۴۸۷۳۳۲
۴۴۹۹۵۰
۴۴۹۹۵۰
پ

محتوای حمایت‌شده

اکستنشن مو چیست؟ | پرسش های رایج درباره اکستنشن مو

اکستنشن مو ظاهر متفاوتی به فرد می دهد چرا که برخی مواقع موهای بلند و پرپشت ظاهر فرد را جذاب تر خواهد کرد. لازم است قبل از اقدام برای این کار این مطلب را تا انتها بخوانید.

داشتن مو‌های پرپشت و بلند، آرزوی خیلی‌ها، به ویژه خیلی از آن‌هایی است که ظاهر چهره‌شان برایشان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و با بلند کردن مو احساس زیبایی بیشتری دارند؛ مثلا بازیگران هالیوود. اما شاید ندانید که در میان هنرپیشه‌های هالیوودی که به نظر می‌رسد مو‌های زیبا و پرپشتی دارند، کم نیستند آن‌هایی که برای رسیدن به هدف دلخواهشان از اکستنشن مو استفاده می‌کنند. می‌پرسید چرا و چطور؟ آیا این کار عارضه‌ای برایشان ندارد؟ آیا این کار در درازمدت باعث ریزش موی آن‌ها نمی‌شود؟ آنچه در ادامه می‌خوانید، پاسخی به همین پرسش‌های رایج درباره اکستنشن موست.

اکستنشن مو چیست؟ | پرسش های رایج درباره اکستنشن مو
 

جهت مشاوره رایگان و بهرمندی از ۲۰ درصد تخفیف کلیک کنید. (ویژه تهرانی ها)

اکستنشن مو چیست؟

اکستنشن، همان‌طور که از نامش پیداست، به مو‌های اصلی متصل می‌شود تا قد مو (بلندکردن مو) و حجم آن را بیشتر کند. انواع مختلفی از اکستنشن مو وجود دارد. برخی از انواع ارزانقیمت هستند و از الیاف مصنوعی تهیه شده‌اند. انواع گران‌تر که ظاهری زیبا و طبیعی‌تر هم دارند از مو‌های واقعی و طبیعی تهیه شده‌اند.

چند نوع اکستنشن مو وجود دارد؟

اکستنشن مو طبیعی

اگر کسی قصد انجام اکستنشن دارد، در اولین انتخاب به سمت اکستنشن مو طبیعی می‌رود. یکی از روش‌های انجام اکستنشن به روش طبیعی استفاده از روش رینگی است که موها به صورت دسته‌ای توسط رینگ یا حلقه‌های مخصوص به موهای کف سر اضافه می‌شوند و موها را پر پشت تر و بلندتر نشان می‌دهند. از روش‌های دیگر اکستنشن موهای  طبیعی می‌توان به  میکرو لینک نیز اشاره کرد که با استفاده از موی طبسعی انسان که به آرایشگاه مردانه و زنانه فروخته می‌شود اشاره کرد.

اکستنشن مو چیست؟ | پرسش های رایج درباره اکستنشن مو

اکستنشن مو مصنوعی

اکستنشن مو گیره ای از روش‌هایی است که برای اکستنشن مو مصنوعی می‌توان از آن استفاده کرد.موهای مصنوعی در این روش می‌تواند به کف سر وصل شده و در مواقع لازم جدا شوند.

اکستنشن مو مناسب چه افرادی است؟

بیشتر افراد گمان می‌کنند اکستنشن مو مخصوص خانم‌هایی است که دوست دارند موهایشان را بلند کنند، اما این تنها کاربرد اکستنشن مو نیست. افرادی که مو‌های نازک و کم‌پشتی دارند هم می‌توانند به کمک این روش موهایشان را پرتر کنند.

اکستنشن مو چگونه متصل می شود؟

ابتدا آرایشگر مو‌ها را کاملا بررسی می‌کند تا از نظر نازکی و حجم مو و رنگ و حالت آن اطلاعاتی کسب کند. به این ترتیب می‌تواند به شما بگوید چه نوع اکستنشنی مناسب موی شماست؛ اکستنشن طبیعی یا مصنوعی یا اینکه چه رنگی باید تهیه کنید. در صورت استفاده نکردن از اتوی مو متصل کردن این مو‌ها هم بین ۵ دقیقه تا ۵ ساعت ممکن است زمان ببرد. برای متصل کردن اکستنشن ۳ روش وجود دارد:

• استفاده از کلیپس

در این مدل مو‌های اضافه به گیره یا کلیپسی متصل است و به راحتی به مو متصل و از آن جدا می‌شود.

از میان این روش‌ها اکستنشن سرد با موی طبیعی آسیب کمتری به مو می‌رساند و برای مدت طولانی‌تری باقی خواهد ماند. چیپ اکستنشن همین نقش را بازی می‌کند و به رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود.

 
اکستنشن مو چیست؟ | پرسش های رایج درباره اکستنشن مو

اکستنشن مو چیست؟ | پرسش های رایج درباره اکستنشن مو

همین حالا با ما تماس بگیرید.(ویژه تهرانی ها)
 

 • استفاده از چسب

استفاده از چسب کراتین در  اکستنشن مو از روش‌های کارامد است که در بسیاری از سالن‌های زیبایی انجام می‌شود اما بانگاری خیلی بالایی ندارد.

• استفاده از حلقه یا رینگ

بای انجام اکستنشن مو طبعی و مصنوعی روش‌های خاصی وجود دارد که یکی از آن‌ها اکستنشن مو حلقه‌ای است که بیشتر در اکستنشن مو مصنوعی در آن استفاده می‌شود.

• استفاده از کش

استفاده از کش در دراز مدت می‌تواند به اکستنشن مو سما آسیب بزند.بنا براین پیشنهاد می‌شود از روش‍های طولانی‌تر استفاده کنید.

• دوختن مو

بله،دوختن مو با سوزن روش خیلی محبوبی نیست اما ماندگاری بالای آن باعث محبوب شدن آن در سالن‌های زیبایی باشند.

اکستنشن مو دردناک است؟

نه، یک روز بعد از انجام این‌کار به دلیل وزن موی اضافه‌شده ممکن است کمی ناراحت باشید. اولین شب نیز خوابیدن با آن‌ها دشوار است و شاید گمان کنید سنجاق سر لای موهایتان گیر کرده، اما به‌تدریج به آن عادت می‌کنید.

اکستنشن مو چیست؟ | پرسش های رایج درباره اکستنشن مو

ماندگاری اکستنشن مو چقدر است؟ 

این موضوع به سرعت رشد مو‌ها بستگی دارد. از چند هفته تا چند ماه! کیفیت موی اضافه‌شده و نحوه نگهداری و رسیدگی به آن هم مهم است. هر روز باید ۲ بار صبح و شب مو‌ها را برس بزنید. با این وجود اگر مو‌های ضعیف و نازکی دارید نباید بیش از ۳ ماه اکستنشن را نگه دارید. در غیر این صورت اکستنشن می‌تواند به ریشه مو‌های خودتان هم آسیب بزند. با بلند شدن مو‌های طبیعی اکستنشن از ریشه مو فاصله می‌گیرد و وزن بیشتری به ریشه مو تحمیل می‌کند و این موضوع عامل کشش و ریزش مو می‌شود.

چطور می‌توان اکستنشن را از موهای طبیعی جدا کرد؟ 

برای برداشتن اکستنشن بهتر است خودتان دست به کار نشوید و حتما به متخصص مراجعه کنید. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که ارتباط مستقیمی با روش نصب اکستنشن مو دارد.

مو‌های اکستنشن از کجا می‌آید؟

انواع مصنوعی در کارخانه و از پلاستیک و مشتقات نفتی تولید می‌شود، اما انواع طبیعی معمولا از هند وارد می‌شود. زنان هندی معمولا موهایشان را رنگ نمی‌کنند و مو‌های پر و باکیفیتی دارند. بلند کردن و فروش مو نیز نوعی تجارت در هند است.

اکستنشن مو چیست؟ | پرسش های رایج درباره اکستنشن مو

جهت مشاهد نمونه‌های بیشتر از اینستاگرام بازدید نمایید.
 

اکستنشن مو، چه مراقبت هایی لازم دارد؟

  • برخلاف آنچه گفته می‌شود که بعد از اکستنشن مو باید حتما از شامپو و ماسک موی مخصوص استفاده کرد، شما می‌توانید همچنان از محصولاتی که پیش از این استفاده می‌کردید، بهره ببرید، اما استفاده از محصولات خاص مو‌های اکستنشن‌شده، به حفظ کیفیت و براق ماندن مو‌های اضافه‌شده کمک می‌کند. البته توجه داشته باشید که محصولات حاوی سیلیکون ممکن است چسب اکستنشن را شل کنند. هنگام خشک کردن نیز ابتدا باید از حوله کمک بگیرید تا نم مو کامل کشیده شود و بعد از فاصله ۱۵ سانتی‌متری با سشوار مو‌ها را خشک کنید.
  • نکته دیگر مراقبت روزانه از مو است. اگر اکستنشن بلند دارید برای اینکه مو‌ها دور محل چسب گره نشود، هر روز ۲ بار باید آن‌ها را شانه کنید. البته برخلاف شیوه‌های معمول شانه زدن مو، به جای اینکه از ریشه به پایین مو بکشید باید از پایین مو شروع کنید و آرام‌آرام پلکانی به بالا بروید. برای حفظ دوام اکستنشن بهتر است از برس‌های مخصوص مو‌های اکستنشن‌شده استفاده کنید. دانه‌های به کار رفته در این برس‌ها بسیار نرم و نازک هستند. برس‌هایی که سر دانه‌هایشان برجسته است باعث کشیده شدن اکستنشن می‌شوند. هنگام خوابیدن نیز بهتر است یا مو‌ها را ببافید یا یک روسری سرتان کنید و هیچ‌وقت با مو‌های خیس و مرطوب نخوابید.
  • بهتر است مو‌های خود را در ۵ روز اول بعد از نصب اکستنشن نشویید تا چسب‌ها سر جای خود کاملا ثابت شوند. در هفته اول ممکن است پوست سرتان به خارش بیفتد. در این صورت از اسپری مرطوب‌کننده مو استفاده کنید. این خارش طبیعی است. بعد از چند روز پوست سر به اکستنشن عادت می‌کند.
  • رنگ کردن اکستنشن مو
  • شنا با اکستنشن مو

اکستنشن مژه؛ نکات، هزینه و مراقبت‌ها

آیا می‌توان اکستنشن مو را رنگ کرد؟ 

اگر از موی طبیعی استفاده کرده باشید، می‌توانید آن را رنگ و حتی بلوند کنید، اما قبل از انجام این‌کار حتما با متخصص درمورد موی اضافه خود صحبت کنید.

اکستنشن مو چه مشکلاتی دارد؟

این نوع از مو به صورت طبیعی سبوم و کراتین ندارد و مصنوعی بودن خود را میان مو‌های طبیعی نشان می‌دهد و درخشش دیگر مو‌ها را ندارد. در عین حال اگر شیوه کوتاهی و مدل مو مناسب نباشد، می‌توان به سادگی آن‌ها را میان مو‌ها تشخیص داد. در ضمن سایش این نوع مو با کف سر باعث خارش می‌شود و خاراندن سر می‌تواند سبب کنده شدن این مو‌ها شود.

اکستنشن مو چیست؟ | پرسش های رایج درباره اکستنشن مو

آیا اکستنشن مو پس از جدا کردن، مجدداً قابل استفاده است؟

اگر از موی طبیعی که به کمک کلیپس به مو متصل شده استفاده کرده باشید، می‌توانید به راحتی آن را جدا کرده و در صورت نگهداری در وضعیت مناسب و مراقبت، بار‌ها از آن استفاده کنید.

برای انتخاب اکستنشن مو باید چه عواملی را در نظر گرفت؟

  • کیفیت اکستنشن

کیفیت موی اضافه شده در طول زمان قابل مشاهده است.

  • رنگ موها

از همان ابتدا می‌توان رنگ موی اکستنشن را به دلخواه خود انتخاب کنید.

  • قیمت اکستنشن

قیمت اکستنشن هم بستگی به حجم و طول موی اضافه و دستمزد سالن دارد.

اکستنشن مو چه عوارضی دارد؟

  • ایجاد حساسیت

ممکن است در همان ابتدای اکستنشن یا گذشت زمان حساسیت‌های پوستی در سطح پوست سر اتفاق بیوفتند. بهتر است از کیفیت موی اضافه مطمئن شوید.

  • ریزش موها

اگر اکستنشن مو با رعایت اصول و در نظر گرفتن تراکم باشد و برای مدتی محدود انجام شود، سبب ریزش موها نخواهد شد.

  • تشدید سردرد میگرنی

سنگین شدن سر به هر شکلی ممکن است برای افرادی که از بیماری میگرن رنج می‌برند دردسرساز باشد.

سالن زیبایی گلچهره

جهت مشاوره رایگان و بهرمندی از ۲۰ درصد تخفیف کلیک کنید. (ویژه تهرانی ها)

اکستنشن مو چیست؟ | پرسش های رایج درباره اکستنشن مو

همین حالا با ما تماس بگیرید.(ویژه تهرانی ها)
 
 

اکستنشن مو چیست؟ | پرسش های رایج درباره اکستنشن مو

جهت مشاهد نمونه‌های بیشتر از اینستاگرام بازدید نمایید.
 

اکستنشن مو چیست؟ | پرسش های رایج درباره اکستنشن مو

 

 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج