اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۸۸۸۴۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

طنز؛ از رونمایی «تذکره الپاكدستان» توسط رحیم مشایی

«اصغر فرهادی» بهترین فیلم خارجی در این دوره از اسكار به هنرمند فیلم‌سازی از كشور فرانسه تعلق گرفت. این هنرمند در پیامی ویدیویی كه به جشن اسكار فرستاده بود اعلام كرد باعث خوشحالی او و مردم كشورش است كه....

علی زراندوز در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

«اصغر فرهادی» بهترین فیلم خارجی در این دوره از اسكار به هنرمند فیلم‌سازی از كشور فرانسه تعلق گرفت. این هنرمند در پیامی ویدیویی كه به جشن اسكار فرستاده بود اعلام كرد باعث خوشحالی او و مردم كشورش است كه توانسته «تندیس فرهادی» را برای بهترین فیلم خارجی اسكار امسال به خانه ببرد! لازم به ذكر است كه از چند سال قبل، از بس اصغر فرهادی جایزه اسكار بخش فیلم‌های خارجی این جشنواره را درو كرد، نام «بخش خارجی» به بخش «اصغر فرهادی» و مجسمه آن هم به جای «تندیس اسكار» به «تندیس ریش پروفسوری‌دار فرهادی» تغییر پیدا كرد! جالب است بدانید در اعتراض به سیاست‌های ترامپ، این دوره از اسكار به صورت ویدیو كنفرانسی برگزار شد و حتی داوران این جایزه سینمایی بزرگ هم حاضر نشدند از خانه‌هايشان خارج شوند، چه برسد به مهمانان خارجی! مجری اسكار امسال هم در تويیتی خطاب به ترامپ نوشت: «یه امشبه رو، به جای اون شبكه‌های مساله‌دار، دو دقیقه بزن شبكه چهار آمریكا، مراسم فرهنگی اسكار رو ببین!»

اسفندیار رحیم مشایی پس از چهل سال تعریف و تمجید از حمید بقایی، مجموعه این تعریف‌ها را در كتاب نفیس: «تذکره الپاكدستان» منتشر كرد. در مراسم رونمایی از این كتاب، رحیم مشایی اعلام كرد درست است كه مهندس بقایی در این 40 ساله هرگز نتوانست رییس‌جمهور شود ولی این اتفاق كوچك، چیزی از ارزش‌های بزرگ او كم نمی‌كند و خوشبختانه شرط سنی خاصی هم برای رییس‌جمهور شدن وجود ندارد!

در ادامه این مراسم، مشایی بخش‌هایی از دیباچه این كتاب را (كه درباره مهندس بقایی بود) با صدای خودش برای حضار خواند: «آن رجل سیاسی، آن حبس كشیده اساسی، آن شوینده گلرنگ را دائم ریزنده بر دست، آن بی رقیب در هر انتخابات و حالا هر چی كه هست، مولانا حمید بقایی، بوی دكتر را می‌داد و راه دكتر را می‌رفت و البسه‌اش را در همان آفتابی خشك می‌نمود كه دكتر، خشك می‌كرد!» در پایان این مراسم به هر كدام از حاضران و خبرنگاران یك جلد از این كتاب نفیس اهدا شد، البته بعد از این كه رحیم مشایی شخصا از آن‌ها قول گرفت در انتخابات بعدی به مهندس بقایی رای بدهند!

گوشت‌های قرمز موجود در بازار پس از چهل سال افزایش قیمت مدام سرانجام طاقت از كف دادند و سفید شدند! نماینده وزارت بازرگانی، سخنگوی اداره كل دامپزشكی و رییس انجمن گوشت‌فروشان كشور در نشست مشتركی اعلام كردند سفید شدن گوشت قرمز دلیل بر بیماری خاصی در میان گوسفندان نیست و به نوعی می‌توان گفت خود گوشت قرمز، پس از این همه سال گرانی، از روی مردم خجالت می‌كشد و از شرم، چهره‌اش سفید شده! گویا یكی از مسئولان حاضر در این كنفرانس خبری در پاسخ یكی از خبرنگاران كه از وی پرسید: «پس از این اتفاق عجیب، برنامه‌ای برای ارزانی گوشت قرمز ندارید؟!»

پاسخ داد :«چرا، چون گوشت‌های گوسفندی و گوساله‌ای فعلا جزو گوشت‌های سفید به حساب می‌آیند، ما برنامه گرانی را از امروز به بعد به جای گوشت قرمز، روی گوشت سفید پیاده می‌كنیم و برنامه‌های جامعی هم برای افزایش قیمت گوشت‌های صورتی، بنفش، آبی فیروزه‌ای، بادمجانی و فسفری در دست تهیه داریم... گوشت قرمز اگر فكر كرده با این تغییر رنگ می‌تواند جلوی گرانی‌اش را بگیرد، كور خوانده!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج