سالادِ سلامتی
۵۱۱۰۱۷
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
۲۱۴۰۸ 
سالاد مرغ و کدوسبز
متاسفانه تعداد سکته های مغزی و قلبی در جوان و میانسان و پیر هر لحظه در حال افزایش است. برای پیشگیری از این اتفاق، تغذیه نقش مهمی دارد. اگر سعی کنید چربی و قند را در برنامه غذایی تان به حداقل برسانید و به جای آنها از سبزیجات و کاهو استفاده کنید، قطعا به سلامتیتان خیلی کمک کرده اید.
ماهنامه سرآشپز - سارا خسرویان: متاسفانه تعداد سکته های مغزی و قلبی در جوان و میانسان و پیر هر لحظه در حال افزایش است. برای پیشگیری از این اتفاق، تغذیه نقش مهمی دارد. اگر سعی کنید چربی و قند را در برنامه غذایی تان به حداقل برسانید و به جای آنها از سبزیجات و کاهو استفاده کنید، قطعا به سلامتیتان خیلی کمک کرده اید.

مواد مورد نیاز:
 
  • سینه مرغ (مکعبی خردشده): 2 عدد
  • کدو: 6 عدد
  • جعفری (ساطوری خردشده): 4 ق س
  • گوجه گیلاسی: 1 پیمانه
  • سیر (رنده شده): 1 عدد
  • فلفل قرمز (ریز خردشده): 1 عدد
  • آب لیمو ترش: 1 عدد
  • پنیر پارمزان: به میزان لازم
  • نمک، فلفل سیاه و سفید: به میزان لازم
  • روغن زیتون: 3 ق س

 سالاد مرغ و کدو
 
روش پخت:
 
1.    کدو را پوست کنده و با استفاده از رشته کن مانند اسپاگتی رشته کنید.

2.    1 قاشق سوپخوری روغن زیتون را درون تابه بزرگی ریخته و روی حرارت متوسط بگذارید تا گرم شود. سپس کدو را درون آن حدود 3 دقیقه تفت دهید تا کمی رنگ آن تغییر کرده و نرم گردد؛ ولی له نشود. بعد از روی حرارت برداشته و روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج شود.

3.    داخل تابه دیگری 1قاشق سوپخوری روغن زیتون گرم کرده، سپس سینه مرغ را داخل آن ریخته و حدود 10 دقیقه تفت دهید تا همه قسمت های آن طلایی رنگ شده و کاملا بپزد. بعد کدو را به آن افزوده، هم زده و از روی حرارت بردارید.

4.    گوجه گیلاسی و جعفری را به مواد افزوده و تا زمانی که گوجه گیلاسی نرم و آب آن تبخیر شود، تفت دهید. سسپس از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

5.    داخل کاسه کوچکی آب لیموترش، بقیه روغن زیتون، سیر، نمک و فلفل را ریخته و خوب مخلوط کنید.

6.    سالاد را داخل ظرف ریخته و سس آماده شده را روی آن بریزید. بعد پنیر پارمزان و فلفل قرمز را روی آن ریخته و سرو کنید.
برچسب ها:
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج