۵۱۰۰۸۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انبار لباس فدراسیون فوتبال ته کشید

در حالی که مشکلات موجود در پرونده فدراسیون فوتبال و شرکت جیووا به قوت خود باقی مانده، یکی از طرفین این قرارداد سه جانبه تصمیم به قطع همکاری گرفت.

ایسنا: یکی از مهم‌ترین چالش‌های فدراسیون فوتبال در سالی که گذشت، عبور از پرونده اختلاف با شرکت پوشاک ورزشی جیووا بود و این پرونده همچنان به قوت خود روی میز رییس فدراسیون فوتبال باقی مانده و کارگروه سه نفره کفاشیان، درخشان و ترابیان به دنبال کلیدی هستند تا به این پرونده خاتمه دهند. در واقع همانقدر که فدراسیون خود را مبرا از اشتباه می‌داند و طرف ایتالیایی را به بدقولی در عمل به تعهداتش متهم می کند، شرکت ایتالیایی هم با قدرت به دنبال گرفتن حق و حقوق خود از فدراسیون فوتبال ایران از طریق دادگاه‌های بین المللی است.

بعد از مورد استفاده قرار نگرفتن پوشاک جیووا توسط تیم ملی بزرگسالان، این شرکت ایتالیایی به سرعت برای گرفتن غرامت از ایران دست به کار شد و طرح شکایت از فدراسیون فوتبال را مطرح کرد.

طبق قرارداد اگر جیووا بتواند ادعای خود را به کرسی بنشاند، فدراسیون فوتبال ایران باید مبلغی در حدود دو و نیم میلیون یورو را به عنوان غرامت پرداخت کند اما اگر بتواند در دادگاهی که احتمالا تا چند ماه بعد برگزار خواهد شد، مستندات لازم را برای بدقولی جیووا فراهم کند، تمام ادعاهای جیووا رد خواهد شد.

البته حالتی دیگر هم برای جلوگیری از برگزاری این دادگاه وجود دارد؛ این شرکت ایتالیایی هنوز هم خواهان ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال است و تنها در صورتی که بار دیگر تیم ملی بزرگسالان از البسه جیووا استفاده کند، حاضر به امتناع از شکایت است. اگر این اتفاق هم رخ بدهد، قرارداد قبلی فدراسیون فوتبال و شرکت جیووا مشکل دیگری را پیش روی خود می بیند.

بعد از کنار گذاشته شدن جیووا، شرکت تولیدات ورزشی پارس که نماینده این شرکت ایتالیایی در ایران بود و به نوعی واسطه گری این شرکت را در ایران انجام می داد، دیگر علاقه ای به سرمایه گذاری نشان نداد. با انصراف شرکت پارس، پای جیووا هم از بازار قطع شد؛ به طوری که شرکت تازه تاسیس جیووا در شیراز هم به سرعت تعطیل شد و همه تیم های زیر نظر اسپانسری جیووا از جمله پرسپولیس، تراکتورسازی و ... هم به سراغ سایر اسپانسرها رفتند.

با این اتفاق، قرارداد سه طرفه فدراسیون فوتبال، جیووا و شرکت پارس هم که تاکنون دعوای زیادی بر سر آن وجود داشته یکی از طرفین خود یعنی شرکت پارس را از دست می دهد و اگر روزی هم فدراسیون و جیووا قصد ادامه همکاری داشته باشند، باید قرارداد جدیدی را منعقد کنند.

در سوی مقابل، با وجود درخواست جیووا برای ادامه همکاری و صرف نظر از شکایت، فدراسیون فوتبال از چند ماه پیش مذاکرات زیادی را با شرکت آدیداس انجام داده و طبق گفته امیر عابدینی این قرارداد نهایی شده است و تا سال آینده تیم‌های ملی فدراسیون از پوشاک آدیداس استفاده می‌کنند.

در حال حاضر تمامی موجودی جیووا هم در فدراسیون به پایان رسیده و در تورنمنت‌های اخیر تیم‌های ملی رده‌های پایه از پوشاک آل‌اشپورت و تیم ملی بانوان هم از پوشاک تولید داخل و بدون اسپانسر استفاده کرده‌اند و با توجه به این موضوع، فدراسیون تا زمان رسمی شدن قرارداد با آدیداس، باید دست به جیب شود. البته تیم ملی جوانان در جام جهانی کره جنوبی از پوشاک آدیداس استفاده خواهد کرد که این موضوع نشان از بی‌میلی فدراسیون برای توافق مجدد با جیووا است.

از طرف دیگر گروه سه نفره فدراسیون هنوز اقدام جدی برای جلوگیری از شکایت جیووا انجام نداده‌اند و تاکنون فقط به ارائه گزارش به هیات رییسه فدراسیون فوتبال اکتفا کرده‌اند. در صورتی که این پرونده برای فدراسیون منجر به پیروزی نشود، غرامت سنگینی روی دست فدراسیون خواهد ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج