۴۸۱۵۰۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آیا امکان نظارت بر فضای مجازی وجود دارد؟

خرید و فروش آزادانه فیلترشکن، قمارخانه‌های اینترنتی، سایت‌های همسریابی و موارد این چنینی از جمله مشکلاتی است که در حال حاضر به شکلی علنی و گسترده، گریبان‌فضای سایبری کشورمان را گرفته است.

وب سایت کلیک: خرید و فروش آزادانه فیلترشکن، قمارخانه‌های اینترنتی، سایت‌های همسریابی و موارد این چنینی از جمله مشکلاتی است که در حال حاضر به شکلی علنی و گسترده، گریبان‌فضای سایبری کشورمان را گرفته است.
آیا امکان نظارت بر فضای مجازی وجود دارد؟

متاسفانه این فضای به وجود آمده فقط باعث پرکردن جیب عده‌ای نمی‌شود، بلکه با توجه به رشد و گسترش روزافزون وابستگی امور و خدمات به اینترنت، موجب معضلات عمده‌ی فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی برای جامعه نیز می‌شود.

با وجود اینکه آمارهایی نیز مبنی بر رشد نسبی کاربری و اشتغال‌ها در فضای اینترنت وجود دارد ولی از روی دیگر سکه یعنی حذف بعضی از فعالان و مشاغل حرفی نمی‌زنند. هم اکنون بخش زیادی از رونق برخی کسب ‌و کارها، بر اساس اموری همچون واسطه‌گری‌ و شغل‌های کاذب است و حتی در بلند مدت نیز شاهد اقدامات زیربنایی، اساسی و دارای ارزش افزوده نمی‌باشیم.

به بیان دیگر می‌توان گفت به واسطه‌ی عدم ‌توجه کافی به مقوله نظارت، باید قید رشد صحیح و گسترده مشاغل، سرمایه‌گذاری‌ها و ارایه خدمات بنیادی و دیربازده را زد.

اگر بار این مسوولیت بزرگ به عهده نهادهای نظارتی و انتظامی مانند پلیس فتا بگذاریم، در واقع حذف صورت مساله و رها کردن آن به حال خود خواهد بود. نهادهایی این چنینی نیز محدودیت‌های فنی، پرسنلی، قانونی، بودجه‌ای و زیر ساختی مختص به خود را دارند.

به همین دلیل شاید وقت آن رسیده که برای یک تقسیم کار عمده و ملی برای نظارت بر فضای سایبری کشورمان فکری بکنیم، البته در این راستا نباید از نقش دستگاه‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی، اصناف، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها غافل شویم. این بخش ها بهتر می‌دانند چگونه از فضای کار خود مواظبت کنند.

مسئله‌ی حائز اهمیت این است که امروزه از هر طرف این فضای نامحدود، مشکل جدیدی بروز می کند و تا زمانی که متولیان، قصد برگزاری جلسه و وضع قوانین و مقررات در زمینه‌ی این مشکل را بکنند، چند مساله و معضل جدید به آن افزوده می‌شود. در نهایت شاهد انبوهی از قوانین و مقررات هستیم که ناکارآمد یا به دست فراموشی سپرده شده‌اند و یا حتی فرصتی برای نظارت بر نحوه‌ی اجرای آنها وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جواب سوال مشخصه نه و ابدا
      اونی که برا فیلتر شکن پول بده بی سواده
      مفتش هست خوبشم هست فراوونم هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج