۴۷۱۸۲۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

طنز؛ اسکار، اصغر، ترامپ و تانزانیا

دوازدهم بهمن ۹۵ را در حالی شروع می‌کنیم که دونالد ترامپ اظهار کرده که صدور ویزا بعد از نود روز به روال قبل خود بر می‌گردد. آگاهان حاضر در کاخ سفید به خبرنگار ما گفتند که پلاکاردهای جمعی از ایرانیان در آمریکا با مضامینی چون....

آیدین سیارسریع در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

اصغر آقا بفرما

دوازدهم بهمن 95 را در حالی شروع می‌کنیم که دونالد ترامپ اظهار کرده که صدور ویزا بعد از نود روز به روال قبل خود بر می‌گردد. آگاهان حاضر در کاخ سفید به خبرنگار ما گفتند که پلاکاردهای جمعی از ایرانیان در آمریکا با مضامینی چون «ترامپ زر نزن» و «trump! Khak too saret»، آقای پرزیدنت را دچار انقلاب درونی کرده و به معاونش گفته: مایک من دیگه نمی‌تونم. یه جوری قضیه رو جمعش کنین. اصغر فرهادی هم در راستای ترانه علیدوستی بیانیه‌ای صادر کرده و گفته من تصمیمی بر شرکت نکردن در مراسم اسکار نداشتم اما «امروز به نظر می‌آید که این امکان حضور با اما و اگرهایی همراه است که برایم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست».
ظاهرا بیانیه با عجله نوشته شده که منظور آقای فرهادی آن‌طور که باید روشن نیست. این‌طور که از نامه بر می‌آید، ایشان در ابتدای دستور ترامپ قصد شرکت داشتند ولی الان نظرشان برگشته. اینکه چه تغییری در شرایط به وجود آمده که این تصمیم گرفته شده، بر ما پوشیده است. با این حال احتمال دارد این تصمیم بر نظر اسکار تاثیر بگذارد و شانس فروشنده را بیشتر کند. مسئولان برگزاری اسکار هم با پلی کردن یکی از آثار هنری ماندگار ایرانی یک‌صدا می‌خواندند: از اون دورا داد می‌زنیم اصغر آقا بفرما... بر همین اساس سخنگوی اسکار از احتمال حضور نیافتن فرهادی ابراز تاسف کرده است.

خطر تانزانیا

طهماسب مظاهری، رییس بانک مرکزی در دوران مهرورزی درمورد کمک‌های خارجی در آن دوران گفت: «بعضی از این قراردادها در عالم دوستی پرداخت شده‌اند، مانند وامی که دارای رقم زیادی بود و به تانزانیا پرداخت شد در قالب یک قرارداد ساده و یک صفحه‌ای بود.»

یعنی دوستان رفته‌اند تانزانیا یا تانزانیا آمده پیش دوستان و گفته وام با بهره پایین می‌خوایم. دوستان گفته‌اند: برای چی باید به شما وام بدیم؟ تانزانیا گفته: برای این که باهاتون قطع روابط نکنیم. دوستان گفته‌اند: خب اگه قطع کنین چی میشه؟ تانزانیا گفته: هیچی دیگه. سیاست خارجی‌تون نابود میشه. دوستان هم که شدیدا به منافع ملی حساس بودند، سریعا پذیرفته‌اند و گفته‌اند: با بهره 18درصد بهتون بدیم خوبه؟ تانزانیا گفته: زیاده! دوستان گفته‌اند: باباجان ما به همین مردم عزیز و غیور و فهیم و آگاه کشورمون داریم با 27درصد می‌دیم! تانزانیا گفته: خوشبختانه ما نه غیوریم نه فهیمیم، نه آگاه، به ما 4درصد بدین. دوستان گفته‌اند: باشه، ولی اول پرینت گردش حساب بیارین.
گفته‌اند: نداریم! دوستان گفته‌اند: باشه، یه ضامن معتبر بیارین. گفته‌اند: گابن خوبه؟ دوستان گفته‌اند: گابن خودش مقروضه. گفته‌اند: گامبیا خوبه؟ دوستان معذب شده‌اند و گفته‌اند: ضامن‌هاتون همه‌شون این‌جوری شروع میشن؟ تانزانیا گفته: نه، ماداگاسکار هم هست. دوستان گفته‌اند: اصلا ضامن نمی‌خواد! قبض برق یا گاز دارین؟ تانزانیا گفته: نه، اونا رو هم نداریم.
اگه میشه برامون بکشین. دوستان گفته‌اند: جان؟ تانزانیا گفته: برق و گاز نداریم دیگه، ساختمون پارلمان و ریاست‌جمهوری هم نداریم. اینا رو هم درست کنین ممنون می‌شیم. دوستان گفته‌اند: خب این‌ها خواسته‌های زیادیه... . تانزانیا گفته: ببین نذار اقدام دیپلماتیک کنم. گفته‌اند: مثلا چیکار؟ گفته: روابط‌مون رو تا سطح کاردار تقلیل می‌دیم، بیچاره می‌شین. دوستان هم گفته‌اند: خواهش می‌کنم این کارو نکنید، دست نگه دارید. بیا این وام... بلاعوض... بگیر... قطع نکن! فقط انصافا وقتی اومدیم کشورتون تحویل بگیرین.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج