جاباما
۵۰۸۰۳۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تغییرات جدید در قوانین داوری کشتی اعلام شد

تغییرات جدید در قوانین داوری کشتی که از این پس لازم اجرا است، اعلام شد.

خبرگزاری فارس: به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی و بنا به اعلام کمیته داوران، تغییرات جدید که در کلینیک پیشرفته داوری اتحادیه جهانی در صوفیه بلغارستان اعلام شد، به شرح ذیل است:

۱- فرار از فن و فرار از تشک و جریمه هریک از کشتی گیران توسط اعمال خطا در دورشته آزاد و فرنگی با اخطار به مدافع(o) و دو امتیاز به مهاجم همراه خواهد بود.

۲- امتیازات فنی در دو رشته آزاد و فرنگی ۱-۲-۴-۵ خواهد بود (قبلاً در کشتی آزاد ۵ نداشتیم)

۳- در کشتی آزاد و فرنگی اگر در حالت کرسی مهاجم در پشت حریف قرار داشته باشد و در این شرایط زانو، سر و یا آرنج مدافع حتی برای لحظه ای با تشک تماس پیدا کند خاک محسوب می شود.

۴- در کشتی آزاد و فرنگی اجرای فنی که از سرپا اجرا شود و حریف بی تعادل به روی تشک با سینه و یا پهلو فرود بیاید اما به خطر نرود ۲ امتیاز خواهد داشت.

۵- زمان مجروحیت همراه با خونریزی حداکثر ۴ دقیقه خواهد بود (از لحظه ای که پزشک روی تشک حاضر می شود زمان پزشکی شروع می شود) اما مصدومیت و آسیب های بدون خونریزی محدودیت زمانی ندارد و نظر پزشک مسابقات مهم است.

۶- در کشتی آزاد و فرنگی اگر کشتی گیری با نشیمنگاه از تشک بیرون برود به شرطی که فرار از تشک نباشد یک نمره از دست خواهد داد اما اگر در همین حالت مدافع دستش را ستون کند دو امتیاز از دست می دهد.

۷- در کشتی آزاد و فرنگی اگر کشتی گیر مهاجم دوبنده را بگیرد مرتبه اول داور باید با قطع کشتی به خاطی تذکر دهد و در صورت تکرار برای مرتبه دوم، یک اخطار به کشتی گیر خاطی و دو نمره به حریف تعلق می گیرد. اما اگر کشتی گیر مدافع دوبنده را بگیرد با اخطار و دو امتیاز مجازات می شود.

۸- در صورتی که داوران کشتی گیری را بعلت کم کاری (passivity) جریمه نمایند مربی حق چلنج ندارد.

۹- پس از اتمام کشتی و موقع بالا بردن دست کشتی گیر پیروز توسط داور اگر هریک از کشتی گیران با تذکر داور در کنار داور وسط قرار نگیرند ابتدا داور به کشتی گیر خاطی کارت زرد نشان می دهد و اگر مجدداً از دستور داور تمرد نماید و در کنار داور قرار نگیرد دیسکالیفه خواهد شد.

۱۰- جرایم کم کاری درکشتی آزاد:

- مرحله اول استفاده از اصطلاحات داوری و تذکر به کشتی گیر کم کار بدون قطع کشتی

- مرحله دوم در صورت تکرار کم کاری توسط همان کشتی گیر، کشتی توسط داور وسط و با تایید قاضی یا رئیس تشک قطع و به کشتی گیر کم کار تذکر می دهند (با علامت چرخش یک دست داور) ثبت v در برگه داوری

- مرحله سوم قطع کشتی با تایید قاضی یا رئیس تشک و تذکر به کشتی گیر کم کار و شروع ۳۰ ثانیه تایم فعالیت (با علامت چرخش دو دست داور به دور هم) و ثبت P در برگه داوری

در صورتی که مدافع و یا مهاجم در تایم ۳۰ ثانیه فعال کشتی امتیازی کسب نکنند، مدافع فقط یک امتیاز مجازات می شود بدون اینکه کشتی قطع شود و اگر در این شرایط فنی در اختیار هریک از کشتی گیران باشد داور باید بعد از ۳۰ ثانیه یک امتیاز جریمه را اعلام نماید و اجازه بدهد آن فن اجرا شود و علاوه بر یک امتیاز جریمه باید نمره اجرای فن را نیز اعلام نماید.

تابلو اسکوربورد در زمان فعالیت ۳۰ ثانیه، از زمان ۲۵ ثانیه به بالا با صدای بوق مقطع هشدار می دهد.

۱۱- جرایم کم کاری (passivity) در کشتی و کشتی منفی (Negative wrestling) متفاوت است و داوران باید فرق کم کاری و کشتی منفی را بدانند، در کشتی نگاتیو مثل عدم کنتاک و نزدیک نشدن به حریف، پنجه گرفتن و فشار خلاف مفصل و یا به هردلیلی راه حمله حریفش را مسدود کند داور باید یک بار کشتی را قطع و به خاطی تذکر بدهد و در صورت تکرار با تایید رئیس تشک یک اخطار به خاطی و دو نمره به حریف تعلق می گیرد.

توجه روش مبارزه با کم کاری در کشتی آزاد و. فرنگی متفاوت از هم می باشد.

۱۲- جرایم و مراحل کم کاری در کشتی فرنگی.

- مرحله اول استفاده از اصطلاحات داوری برای فعال کردن کشتی توسط داور وسط مانند Headup -open-action و.....

- در صورت تکرار کم کاری پس از درخواست داور و تایید قاضی یا رئیس تشک، بدون قطع کشتی داور با بالا آوردن دست همرنگ کشتی گیر کم کار (P) را اعلام می کند.

- در صورت تکرار کم کاری توسط همان کشتی گیر و درخواست پاسیو (P) توسط داور با تایید قاضی و یا رئیس تشک، داور با پایین آوردن دست همرنگ کشتی گیر کم کار با دست دیگر یک نمره برای مهاجم اعلام می نماید. (بدون قطع کشتی)

- در کشتی فرنگی کم کاری ها (P) یکی در میان امتیاز برای مهاجم خواهد داشت.

۱۳- در کشتی فرنگی اگر مهاجم موفق شود حریف را لیفت کند، مدافع می تواند تنها با فشار آوردن یک دست به سینه یا دست حریف از خودش دفاع کند اما فشار با دو دست خطا می باشد.

۱۴- در حالت خاک در کشتی فرنگی دست مدافع باید کشیده باشد و نباید حتی با یک دست کشتی را ببندد و یا پای خود را جمع کند و یا علم نماید و در صورت انجام این اعمال و عدم توجه به تذکر داور، کشتی گیر خاطی با اخطار و دو امتیاز مجازات خواهد شد و ادامه کشتی می بایست در خاک شروع شود.

۱۵- در صورتی که کشتی می بایست در خاک شروع شود باید حالت صحیح درست نشستن در خاک رعایت شود و مهاجم نیز بلافاصله دو دستش را در پشت مدافع قرار دهد و نباید تعلل نماید و اگر هریک از کشتی گیران تخطی نمایند، مرتبه اول تذکر و مرتبه دوم با اخطار و دو امتیاز مجازات خواهند شد و در این حالت اگر خاطی کشتی گیر مهاجم باشد می بایست کشتی در حالت سرپا ادامه پیدا کند.

۱۶- اگر کشتی گیری در اثر ریسک در بیرون تشک فرود بیاید یک نمره از دست می دهد اما باید دقت داشت، در صورتی که مجری تنها تظاهر به اجرای فن نماید (simulation) یعنی شبیه سازی کند و در خاک فرود بیاید ۲ امتیاز از دست خواهد داد.

۱۷- اگر رئیس تشک تشخیص دهد اشتباهی در مورد امتیازدهی از جانب داور و قاضی صورت گرفته است می تواند دستور قطع کشتی را صادر نماید و آنها را به مشاوره دعوت نماید و در صورت عدم نتیجه گیری از مشاوره می تواند به اتفاق داور و قاضی فیلم مسابقه را بازبینی نماید. این مشاوره و بازبینی حق چلنج کردن مربیان و کشتی گیران را از بین نخواهد برد.

۱۸- اجرای فنون زیبا (high amplitude) در کشتی آزاد از این پس مانند کشتی فرنگی ارزیابی خواهد شد و فنی که از سر پا اجرا شود و یا از خاک لیفت شود وسپس از سرپا اجرا شود و دارای شرایط فن زیبا را داشته باشد و مدافع مستقیم به خطر برود ۵ امتیاز به مجری تعلق می گیرد. اما اگر همه شرایط فن زیبا را داشته باشد اما به خطر نرود و با سینه فرود بیاید ۴ امتیاز خواهد داشت.

توجه: اجرای فنونی که دارای شرایط زیبایی فن نباشد و مدافع در هوا چرخش داشته باشد و با سینه فرود بیاید ۲ امتیاز دارد

کلینیک مخصوص داوران المپیکی با حضور سه داور درجه s یک، ایران محمد ابراهیم امامی، اردوان صاحب و محمد مصلایی پور روزهای ۴ و ۵ فروردین ماه در صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج