خودروهای چینی؛ هیولاهای پوشالی
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
کتاب لند_1
لایکو_1
دکتر استرکی_1
اپیلاسیون نانا 3
دکتر استرکی_3
کتاب لند_3
لایکو_3
لایکو_4
کتاب لند_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر استرکی_4
اپیلاسیون نانا 2
کتاب لند_2
لایکو_2
دکتر استرکی_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۴۸۸۰۱۹
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱
۲۰۰۳۵
با وجود افزایش کیفیت خودروهای تولید چین، عمده مکانیک های معتبر پایتخت خودروهای داخلی را گزینه های بهتری برای خرید می دانند.
روزنامه هفت صبح: با وجود افزایش کیفیت خودروهای تولید چین، عمده مکانیک های معتبر پایتخت خودروهای داخلی را گزینه های بهتری برای خرید می دانند.

از پنج سال پیش که با یک شیب تند، خودروهای چینی در سبد خرید خانواده های ایرانی جا خوش کردند تا همین حالا که سهمی 10 درصدی از بازار 1.2 میلیون دستگاهی ایران را به خود اختصاص داده اند، همواره یک واژه با برندهای چینی عجین بوده که با یادآوری تجربه خرید خودروی چینی توسط بسیاری از ایرانی ها، به کیفیت پایین خودروهای چینی اشاره می کند.
 
در این مطلب به سراغ پیدا و پنهان کیفیت خودروهای چینی رفته ایم و بعد از گفت و گو با تعدادی از مراکز تعمیر خودروی مرکز شهر، به این نتیجه رسیدیم که واژه «بی کیفیت» برای خودروهای چینی پر بیراه نیست و شرکت های سازنده این خودروها یا واردکنندگان مدل های چینی به دلایل مختلفی که در ادامه شرح می دهیم، چندان مورد اعتماد جامعه نیستند.

خودروهایی که در این گزارش بیش از باقی مدل ها مد نظر ما هستند، پنج مدل ام وی ام ایکس 33، چری 315، برلیانس های مدل 320 و 330 و لیفان 520 بوده و مراکز مکانیکی را از میان واحدهای مستقل و غیرهمکار با شرکت های خودروساز داخلی یا چینی انتخاب کرده ایم. در عین حال ممکن است برخی از موارد یاد شده در این گزارش برای برخی دارندگان خودروهای چینی در بازه ای دیرتر اتفاق بیفتد. تلاش ما وفاداری به اصل گفته های کارشناسانی بوده که در این پرونده با ما همراه شده اند.

ام وی ام ایکس 33

چیزی که همه مکانیک ها به آن اذعان دارند کیفیت بسیار پایین سواری چری ایکس 33 است که حتی در نمونه های صفر هم بسیار پر سروصدا بوده و به هیچ وجه شباهتی به یک خودروی کره ای یا فرانسوی ندارد. یکی از تعمیرکاران با اشاره به مشکلات برقی و فنربندی مدل ایکس 33، بدترین مشکل این خودرو را تعمیرناپذیر بودن عمده قطعات این خودرو به ویژه قطعات موتوری می داند و می گوید: «به دلیل جنس و کیفیت پایین آلیاژ به کار رفته در موتور ایکس 33، تعمیرات معمول موتور این خودرو که نیازمند تراشکاری است، با دردسر بسیار همراه بوده و خرجی بیش از معمول را روی دست خریدار می گذارد.»
 
 خودروهای چینی؛ هیولاهای پوشالی

فروش مدل ایکس 33 به همین واسطه در بازار بسیار سخت است و علاوه بر افت سریع دو تا سه میلیونی، از بدنام ترین محصولات بازار خودروهای دسته دوم است. این خودرو گرچه مشکل کمبود قطعه ندارد اما کیفیت پایین رنگ بدنه، خرابی زودهنگام پوشش صندلی و موتور پر خرج از جمله مواردی به شمار می روند که به شدت آزار دهنده هستند.

در عین حال به دلیل ساختار فنی غیر استاندارد این خودرو، کمتر مکانیکی حاضر به تعمیر این خودرو در قیمت های معمولی است. مسئول یکی از تعمیرگاه های حوالی چهار راه ولی عصر می گوید: «خودروی ایکس 33 در موارد متعددی به دلیل قطع سیستم فرمان در مانورهای سریع و پیچ های تند حادثه ساز شده است. همچنین هزینه تعویض دیسک صفحه و کلاچ این خودرو حدود 700 هزار تومان است.»
 


چری 315

همه ما می دانیم که بسیاری از خودروهای تولید داخل به ویژه آنها که در محدوده قیمتی زیر 50 میلیون قرار دارند، حتی گاهی در کمتر از 2000 کیلومتر دچار نقص شده و باید به تعمیرگاه بروند. با این حال حدیث کیفیت پایین خودروهای چینی چیز دیگری است که با نزدیک شدن به جزییات آن می توان از عمق فاجعه باخبر شد. در مورد چری 315 که هم اکنون با قیمت 45 میلیون در نمونه صفر قابل خریداری است، عمده مشکلات فنی به نقص های متعدد سیستم تعلیق و خارج شدن موتور از فرم اولیه پس از حدود 30 هزار کیلومتر مربوط می شود.
 
خودروهای چینی؛ هیولاهای پوشالی

در عین حال برخی قطعات برقی خودرو گاه در کمتر از سه ماه نیاز به تعمیر پیدا می کنند. در مجموع خرید این خودرو در قیاس با مدل های ارزان تر فرانسوی بازار چندان توصیه نمی شود. موارد گفته شده حاصل گفتگوی ما با مدیر تعمیرگاه اطمینان در خیابان ایرانمهر (حوالی شرق تهران) است و تنها نکته ای که باید به آن اضافه کرد، ضعف عمده خودروهای چینی در بخش گیربکس و صفحه کلاچ است که با توجه به وارداتی بودن این قطعه و هزینه تعمیرات، در هر بار تعویض چیزی نزدیک به 500 تا 700 هزار تومان خرج روی دست مشتری می گذارد. بسیاری از مکانیک های سطح شهر تایید می کنند که این پروسه برای مدل 315 در بازه زیر 30 هزار کیلومتر اتفاق می افتد.
 


لیفان 520

یکی از بدترین تولیدات چینی حاضر در بازار ایران که به دلیل مشکلات متعدد فنی و هزینه نگهداری بالا با بیشترین میزان افت قیمت پس از سه سال نگهداری مواجه شده، به طوری که با یک افت 50 درصدی، قیمتش از حدود 36 میلیون تومان به 18 میلیون کاهش پیدا می کند.
 
خودروهای چینی؛ هیولاهای پوشالی

عمده مشکلات این خودرو در سروصدای بیش از اندازه کابین، موتور پرخرج، سیستم گیربکس معیوب که در هر 30000 کیلومتر به تعمیر نیاز پیدا می کند و کاهش شدید کیفیت رنگ بدنه می توان دید.

یکی از خریداران این خودرو که اتومبیلش را برای فروش به یک گالری در حوالی پل چوبی آورده از افت شدید عملکرد خودرو پس از سه سال شکایت می کند. سعید حیاتی که سه هفته پیش برای آخرین بار خودروی خود را به تعمیرگاه فرستاده می گوید بابت تعویض دیسک صفحه و تنظیم کلاچ چیزی نزدیک به 350 هزار تومان پرداخت کرده ولی پس از تعمیر کامل هم چندان از عملکرد گیربکس راضی نیست.
 


برلیانس 320 و 330

شاید به خاطر مونتاژ بهتر سایپاست، شاید هم فعلا به اندازه کافی در بازار حضور نداشته تا نقص هایش برملا شود اما در بررسی های ما مشخص شد این خودروی چینی کمتر دچار مشکل است و به نسبت باقی هموطنانش با ایرادات کمتری به مشتریان تحویل می شود. البته معدودی از مکانیک های سمت میدان آزادی یا تعمیرکاران شرکت سایپا در همین منطقه از بروز نقص در جلوبندی خودرو پس از یک کارکرد سه تا پنج هزار کیلومتری خبر می دهند. سرمکانیک تعمیرگاه اتومبیل که حوالی دانشگاه تهران قرار دارد هم از شکایت برخی مالکان این خودرو می گوید که نسبت به ضعف موتور در سربالایی ها شکایت دارند.
 
خودروهای چینی؛ هیولاهای پوشالی

بزرگ ترین عیب خودروهای تولید چین

  • استهلاک بالا به دلیل استفاده از مواد ارزان قیمت
  • کمبود قطعات و قیمت بالای خرید به دلیل وارداتی بودن
  • هزینه تعمیر بالاتر به دلیل مهندسی نه چندان دقیق
  • افت قیمت شدید بلافاصله پس از خرید
برچسب ها:
مطالب مرتبط
انتشار یافته: 15
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
16:06 - 1395/12/11
از تمام خودرو داخلی بهتره
پاسخ ها
بدون نام
United Kingdom
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
مزخرف نگوووووووو احمق
Iran, Islamic Republic of
20:49 - 1395/12/11
من نزدیک به دو سال است خودروی جک S5 را دارم و نسبت به مبلغی که پرداخت کرده ام در مقایسه با خودروهای ایرانی سایپا و ایران خودرو بسیار راضیم.الحمدلله
Iran, Islamic Republic of
21:31 - 1395/12/11
در حال حاظر کشور چین بزرگترین خودروساز دنیا بعد از کشور آمربکا میباشد،البته از نظر تعداد خودروهای تولیدی اما چند سالی هم هست که در کیفیت خیلی پیشتاز شده ،،چنان که بسیاری از خودروسازان به نام این صنعت حال حاظر جهان به آن اذعان داشته اند،اما مشکل ما در بی غیرتی و نبود انسانیت در وجود آن تاجر و یا وارد کننده خودرو و تقریبا تمام محصولات چینی برای ورود به کشور خودمان است،وارد کنندگانی که به کمتر از انگشتان دست هستند و در پشت پرده و .....چنان جان و مال این مردم بیچاره را به تاراج برده اند و چنان بازیچه دستشان شده ایم که گویی نشان از روز ازل نداشته ایم اما مطمئنم روزی چنان مکافات عملشان را به دست همین مردم مفلوک پس دهند که تاریخ از خون خود و یا نوادگانشان تا ابد رنگبن شود ،،،بالاخره می آید روزی که شکم گرسنه را باکی از مرگ نیست.
پاسخ ها
بدون نام
United Kingdom
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
مزخرف احمق طووومار نوشتی؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
00:36 - 1395/12/12
اولا ا خودرو ایرانی ساخت الان صددرصد بهترن دوما پنچ سال گارانتی داره حالا بزار هر روز خراب شه تا کپانی ضرر کنه
Iran, Islamic Republic of
01:04 - 1395/12/14
آقای فرهاد گلچین حرف حسابو زدی امیدوارم هرچه زودتر این بی عدالتی تموم بشه...
Iran, Islamic Republic of
10:53 - 1395/12/14
من حدود سه سال ام وی ام 315 دارم و تا به امروز خیلی راضی هستم در ضمن اگه مشکلی پبش بیاد که تمام نمایندگی ها رایگان انجام میدن لااقل بهتر از خودرو های ایرانی ساخت چین هست این خودروها از نظر کیفیت جنس درجه استفاده میکنن نه مثل ایران خودرو از جنس درجه سه به پایین ، هرکسی شک داره به راحتی بره گمرک ببینه چه خبره اونجا نصف واردات کشور دست ایران خودرو و تمام جنس ها با کیفیت پایین نمونه بارز خودروی رانا و دنا بهتره برین تو یوتیوب و مشکلات دنا رو ببینین خودروی چین بهتره از نظر شرایط خرید و نمایندگیها
Iran, Islamic Republic of
10:59 - 1395/12/14
آقا چرا ذهن مردم رو خراب میکنید. اگر میتونید خودرو ایرانی با کیفیت تولید کنید تا مردم به سمت خودروهای خارجی کشیده نشن.
من خودم از سال 93 از مدیران خودرو ماشین خریدم و خدارو شکر تا حالا یکبار هم به مشکل برخورد نکردم.
Iran, Islamic Republic of
11:39 - 1395/12/14
آقا چرا ذهن مردم رو خراب میکنید. اگر میتونید خودرو تولید داخل با کیفیت بسازید.
Iran, Islamic Republic of
11:55 - 1395/12/14
باسلام ، ازظاهر این نوشته مشخص بوده که به شکل نامحسسوس قصد تبلیغ شرکت سایپارو داشته .
من یک سال سمند داشتم البته قبلش هم ام وی ام 530 داشتم والان دوباره 530 دارم (حدود سه سال) چون خانوادم وخودم ازسمند به نسبت راضی نبودیم ولی نسبت به 530 خیلی حس بهتری داشتیم و داریم تواین سه سال غیراز خرج اقلام مصرفی هیچ خرجی براش نکردم و ازاین بابت راضیم .
البته ازدوستان شنیدم مدلهای جدید مثل جک s5 کیفیت خوبی دارن البته مخصوصا تیگو5 جدید رو خیلی ازلحاظ کیفیت وراحتی دوستان تعریف کردن اگه خدا بخواد و جوربشه دوست دارم تیگو جدید بخرم.
Iran, Islamic Republic of
10:36 - 1395/12/16
مرسی بابت این نقد غیر مقرضانه. سری بعدی از اونیکی مکانیکیه اون جنب حوالی اون خیابون پشتی که بغل اون دکه ایه هست امار بگیر لطفا. اخه واقعا حتی اگه ماشینای چینی به این بدی باشه که شما میگی ، خودرور تولید داخل که عمدتا پراید و پژو و سمند ( همون پژو ) هستند با استناد به کدوم استانداردی مرغوب حساب می شن؟
Iran, Islamic Republic of
15:15 - 1395/12/20
من دو سالهx33اتومات دارم.عالیه.همه این چرت و پرتارو میگی که پرایدو ۴۰۵ فروش بره .خاک تو سرت
و
Iran, Islamic Republic of
10:34 - 1395/12/25
موتور وگیربکس لیفان 520 نقطه قوتشه من مدل 89 صفر خریدم وهنوز دارمش استهلاکش مثل بقیه هم سطح بازار خودشه بقیش تبلیغ منفیه حرفشونم اینه که بقیه رو کوچیک کنیم تا ما بزرگ بنظر برسیم
Iran, Islamic Republic of
19:33 - 1398/02/18
من ام وی ام x22دارم که واقعاً ماشین عالیی هستش که سیستم های خوبی هم داره دکمه اسپرت ۱۱۰ اسب بخار ودکمه اکونومی ۱۲۱ نیوتن متر این ماشین اتومات خوبه بهترین ماشینی که گرفته بودم ام وی ام x22 اتومات بود ۵ امتیاز میدهم
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
بهمن پور_داخلی1
استخدام_1
شیرآلات زمانی_1
استخدام_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
شیرآلات زمانی_3
بهمن پور_داخلی3
بهمن پور_داخلی4
استخدام_4
شیرآلات زمانی_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
شیرآلات زمانی_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
استخدام_2
بهمن پور_داخلی2
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
کیان برنا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
کیان برنا_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
قالیشویی ادیب_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
فنی آتل_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
تدبیرکالا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو