جاباما
۴۸۷۳۰۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اندازه گیری ضربان قلب با دوربین فیلم برداری

شرکت پاناسونیک به تازگی در یک نمایشگاه خصوصی در توکیو، Contacts Vital Sensing را به نمایش گذاشته است، نرم افزاری که می‌تواند تنها با استفاده از فیلم‌های ضبط شده توسط انواع دوربین‌های فیلمبرداری حتی وب کم‌ها، ضربان قلب افراد را تخمین بزند.

وب سایت تک شات: دوربین‌های فیلمبرداری به زودی می توانند بدون نیاز به تجهیزات جانبی اضافه، ضربان قلب شما را اندازه گیری کنند. شرکت پاناسونیک به تازگی در یک نمایشگاه خصوصی در توکیو، Contacts Vital Sensing را به نمایش گذاشته است، نرم افزاری که می‌تواند تنها با استفاده از فیلم‌های ضبط شده توسط انواع دوربین‌های فیلمبرداری حتی وب کم‌ها، ضربان قلب افراد را تخمین بزند.
اندازه گیری ضربان قلب با دوربین فیلم برداری

این برنامه در حقیقت نحوه بازتاب نور توسط پوست افراد و تغییر این نور بازتابی را مورد بررسی قرار می‌دهد. نور توسط خون جذب می‌شود اما میزان بازتاب نور توسط خون متناسب با نرخ ضربان قلب، تغییر می‌کند. این برنامه تغییرات بازتاب‌های پوست را ارزیابی کرده و از این داده‌ها برای محاسبه ضربان قلب استفاده می کند.

پاناسونیک اطلاعاتی درباره میزان دقت این نرم افزار جدید برای محاسبه ضربان قلب افراد ارایه نکرده اما عنوان کرده تعداد تپش‌های قلب با بررسی ناحیه‌های از پوست افراد که قابل دیدن است برای مثال پوست صورت، قابل محاسبه است. این نرم افزار می‌تواند با محاسبه نرخ ضربان قلب بازیکنان، فصل جدیدی را در پخش مسابقات ورزشی باز کند. اما پاناسونیک در تلاش است تا با استفاده از این نرم افزار خواب آلودگی رانندگان پشت فرمان را تشخیص دهد و به دنبال سایر کاربری‌های تجاری دیگر نیز هست.

با وجود اینکه ارزیابی ضربان قلب افراد از روی پوست آنها ایده بلند پروازنه‌ای به نظر می‌رسد، پاناسونیک اولین شرکتی نیست که به فکر فعالیت در چنین زمینه ای افتاده است. یک شرکت نوپا به نام Oxehealth اواخر سال گذشته از برنامه‌ای مشابه رونمایی کرد که می‌تواند ضربان قلب افراد را با توجه به تغییرات بسیار ریز پوست آنها محاسبه کند، و مطالعات بالینی نشان داد که این سیستم درست مانند تجهیزان پزشکی استاندارد، دقیق است.

پاناسونیک اعلام کرده که نرم افزار جدیدش احتمالا از اوایل سال 2018 میلادی در حوزه‌های مختلفی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج