۵۰۸۶۳۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آماری حیرت انگیز از مدعیان آقای گلی فوتبال ایران

سه مدعی کسب عنوان آقای گلی فوتبال ایران با عملکردی متفاوت توانسته‌اند در هفته‌های پایانی در کورس باقی بمانند، از منشا با گلزنی تنها برابر ۵ تیم تا انصاری که به تمام نمایندگان استان‌ها گل زده و طارمی که تنها دو تیم از گل خوردن برابر او جان سالم به در برده‌اند.

ورزش سه: سه مدعی کسب عنوان آقای گلی فوتبال ایران با عملکردی متفاوت توانسته‌اند در هفته‌های پایانی در کورس باقی بمانند، از منشا با گلزنی تنها برابر ۵ تیم تا انصاری که به تمام نمایندگان استان‌ها گل زده و طارمی که تنها دو تیم از گل خوردن برابر او جان سالم به در برده‌اند.

جدال برابر پرسپولیس تقابل دو گلزن برتر لیگ برتر محسوب می‌شد؛ جایی که منشا و طارمی برای تصاحب توپ طلای این فصل لیگ برتر باید با یکدیگر رقابت می‌کردند اما این مهاجم پرسپولیس بود که در نهایت از این فرصت سود برد و توانست با گلی دیدنی در صدر جدول گلزنان قرار گیرد.

نکته جالب توجه اما این است که گادوین منشا در فصل جدید و در حالی که جزو سه گلزن برتر فوتبال ایران محسوب می‌شده در امر گلزنی به تیم‌های نامدار ناکام بوده است. منشا با ۱۲ گلی که در این فصل زده بعد از مهدی طارمی و ساسان انصاری در رده سوم گلزنان قرار دارد و اما او این تعداد گل را تنها برابر ۵ تیم لیگ برتر ثبت کرده است.

منشا 12 گل خود را برابر تیم‌های ماشین سازی، سپاهان اصفهان، استقلال خوزستان، سایپا و صنعت نفت آبادان به ثمر رسانده است. او که در این فصل با 24 بازی و 2039 دقیقه یکی از بازیکنان فعال در جمع شاگردان مجید جلالی محسوب می‌شده تنها در 7 بازی موفق شده دروازه حریفان را باز کند و در جدال برابر تیم‌های بالای جدولی مثل پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، ذوب آهن و نفت تهران ناکام بزرگ لقب گرفت.
منشا که از او به عنوان یکی از گزینه‌های پرسپولیس در فصل آینده نیز نام برده می‌شود در بازی روز گذشته با استفاده از قدرت حمل توپ و تکنیکی و همچنین ضربه زدن به آن توانست در چند صحنه تیمش را صاحب موقعیت نصفه و نیمه کند اما کیفیت ضربه و دقت آن، چیزی نبود که مجید جلالی را به اتفاقی که در این بازی انتظارش را می‌کشید برساند.

نفر دوم جدول گلزنان فوتبال ایران ساسان انصاری قرار دارد؛ مهاجمی که با حضور در پرسپولیس و دریافت پیراهن شماره ۱۷ که با نام فرشاد پیوس عجین شده به دنبال رویای تازه خود بود اما بعد از نیمکت نشینی در دیدارهای ابتدایی فصل ترجیح داد بار دیگر به خوزستان بازگردد و ستاره شماره ۳ این تیم لقب گیرد.

انصاری در این فصل 23 بازی در ترکیب تیمش حضور داشته که البته 2 دیدار آن برای دقایقی کوتاه در جمع پرسپولیس بوده است. با این حال انصاری در فولاد و در 21 بازی 13 گل به ثمر رسانده و این فرصت را دارد تا در دیدار فردا برابر سپاهان و مساوی کردن بازی‌های تیمش با پرسپولیس و پیکان آمار خود را افزایش دهد.

انصاری این تعداد گل را برابر گسترش فولاد تبریز، صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان، نفت تهران، سپاهان اصفهان، استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز، صبای قم، پدیده مشهد و سایپا به ثمر رسانده تا تناوب گلزنی او به ۱۰ تیم برسد. مهاجم فولاد با این شرایط گلزنی موفق به گلزنی به هر ۶ استانی که در لیگ برتر نماینده دارند شده است. پرسپولیس، پیکان، ذوب آهن، سیاه جامگان و ماشین سازی ۵ تیمی هستند که ساسان انصاری برابر آنها ناکام مانده و البته او تنها برابر پیکان یک تقابل پیش رو دارد تا موفق شود تناوب گلزنی خود را در لیگ فصل شانزدهم به ۱۱ تیم برساند.

مهدی طارمی اکنون با 14 گل زده همچون فصل گذشته این شانس را داراست که به عنوان فصل گذشته اش در آقای گلی دست یابد. طارمی که فصل را با نیمکت نشینی و حاشیه فراوان آغاز کرد در ادامه توانست با جلب نظر و اعتماد برانکو ایوانکوویچ بار دیگر مهاجم اول سرخپوشان و در نهایت روند صعودی و آمادگی‌اش او را به مهاجم اول تیم ملی در دو دیدار اخیر تبدیل کرد.

طارمی در این فصل ۲۴ بازی برای پرسپولیس انجام داده و دقایق بازی او به ۱۹۸۴ دقیقه رسیده است. مهاجم جنوبی پرسپولیس ۱۴ گل خود را برابر تیم‌های صبای قم، سپاهان اصفهان، نفت تهران، نفت آبادان، پدیده مشهد، سیاه جامگان مشهد، سایپای تهران، گسترش فولاد تبریز، تراکتورسازی تبریز، استقلال خوزستان و پیکان به ثمر رسانده تا برابر ۱۱ تیم لیگ برتر گلزنی کرده باشد. طارمی در این فصل برابر ذوب آهن، استقلال تهران، ماشین سازی تبریز و فولاد خوزستان در گلزنی ناکام بوده است. طارمی البته این شانس را خواهد داشت تا برابر ذوب آهن و ماشین سازی گلزنی کند تا از این نظر به مهاجمی بی‌نظیر در لیگ شانزدهم با گلزنی برابر ۱۳ نماینده حاضر در آن تبدیل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج