جاباما
۴۷۲۶۷۵
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

پرسپوليس و مرد ستاره‌سازش؛ برانكو

«برانكو با كی‌روش بحث و جدل، گاهی هم جدال دارد اما در عین حال بهترین و كارآمدترین و پرفایده‌ترین همكار اوست! مردی كه بدون بزرگ‌ترهای تیمش باز هم تیم خوبی دارد! با فوتبال شبه‌مدرن!»

اردشیر لارودی در خبرورزشی نوشت: «در رابطه با تصمیم‌های حیرت‌انگیز اخیر كه شاهد آن هستیم و گویا باز هم خواهیم بود؛ حرفی كه انگار فراموشش كرده‌ایم به یادمان آمد! به یادمان آمد كه از دیرباز و از روزهای قدیم به خودمان نهیب زده‌ایم و گریبان خود را گرفته‌ایم كه ... چراغی كه به خانه رواست،‌ به مسجد حرام است!

۱-حالا ما برویم و به جای كشف و پرورش استعدادهای ناب و خداداده همه جای كشورمان از افغانستان و لبنان و ازبكستان و مالی و شاخ آفریقا بازیكن بیاوریم! لابد فردا و پس‌فردا هم سراغ می‌گیریم از قرقیزها و مغول‌ها و بعد هم نوبت را می‌دهیم به بوتان و نپال و سریلانكا و بنگلادش!

بی‌خودی كه نگفته‌اند و نگفته‌ایم! همین‌جاهاست كه معلوم می‌شود چقدر درست گفته‌اند كه هنر نزد ایرانیان است و بس! یكی هم هنر خودانكارگری! یكی هم هنر خودویرانگری! یكی هم هنر پول هدر دادن و سرمایه سوختن!

۲- درباره فرزندان آتش‌نشان از جان گذشته چه فكری در سر داریم؟ آیا چرخه ورزش هیچ به فكر ادای دین (ادای بخش اندكی از دین بزرگ خود) هست؟ آیا فرزندان چنین پدرانی، شایسته توجهی ویژه نیستند؟ آیا اولاد چنین فداكاران از سر گذشته‌ای، در خور برخورداری از حداقل‌های آموزشی و پرورشی، شایسته راهیابی و حضور در مدارس و آكادمی‌های واقعی ورزش و فوتبال نیستند؟ آیا ورزش در این حد هم خود را بدهكار خانواده جانبازان آتش‌نشان نمی‌داند؟ آیا از پسران و دختران چنین پدرانی، نباید بهترین‌ها را پرورید و پرورش داد و به عرصه رساند؟ كاری باید كرد! همه باید در انجام این وظیفه به پا خیزند! همه و ورزش هم! همه و فوتبال هم!

۳- پرسپولیس بزرگی اندیشه و عمل خود را به رخ می‌كشاند! پرسپولیس عملگرایی و عملگرا بودن خود را، نه در حرف كه بی‌توجه به انواع حرف و سخن‌های «صد من یك غاز» به اجرا می‌گذارد! پرسپولیس نشان می‌دهد كه یك تیم شده است! پرسپولیس نشان می‌دهد كه چگونه راه دراز تیم شدن را طی كرده است! پرسپولیس اثبات كرده است برای داشتن (یعنی برای ساختن و پدید آوردن) یك تیم خوب فوتبال، اول باید تیمی خوش‌اندیش و صاحب تفكر در حوزه مدیریت و در قواره مدیران داشت!

پرسپولیس ثابت كرده است كه مربی چگونه می‌تواند نقشی فراتر از یك تمرین‌دهنده، برتر از یك كوچ و قوی‌تر از یك فرمانده را ایفا كند!

برانكو به روشنی، اما نه به سادگی و به سهل و آسانی، تأثیر و تفاوت یك مربی صاحب برنامه و دارای هدف را به نمایش گذارد! برانكو یك بار دیگر، معلوم كرد استراتژی چیست و استراتژیست كیست! برانكو ترجمان این سخن را به درستی مقابل چشمان همه قرار داده كه: تیم - هر تیمی - بزرگ‌تر است از فرد! بزرگ‌تر است از همه افراد! پرسپولیس در این مورد، نقطه مقابل تیم ... است! بگذریم و سخن كوتاه كنیم! اما نادیده نگیریم سهم برانكو را كه بالاتر از وظیفه و مافوق تصور، درسی داد به ... كه از این هم بگذریم! از برانكو متشكر باشیم كه بهترین بازیكنان را و بیشترین آنها را برای تیم ملی ساخت و بهترین پرسپولیس ۱۰ سال بلكه ۲۰ سال اخیر را تقدیم پرسپولیسی‌ها نمود! برانكو با كی‌روش بحث و جدل، گاهی هم جدال دارد اما در عین حال بهترین و كارآمدترین و پرفایده‌ترین همكار اوست! مردی كه بدون بزرگ‌ترهای تیمش باز هم تیم خوبی دارد! با فوتبال شبه‌مدرن!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مهمترین مزیت برانکو در لیگ امسال اینه که مدیریت بازیکنان رو گرفته تو دستش و جلوی بازیکن سالاری رو گرفت که یهو تیمو متحول کرد

    • مهدی اصغری

      واقعا فوقالعادست این پروفسور

    • علی

      پرسپولیس و عابدینی و تاج وبقیه نوچه هایش

    • حمید

      واقعا لقب پروفسورشایستتونه
      ای لاویوبرانکو

    • رضا هوشی

      سلام من به نوبه ی خودم به عنوان یک پرسپولیسی از زحمات آقایان طاهری و برانکو و همچنین کلیه ی بازیکنان خوب و دوست داشتنی پرسپولیس کبیر کمال تشکر را دارم .به امید قهرمانی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج