به اینکه نوزاد چقدر وزن گرفته و تا چه حد رشد داشته می‌توان ۲، سه روز دیر و زود انجام گیرد؛ اما اینکه بشود یک یا دو هفته زایمان عقب و جلو بیافتد به این سادگی‌ها نیست. با این وجود واقعاً بعضی از خانواده‌ها خیلی روی این موضوع تاکید دارند. امروز تا الان هشت زایمان داشته‌ایم که روز گذشته تنها یک زایمان در این بیمارستان انجام شد،اما تاریخی مانند ۵/۵/۹۵ بسیار شلوغ بود.» او با تاکید بر اینکه تعیین تاریخ تولد حتی در زمان سزارین برای بچه‌های دوم به بعد دیگر غیر ممکن می‌شود، گفت: «مادرانی که فرزند اولشان را با سزارین به دنیا آورده‌اند دیگر نمی‌توانند برای فرزند دوم زمان دقیقی را تعیین کنند و باید سر موقع خودش زایمان رخ دهد. اگر می‌بینید چنین روندی در زایمان‌ها رایج شده و کسانی به دنبال تاریخ رند هستند، برای فرزندان اول امکان‌پذیر خواهد بود.»
سزارین غیرضروری خطرناک است
طبق آمار WHO فقط پنج تا ۱۵ درصد زایمان‌ها منجر به سزارین می‌شود در حالی که براساس تحقیقات موجود، ۴۰.۴ درصد زایمان‌ها در ایران به روش سزارین انجام می‌شود. سزارین‌های غیرضروری، علاوه‌بر خطرات آن به‌عنوان یک عمل جراحی بزرگ برای مادر و نوزاد، باعث تحمیل هزینه‌های فراوان به خانواده و جامعه می‌شود.
عفونت، خونریزی، عوارض بیهوشی، احتمال نیاز به تزریق خون و عوارض روانی از خطرات اثبات شده سزارین برای مادر است و درباره نوزاد می‌توان به مشکلات تنفسی، تولد زودرس نوزاد اشاره کرد. حالا همه اینها را در کنار خواسته نابه‌جای والدین در ثبت تاریخ رند برای تولد فرزندشان را هم در نظر بگیرید که انگار قرار نیست حالاحالاها از مد بیفتد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دکتر کامران

      ببینید چه چیزهایی به ارزش تبدیل شده توو کشورمون، آدم تاسف میخوره وقتی اینا رو میشنوه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه والدین خودخواهی!!! گویی فرزند عروسک اونهاست

    • reza

      خو گرفتن به چیزای بی ارزش:پلاک رند،شماره تلفن رند، تاریخ تولد رند و در آینده شاهد تاریخ فوت رند هم خواهیم بود!شک نکنید.

    • بدون نام

      سزارین خیلیم خوووبه.

    • بدون نام

      به حق چیزهای نشنیده . این کارا دیگه چه معنی میده

    • انسان

      حالا گیریم پدر و مادر بیسواد تعجب من از این پزشکان باصطلاح با سواد و تحصیل کرده است. در این مواقع باید پزشک به پدر بگه هر تاریخی رو که دوست داری در اون روز با لگد بزن شکم همسرت تا درد شروع بش بعد بیار بیمارستان ما بچه رو بدنیا میاریم.

    • ایلیا

      این کارها همش مال آدمهای تازه به دوران رسیده وندید بدیده

    • ریحانه

      واااااااا چه‌چیزا

    • بدون نام

      :)

    • سکوت

      ... این طرز فکر که همه اش از چشم و هم چشمی های احمقانه خاص ما ایرانی ها سرچشمه میگیره و اون پدر و مادر نفهم نمی دونن که ممکنه آسیبی جبران ناپذیر به بچه شون وارد بشه با این کار که تا آخر عمر افسوس باید بخورن!!!؟؟
      طرف به فکر سفر به فضا و کشف آب و امکان زندگی در کرات دیگه س ما سرمون به چی گرم و دلمون به چی خوشه؟ مثلا" تاریخ تولد رند ضامن خوشبختی اون بچه در آینده هست یا قراره امتیاز خاصی نصیبش کنه!؟

    • بدون نام

      اتفاقا سزارین خوبه ما که طبیعی زایمان کردیم عوارض شو داریم میکشیم

    • سکوت

      بدون نام16:34 اینکه سزارین خوبه یا بد موضوع این بحث نیست! چه بسا سزارین جان خیلی از مادران را نجات داده تا به حال. بحث بر سر این هست که چرا زودتر یا دیرتر از زمان تولد کودک این کار فقط بخاطر کج فهمی و کلاس گذاشتن های پوچ و واهی عده ای فیس و افاده ای که کودک زبان بسته را مجبور می کنند زورکی زودتر به دنیا بیاید و یا بیشتر از زمان مورد نیاز در شکم مادرش بماند. این نهایت ظلم و فاجعه ای است که والدین می توانند در حق فرزند انجام دهند.

    • علی

      با سلام
      بزرگ ترین ثروت داشتن فرزند نیک میباشد
      متاسفانه پدر مادرها بجای توجه به تربیت فرزند بیشتر توجهشون به اسمهای خاص انتخاب کردن و تیپ و امکانات فرزندشونه
      فرزندانتان رو طوری تربیت کنید که
      اول بدرد خودش
      دوم خانواده
      سوم فامیل
      چهارم جامعه بخوره
      و بتونه مشکلی از مشکلات جامعه رو حل کنه
      نه اینکه مشکلی برا جامعه درست کنه
      اسم خاص و تاریخ تولد خاصی انتخاب کن ولی تربیتشم کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج