۵۰۱۶۱۶
۳۳ نظر
۵۰۰۸
۳۳ نظر
۵۰۰۸
پ

پروژه تخریب روحانی در تعطیلات سال نو

در دو هفته تعطیلات نوروزی اصولگرایان مقدمات آتش سنگین بر روی آقای روحانی را تدارک خواهند دید. البته هجمه‌های سنگین اصولگرایان از آغاز سال جدید بر دولت آقای روحانی کاملا قابل درک است. اصولگرایان می‌دانند هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ندارند.

خبرگزاری ایسنا: در دو هفته تعطیلات نوروزی اصولگرایان مقدمات آتش سنگین بر روی آقای روحانی را تدارک خواهند دید. البته هجمه‌های سنگین اصولگرایان از آغاز سال جدید بر دولت آقای روحانی کاملا قابل درک است. اصولگرایان می‌دانند هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ندارند.

صادق زیباکلام با این مقدمه می‌افزاید: برای آنها (اصولگرایان) مهم نیست که چه کسی نهایتاً نامزدشان خواهد شد. فرقی هم ندارد که مهندس ضرغامی، حجت‌الاسلام رئیسی، آقای قالیباف، آقای سعید جلیلی یا فرد دیگری کاندیدای نهایی اصولگریان شود. مهم آن ‌است که اصولگرایان این واقعیت تلخ را دریافته‌اند که هیچ بخت و اقبالی در صندوق‌های رأی ندارند.
انتخابات مجلس در اسفند ۹۴ به اصولگرایان نشان داد که آنها هیچ بدنه اجتماعی میان جوانان، دانشجویان طبقه متوسط، بازاریان ندارند و بعید است بتوانند بیش از جلیلی رأی به دست آوردند. فرضاً اگر سعید جلیلی نامزد آنها شود نهایتاً می‌تواند همان چهار میلیون رأی ۹۲ را بیاورد. بنابراین آنچه برای اصولگریان می‌تواند «پیروزی» در انتخابات محسوب شود، آن است که تلاش کنند که رأی روحانی ریزش کند. به عبارت دیگر رأی روحانی نه‌تنها به ۱۹ میلیون سال ۹۲ نرسد، بلکه به کمتر از آن میزان یعنی حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیون شود.

کاهش رأی روحانی برای اصولگریان پیروزی محسوب می‌شود، زیرا آنها می‌توانند به ایشان اعلام کنند اگر ما اصولگرایان محبوبیت نداریم، اما شما نیز فاقد محبوبیت هستید و خطاب به آقای روحانی بگویند مردم از سیاست‌های شما استقبال نکردند. بنابراین همه امید آنها این است که رأی جامعه دچار ریزش شده و مردم از رفتن پای صندوق استقبال نکنند. زیرا بسیاری از رأی‌دهندگان بالقوه آقای روحانی با این وسوسه روبه‌رو هستند که کارنامه آقای روحانی در چهار سالی که گذشت چندان درخشان نیست.

اصولگرایان امیدوار هستند امواج عدم شرکت در انتخابات گسترده شود تا روحانی نتواند رأی بالایی بیاورد. این مسأله موجب می‌شود که طرفداران آقای روحانی و اصلاح‌طلبان تلاش کنند مردم را پای صندوق‌های رأی بیاورند، درست در خلاف جهت اصولگریان که می‌خواهند آمار شرکت در انتخابات پایین آید. طرفداران اصلاحات باید تلاش‌کنند و مردم را تشویق و ترغیب کنند که پای صندوق‌های رای بیایند و در این مسیر، اصلاح‌طلبان به مردم اعلام کنند که درست است که آقای روحانی نتوانسته برای بیکاری و رکود گام‌های بلند و ملموسی بردارد، اما از نظر مهار تورم، کاهش تناوبات ارزی، افزایش رشد اقتصادی آن هم در اندازه‌ای که شاید کارشناسان نیز باور نداشتند در سال۹۵ به این میزان رشد اقتصادی برسیم، موفق عمل کرده است.

بنابراین اصلاح‌طلبان باید به رأی‌دهندگان بالقوه اعلام کنند که با نرفتن پای صندوق در حقیقت، آب به آسیاب تندروها می‌ریزند. این مهم را خود دکتر روحانی نیز باید انجام دهد و به‌جای رسیدگی به مصاحبه‌های نمایشی با خبرنگاران و مجریان برجسته صداوسیما که کسی هم غالباً آنها را خیلی قبول ندارد، در مصاحبه‌های انتخاباتی با مردم بی پرده سخن بگوید. روحانی صراحتاً اعلام کند، درست است که دولت وی نتوانسته اقتصاد را از رکود کامل خارج و اشتغال ایجاد کند، اما مردم باید اطلاع پیدا کنند چه میزان از اقتصاد ایران زیر نظر قوه مجریه و چه میزان از آن خارج از قوه مجریه زیر نظر بنیادها و سازمان‌هاست که نه‌تنها زیر نظر دولت قرار ندارند، بلکه زیر نظر مجلس هم نیستند و به فعالیت اقتصادی کلان مشغولند.

آقای روحانی باید این واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارد. روحانی باید خطاب به مردم اعلام کند که به خاطر سیاسیت‌های پوپولیستی دولت قبل، ۴۰ میلیارد تومان یارانه ‌می‌پردازیم، در حالی که کل بودجه عمرانی کشور به ۱۵ هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسد. آقای روحانی باید به مردم اعلام کند چه کسانی موجب شدند این میزان یارانه به مردم پرداخت شود، در حالی که یک شغل هم از پرداخت این یارانه‌ها ایجاد نمی‌شود.

اگر آقای روحانی محافظه‌کاری را کنار بگذارد و با مردم صادقانه سخن بگوید، آنگاه همین مردم متوجه خواهند شد مشکلات کلان اقتصادی ایران از کجاست و خواهند فهمید این اقتصاد ناکارآمد ایران است که از یک‌سو موجب رکود و از سوی دیگر موجب بیکاری گسترده به خصوص بین لایه‌های تحصیلکرده جامعه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای زیبا کلام شما نمیخواد اعصابتون خراب کنید مطمئن باش کسی به روحانی رأی نمیده (روحانی بای بای)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی گفته این چرت و پرت رو؟؟؟؟ الان کسی منظورت کیه ؟؟ چارتا فک فامیل دورو ورت و زن و بچت شدن همه ی ادمای ایران ؟؟؟

    • بدون نام

      همین اول سال نرخ گاز افزایش داد بعد میخوای مردم بهش رأی بدن هیچکس خرابش نمیکنه خودش داره خودشو خراب میکنه

    • بدون نام

      عجب این زیبا کلام باز نظر داد

    • رضا

      روحانی عشق ایران است جانم فدایش

    • بدون نام

      زیباکلام فقط بلده خلاف جهت حرکت کنه
      روحانی خودش خودشوتخریب کرده
      روحانی بای بای

    • مرتضی

      اتفاقا اقای زیبا کلام دقیقا درست میگن. نهادها و اشخاصی خاص هستند که خارج از اختیارات مجلس و قوه مجریه برای خودشان هر کاری که دلشان می خواهد با تجارت و قاچاق کالا که انجام می‌دهند سر اقتصاد کشور می آورند و به هیچ کس حاضر به پاسخ گویی نیستند. برای هر معاملات یا تجارت خارجی و هر قراردادی تندروها و نهادهای ذیربط شان در مجلس و رسانه‌ها و مطبوعات سر و صدا راه می اندازند و از دولت روحانی توضیح میخان. این افراد و خبرگزاریها تا دیروز که دولت احمدی نژاد بود، دم نمیزدند و هر بلایی که خواستند سر ملت آوردند البته با حمایت کامل و بدون نقص صدا و سیما میلی. حالا دلواپس مردم شدند، دو رو بودنشان خیلی واضحه و مردم دستشونو خوندن. هدف آنها شکستن آرای روحانی یه و بس. آنها شروع نکرده، بازنده نهایی هستند.

    • بدون نام

      خیلی مطمعن حرف میزنید.روحانی هم اش دهن سوزی نیست.

    • بدون نام

      روحانی انشاءالله با رایی بالاتر از قبل رئیس جمهور ایران خواهد بود

    • بدون نام

      به قول رفسنجانی رای روحانی دو میلیون بود امسال ما ثابت می کنیم دو میلیون هم نبود

    • بدون نام

      13:55 به همین خیال باش

      پاسخ ها

      • سارا

        ههههههههههه ....میبینیم حالا

    • بدون نام

      متاسفم برا اون دانشگاهی که زیبا کلام استادشه .ولی اشکال نداره دانشگاه نیاز به این داره .....

    • بدون نام

      زیبا کلام فریدون ازاول خراب بود و رئیس جمهورچهارساله ایران بعد ازانقلاب است تونمی خواد جوش بزنی.

    • بدون نام

      13:55به همین خیال باش تا پخته شودآش

    • بدون نام

      اگه زیبا کلام حرف نزنه کسی نمیگه ...

    • بدون نام

      اقا شما چرا انتخابات را بین اصولگرا واصلاحطلب دسته بندی می کنید ، ملت ایران الان به فکر کسی هستند که از این بلای خانمان سوز ومشکلات معیشتی که دولت روحانی برایشان به ارمغان آورده خلاص کند !!! چرا شماها نمیخواهید بفهمید که آقای روحانی در مدت ۴سال امتحان خود را پس داده دیگر مردم انقدر شعور دارند ۴سال دیگر خود را در این منجلاب فرو نبرند ، الان دیگه وقت دعوای سیاسی دو گروه نیست ، مردم به اصلاحطلب واصولگرا نگاه نمی کنند ، وتمام کننده این مشکلات هم خود مردم هستند، نه احزاب سیاسی!!!!!پس بهتره با این قبیل بحثهای تو خالی با احساسات وشعور مردم بازی نکنید ووو......

    • بدون نام

      اقا زیبا کلام شما خودت به اقای روحانی انتقاد داری ،بعد می خپای ایشون رای هم بیاره.

    • بدون نام

      انشاالله به مظلوم ترین دولت مجددا رای خواهیم داد با دکتر روحانی هستیم تا 1400

    • نا شناس

      روحانی بای

    • امیر

      باور کنید که اقبال جامعه به روحانی خیلی کم شده است

    • بدون نام

      زنده باد اعتدال
      پاینده باد اصلاحات

    • محمد

      آقای زیبا کلام مرفح نمیشه ساکت باشی و صدات در نیاد بسه دیگه تا کی میخوایید فکر کنید مردم گوسفندند وعده وعیدهای صد روزه رییس جمهورت چی شد بابا خجالتم خوب چیزیه چقدر دروغ میگید آخه فقط موندم این همه دروغ میگیید چطور و با چه رویی در مقابل خدا نماز میخوانید

    • بدون نام

      این جمله از کیست و چه زمانی بیان شده است؟!
      آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم و آنچنان درآمد سرشار در اختیار مردم قرار دهم که به 45 هزار تومان یارانه نیاز نداشته باشند!
      1- چنگیز خان مغول هنگام اشغال ایران
      2- کوروش کبیر پس از فتح بابِل
      3- مارکو پولو وقتی از ایران به ونیز برگشت
      4- لوئی شانزدهم وقتی در فرانسه به سلطنت رسید
      5- دیه‌گو آرماندو مارادونا وقتی با دست به انگلستان گل زد
      6- ادسون آرانتس دو ناسیمنتو ملقّب به پله وقتی از فوتبال خداحافظی کرد
      7- جمشید وقتی می‌خواست از فرزاد حسنی 50 میلیون بگیره
      8- آقای فردرپوس وقتی نشون می‌داد درصدا رو و همان هنگام می‌خند
      9- حسن روحانی وقتی می‌خواست از مردم رأی بگیره
      10- مدیون کریستف کلمبی اگه فکر کنی گزینه 9 صحیحه

    • بدون نام

      این قصه ها دیگه قدیمی شده .

    • محمد

      به مردم توهین نکنید که نمی فهمند ر وحانی چه بلایی سر ما اورد مردم رابا اصلاح طلب واصولگرا سرگرم نکنید روحانی محترمانه بای بای برو استراحت

    • نازنین ساکی

      روحانی تو این چهار سال چه پروژه ای داشت که کسی بیاد خراب کنه

    • بدون نام

      ای اقا داغون از نظر محبوبیت به صفر رسیده جز چند تا سرمایدار کسی از ایشان حمایت نمیکنن من نمیدانم چرا اصلاح‌طلبان از ایشان حمایت میکنن حمایت از یک فرد صدرصدشکست خورده باعث بی اعتمادی مردم به این گروه خواهد شد الان هرکسی از روحانی انتقاد کنه شانس پیروزی در انتخابات داره

    • بدون نام

      تو چرا زورت میاد...در آخر یکی انتخاب میشه...چه بهتر که اصولگرا باشه...در ضمن واسه جوونا و دانشجوهای بیکار کار بشه...والا حق اینا رو خیلی خوردن.

    • بی نام

      گندی که احمدی نژاد به مملکت زد ،صد رئیس جمهور دیگه درستش نمیکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم ایران فراموش کارن فراموش کارررررررررر .... ای گند بزنن این حافظه نخودیشونو که یادشون رفته کاریای محمود رو

    • نامدار

      شعورشون فقط برای تخریب کردنه ، نه تعریف کردن.این خصلت طرفداران دولت نهم و دهم میباشد که بدعت گذار این موضوع بوده و هستند!!!چون کار دیگر از دستشان بر نمی آید!!!

    • ایراندوست

      اصولگرامساوی با اصل حجر با دنیای امروزی پیشروید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج