۴۸۷۵۷۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ترافیک کاندیداها در جاده ائتلاف اصولگرایی

روزنامه نوآوران در گزارش صفحه سیاست به بازتاب مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و انتخاب نامزدهای متعدد برای انتخابات ۹۶ پرداخت و نوشت: باید دید سرنوشت این تعدد و ترافیک کاندیداها در جناح راست به چه نتیجه ای منتج می شود.

روزنامه نوآوران در گزارش صفحه سیاست به بازتاب مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و انتخاب نامزدهای متعدد برای انتخابات ۹۶ پرداخت و نوشت: باید دید سرنوشت این تعدد و ترافیک کاندیداها در جناح راست به چه نتیجه ای منتج می شود.

در ادامه این گزارش می خوانیم: روز پنجشنبه ۵ بهمن اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد، ۲۱ شخصیت اصولگرا خود را در معرض رأی ۳ هزار نیروی حاضر در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب قرار دادند تا ۱۰ نفر نخست به مرحله دوم انتخاب نامزد نهایی راه یابند. خبرهای متواتری که آمد همه حکایت از صدر بودن نام آیت الله رئیسی دارد که بعد از او با اختلاف معناداری نام قالیباف دیده می شود.

محمدحسن قدیری ابیانه که جزء ۲۱ نامزد مرحله اول جمنا بود در گفتگو با یکی از رسانه ها طوری سخن گفت که گویا برنامه دیگری برای انتخابات دارد و می خواهد بدون درنظر گرفتن نتیجه در موعد ثبت نام نامزدها به ستاد انتخابات کشور برود و اعلام کاندیداتوری کند و منتظر رأی شورای نگهبان بماند. قدیری ابیانه گرچه می گوید اگر رئیسی نامزد نهایی جمنا باشد از او حمایت خواهد کرد، اما وقتی نام قالیباف مطرح می شود سکوت می کند از پاسخ صریح دادن طفره می رود. باید منتظر ماند و دید دیگر گروه های اصولگرا به ویژه مؤتلفه چه تصمیمی خواهند داشت.

به طورکلی روال مصوب جبهه مردمی نیروهای انقلاب این است که ۱۰ نفر از کسانی که بیشترین رای را در مجمع اول آورده باشند انتخاب می شوند و شورای مرکزی با آن ها به مذاکره می پردازد. در این مذاکرات علاوه بر استماع برنامه ها، از پای بندی یا عدم پای بندی منتخبان به مکانیسم و شرایط جبهه نیز سوال خواهد شد. از آن جا که کسانی که در مجمع اول به رای گذاشته شدند، معرفی شده از سوی بدنه بودند، این احتمال هست که در میان آن ها کسانی باشند که مکانیسم های جبهه را نپذیرند. پس از اتمام این مذاکرات، شورای مرکزی اسامی ۱۰ نفر برتر را که ضمنا مکانیسم و شرایط جبهه را هم پذیرفته باشند به مجمع دوم ارائه می کند. آن چه از بررسی شرایط می توان اظهار داشت این است که وضعیت اصولگرایان هر روز پیچیده تر از قبل می‌شود. به گون ای که غلامرضا مصباحی مقدم نسبتا به وضعیت اصولگراها در انتخابات سال ۹۶ خوشبین است، اما از بابت آن که جلیلی به جمنا نپیوست اظهار نگرانی می کند و می گوید: اگر او کاندیدا شود، اما وارد مجموعه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نشود، رأی نمی آورد ولی رأی اصولگرایان را نیز می شکند.

باید دید سرنوشت این تعدد و ترافیک کاندیداها در جناح راست به چه نتیجه ای منتج می شود. آیا ائتلاف و اتحادی که سال هاست مورد آرزوی این جریان سیاسی است، محقق می شود و جمع کثیر ۲۱ نفر به ۱ نفر می رسد و یا این که آن چه در انتخابات باید شاهد باشیم، سبدهای رأی مختلفی است که نتیجه ای جز شکسته شدن آرا ندارد.

*اصولگرایان باید به یک نتیجه نهایی برسند

سید محمد بیاتیان نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصولگرا می گوید، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در هنگام آغاز به کار با این هدف ایجاد شد که با استفاده از حضور افرادی که هیچ شائبه ای برای حضورشان وجود ندارد بدون هیچ گونه تندروی به عنوان وکلای ملت به فعالیت بپردازد.

او با اشاره به این که جبهه مردمی انقلاب در نظر دارد در انتخابات به کاندیدای واحدی برسد، افزود: انتخابات هدف صرف این جبهه نیست و مؤسسان آن در نظر دارند تا به سمتی که همیشه جریان داشته باشد رهسپار باشند. از همین منظر هیچ خط قرمزی برای این که کدام حزب می تواند وارد این جبهه شود، وجود ندارد. هر حزبی که در اندیشه پیشرفت نظام و منافع مردم باشد می تواند خود را عضو این جبهه بداند.

این نماینده پیشین مجلس در خصوص چگونگی فعالیت های انتخاباتی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با توجه به لیستی که از کاندیداهای اصولگرا روز پنجشنبه ارائه شد، ادامه داد: تشکیلات جبهه مردمی انقلاب، هر نوع تندروی و تک روی را که بر خلاف مصلحت نظام و مردم باشد، رد می کند.

این جبهه معتقد است که قطار از ریل خارج شده اقتصاد و اشتغال باید به ریل اصلی خود بازگردد.

او بیان کرد: به نظر من جبهه مردمی و به طورکلی اصولگرایان باید به یک نتیجه نهایی برسند و کاندیدیی واحد را برای انتخابات انتخاب کنند. از همین رو لازم است که تا نام های متعددی که در این لیست وجود دارند با یکدیگر تمکین کنند و به ریش سفیدان بزرگان جبهه مردمی انقلاب اجازه دهند تا در فضای بهتری تصمیم گیری بهتری را برای مردم مهیا کنند.

*اصولگرایان امروز دارای سیستم و وضعیت کاملا بهم ریخته ‌ای هستند

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان نیز معتقد است، با توجه به حوادث و وقایع متفاوت؛ از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ و ائتلاف شکست‌خورده اصولگرایان در آن سال گرفته تا موضع‌گیری‌های مختلف و متضاد افراد در این جریان سیاسی پیرامون ماجرای برجام و البته شکستی که آن ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال گذشته متحمل شدند، می توان اذعان داشت که اصولگرایان امروز دارای سیستم و وضعیت کاملا بهم ریخته ‌ای هستند.

او با بیان این که افراد و طیف های موجود در جریان اصولگرایی امروز به چندین دسته تقسیم شده‌اند، افزود: به گونه ‌ای که بخش عاقل و خرد‌گرای این جریان سیاسی به هواداران دولت پیوسته‌ و نفع خود را در شرایط فعلی در کنار اصلاح‌طلبان بودن، یافته‌اند. این طیف در ادامه مسیری که از سال گذشته و در جریان برجام در کنار و حمایت از دولت آغاز شده، بعد از تشکیل مجلس دهم هویت خود را حفظ کرده و قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم دارای برنامه ‌های انتخاباتی منسجمی هستند.

به گفته ناصری این دسته از اصولگرایان برای انتخابات آینده فاقد شخصیتی به عنوان جایگزین حسن روحانی هستند و به همین دلیل در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ کنار روحانی می‌مانند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که شانس حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده بسیار بالا ارزیابی می‌شود، بیان کرد: با توجه به انواع هجمه ‌های متفاوتی که از جانب برخی از اصولگرایان و خصوصاً دلواپسان به سمت دولت در جریان است، می توان گفت که این گروه در صدد ایجاد نوعی انزجار اجتماعی از دولت فعلی هستند.

او می گوید هرچند که بطن جامعه دارای آگاهی کافی و وافی است، اما در فرصت باقی‌ مانده‌ ای که پیش ‌روی دولت یازدهم قرار دارد، این دولت باید اهتمام فزاینده‌ای را برای تحقق وعده‌های خود و حل مشکلات باقی ‌مانده در نظر بگیرد مهم ‌ترین عرصه ‌ای که دولت به دلیل شرایط فعلی باید برای آن تلاش کند، رفع تفاوت موانع و مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: اگر دولت همانند ماجرای برجام به خوبی عمل کند، موفق شود افکار‌عمومی را به سمت حمایت از خود سوق دهد و نوعی اصلاح ساختاری در حقوق و دستمزد‌ها ایجاد کند، در آن زمان روحانی به عنوان کاندیدای پیشتاز در انتخابات سال آینده جلو می‌افتد.

این عضو بنیاد باران همچنین اظهار کرد: اگر سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف به عنوان کاندیداهای اصولگرایان برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری اعلام شوند، با توجه به این که آن ها نماد گفتمان انقلاب مقاومت هستند، احتمال می ‌رود کم تر از جانب اعتدالیون جریان اصولگرایی مورد حمایت واقع شوند.

**اصولگرایان برای جلب نظر مردم نیاز به برنامه و نقشه راهی منسجم هستند
جلال میرزایی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم دو استراتژی مشخص را دنبال می کنند، می گوید: در مرحله اول این جریان سیاسی در تلاش است تا از طریق رسانه ها و مطبوعات مختلف خود رویکرد و احساس مردمی نسبت به دولت روحانی را به سمت نارضایتی های متعدد سوق دهد.

او با اشاره به استراتژی دوم اصولگرایان برای انتخابات افزود: یکی از مهم ترین تلاش های جریان سیاسی اصولگرا که از طریق رسانه ها دنبال می شود، این است که مسیر رسیدن به ائتلاف واحد و اجماع یگانه برای این جریان سیاسی ممکن و میسر شود.

به گفته میرزایی آن چه در شرایط فعلی محور فعالیت های انتخاباتی اصولگرایان را شامل می شود، عبارت است از القای این اندیشه نادرست که دولت روحانی و حامیان آن اهل سازش و تسلیم شدن در برابر غرب و آمریکا هستند و این درحالی است که دولت یازدهم از دیپلماسی برای منافع ملی بهره برد و مذاکره با کم ترین هزینه منجر به کاهش فشارهای بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران شده است.

این نماینده مجلس با تأکید بر این که جامعه امروز برای روی آوردن به یک جریان سیاسی نیازمند و البته خواهان برنامه ریزی و نقشه راه است، ادامه داد: اصولگرایان در تلاش عمده ای برای رسیدن به وحدت و ائتلاف هستند و آن طور که از نحوه فعالیت آن ها د ک و دریافت می شود، اولین و مهم‌ ترین مؤلفه ای که طیف تندور این جریان سیاسی برای رسیدن به وحدت و جلب نظر مردم به سمت خود از آن بهره می برد، همانا ضعیف و شکست خورده نشان دادن برجام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسانی که از اقای روحانی طرف داری می کنند فکر کنم از تهران بیرون نرفتن ببینن در دیگر شهر ها چه خبراست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج