۵۰۵۸۶۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

هشدار درباره تکرار سرنوشت یونان برای فرانسه

نامزد ریاست جمهوری فرانسه هشدار داد که احتمالا این کشور نیز به سرنوشتی شبیه یونان دچار خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، فرانسوا فیون نامزد محافظه کار انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز شنبه در سخنانی هشدار داد که فرانسه نیز احتمالا با سرنوشتی شبیه یونان بحران زده روبرو خواهد شد که با بدهی سنگین دست به گریبان است.

وی در ادامه تصریح کرد: چیزی را که در سال ۲۰۰۷ میلادی در کورسیکا گفتم؛ الان بار دیگر تکرار می کنم. ما یک کشور ورشکسته هستیم... ما با یک بدهی روبرو هستیم که ما را مجبور به دریافت وام های چندین میلیارد یورویی از بازارهای بین المللی خواهد کرد.

وی در جمع طرفداران خود افزود: فرانسه امروز کشوری است که می تواند به اسپانیای دیگری تبدیل شود، پرتغال، ایتالیا یا شاید روزی به بحران شبیه یونان دچار شود.

فیون در رقابت های انتخاباتی قول داده است تا کسری بودجه فرانسه را ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش داده و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی بخش دولتی را حذف نماید. پیشنهادات فیون سختگیرانه و تندتر از سایر نامزدهای ریاست جمهوری فرانسه بوده است.

در سپتامبر ۲۰۰۷ میلادی نیز فیون که نخست وزیر دولت نیکولا سارکوزی بود، در سخنانی جنجالی اعلام کرد که من رئیس یک دولت ورشکسته هستم.

وی در آن سخنان تصریح کرد: من رئیس دولتی هستم که در بخش مالی موفق عمل نکرده است. من رئیس دولتی هستم که برای ۱۵ سال با کسری بودجه روبرو بوده است. من رئیس دولتی هستم که در ۲۵ سال هیچ تلاشی برای دستیابی به یک بودجه متعادل نکرده است. این روند را نمی توان ادامه داد.

این اظهارات سرآغاز اختلافات بین فیون و سارکوزی شد. فیون در انتخابات مقدماتی حزب محافظه کار فرانسه در نوامبر گذشته توانست سارکوزی را شکست دهد. بسیاری از طرفداران سارکوزی تلاش زیادی کردند تا فیون را مجبور به کناره گیری از نامزدی این حزب کنند. این تلاش ها پس از آن تشدید شد که رسوایی فساد مالی و شغلی همسر و فرزندان فیون فاش شد و وی با کاهش فزاینده محبوبیت روبرو شده است.

نظرسنجی ها نشان می دهد که فیون با اختلاف زیادی نسبت به امانوئل ماکرون و مارین لوپن در رتبه سوم قرار دارد.

میزان بدهی های فرانسه در سال ۲۰۰۷ میلادی به ۶۴ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده بود، این رقم در سال ۱۹۹۵ میلادی به کمتر از ۵۶ درصد رسیده بود. تا سال ۲۰۱۵ میلادی میزان بدهی های فرانسه به بیش از ۹۶ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیخودی دست ما میزنن فروپاشی اتحدیه اروپا نزدیک است البته ما دوست نداریم مردم اروپا سختی بکشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج