۴۹۹۶۴۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

گوترش خواستار خلع سلاح حزب‌ الله شد

دبیرکل سازمان ملل در اولین گزارش خود به شورای امنیت با اشاره به "لزوم خلع سلاح حزب‌الله لبنان"، از این حزب و تمامی گروه‌های لبنانی خواست هرگونه مشارکت در درگیری‌های سوریه را متوقف کنند.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل سازمان ملل در اولین گزارش خود به شورای امنیت با اشاره به "لزوم خلع سلاح حزب‌الله لبنان"، از این حزب و تمامی گروه‌های لبنانی خواست هرگونه مشارکت در درگیری‌های سوریه را متوقف کنند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در اولین گزارش خود از اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ (مربوط به پایان عملیات نظامی میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان در تابستان ۲۰۰۶) برای شورای امنیت که بازه زمانی پنجم نوامبر ۲۰۱۶ تا ۲۸ فوریه ۲۰۱۷ را شامل می‌شود، عبور نیروهای حزب‌الله لبنان از مرزهای مشترک لبنان - سوریه جهت مشارکت در نبردها در این کشور در کنار نیروهای ارتش سوریه را محکوم کرده و آن را نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت دانسته است.

گوترش در ادامه از دبیرکل حزب‌الله لبنان و تمامی گروه‌های لبنانی خواسته به هرگونه مشارکت خود در درگیری‌ها در سوریه پایان دهند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه رهبران لبنان را به از سرگیری گفت‌وگوی ملی با هدف دستیابی به یک استراتژی دفاعی و ملی جهت مقابله با مساله وجود سلاح در کشور خارج از نظارت دولت، خلع سلاح حزب‌الله و دیگر گروه‌های غیرلبنانی و خلع سلاح پایگاه‌های نظامی جبهه مردمی آزادسازی فلسطین دعوت کرد.

این مسئول سازمان ملل در گزارش خود نسبت به استمرار وجود سلاح در اختیار نیروهای حزب‌الله هشدار داد و آن را برخلاف حاکمیت دولت لبنان و تعهدات این کشور در قطعنامه‌های ۱۵۵۹ سال ۲۰۰۴ و ۱۷۰۱ سال ۲۰۰۶ دانست.

وی در ادامه نسبت به تجاوزات تقریبا هر روزه جنگنده‌های اسرائیلی علیه حریم هوایی لبنان، نقش آشکار حق حاکمیت ملی لبنان و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و نیز ادامه اشغال شمال روستای الغجر و منطقه اطراف آن توسط اسرائیلی‌ها به شدت ابراز نگرانی کرده است.

در گزارش ارائه شده به شورای امنیت از تل آویو خواسته شد به شکلی جدی با نیروهای یونیفل جهت عقب نشینی نیروهایش از شمال روستای الغجر و توقف نقض حریم هوایی لبنان همکاری کند.

همچنین از دولت لبنان نیز خواسته شد تمامی اقدامات لازم جهت تضمین عدم حضور نیروهای مسلح و یا تجهیزات و اسلحه‌های غیرمجاز در منطقه عملیات نیروهای موقت سازمان ملل (یونیفل) را انجام دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به به این دبر کل سازمان ملل یا مامور سیاه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج