۵۰۳۶۷۶
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

سالم ترین قلب های جهان در جنگل های بولیوی

همه ما برای سلامتی و تا حد امکان طول عمر بیشتر تلاش می کنیم. محققان دائما درمورد چگونگی این موضوع بررسی می کنند و مطالعه قلب انسان اغلب در مرکز این تحقیقات قرار دارد.

برترین ها: همه ما برای سلامتی و تا حد امکان طول عمر بیشتر تلاش می کنیم. محققان دائما درمورد چگونگی این موضوع بررسی می کنند و مطالعه قلب انسان اغلب در مرکز این تحقیقات قرار دارد. مقاله ای به تازگی منتشر شده که جزئیات دقیقی را درمورد چگونگی دستیابی به یک قلب سالمتر بیان می کند. این داده ها از تحقیقاتی که روی مردم بومی جنگل های بارانی بولیوی زندگی می کنند به دست آمده، مردمی که گفته می شود بهترین قلب جهان را دارند. شگفت انگیزترین چیز در این مطالعه چیست؟ این مردم رژیم سنگین کربوهیدرات دارند. در رژیم های غذایی غربی مثل اتکینز و پالئو کربوهیدرات تقریبا یافت نمی شود. اما در مورد این مردم تاثیر مثبت داشته است.

این تحقیق در سال های 2014 و 2015 انجام شده است و دانشمندان کلیسم رگ کرونری 705 نفر را آزمایش کردند. این آزمایش در میان دیگر فاکتورها احتمال حمله قلبی را با امتیازی بین 100 و 400 بیان می کند. نتایج اطلاعات باورنکردنی درمورد قبیله Tsimane نشان می دهد. باتوجه به داده ها، 595 نفر (85درصد) در مقیاس کلیسم رگ کرونری امتیاز 0 و 89 نفر (13 درصد) بین 1 تا 100 را به دست آوردند. برای افراد بالاتر از 75 سال، مطالعه نشان می دهد 31 نفر (65 درصد) امتیاز 0 و تنها 4 نفر (8 درصد) امتیاز 100 یا بیشتر را به دست آوردند یعنی 5 برابر کمتر از جمعیت مناطق صنعتی.

اما چه چیزی باعث شده این مردم سالم ترین قلب را داشته باشند؟ بسیاری نظریه ها چیزهایی هستند که احتمالا قبلا شنیده اید و پزشکان همیشه شما را به آن تشویق می کنند. آن ها مشروبات الکی نمی نوشند و سیگار نمی کشند. آن ها فعال هستند و روزانه ۱۶ تا ۱۷ هزار قدم برمی دارند حتی آن هایی که مسن تر از ۶۰ سال هستند حدود ۱۵ هزار گام در روز برمی دارند. یعنی ۱۰ هزار قدم بیشتر از کارمندان آمریکایی!

فاکتور مهم دیگری که به سلامت قلب آن ها کمک می کند، رژیم غذاییشان است. آن ها 17 درصد گوشت، 7 درصد ماهی آب شیرین، میوه و آجیل و کربوهیدرات هایی مثل برنج، ذرت، سیب زمینی و موز سبز می خورند. 7 درصد از کالری آن ها از کربوهیدرات تامین می شود. هم چنین چربی اشباع شده کمتری مصرف می کنند، 14 درصد در مقابل 34 درصد در ایالات متحده. به عبارت ساده یک رژیم غذایی سالم با چربی بسیار کم و پر از محصولات فرآوری نشده، عدم مصرف سیگار و فعالیت طیاد، راز طول عمر و زندگی سالم آن هاست.
سالم ترین قلب های جهان در جنگل های بولیوی
سالم ترین قلب های جهان در جنگل های بولیوی
سالم ترین قلب های جهان در جنگل های بولیوی
سالم ترین قلب های جهان در جنگل های بولیوی
سالم ترین قلب های جهان در جنگل های بولیوی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج