نخود فرنگی؛ هم چاق کننده، هم لاغر کننده!
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
کتاب لند_1
لایکو_1
اپیلاسیون نانا 1
سمپاشی امحا_1
کتاب لند_3
سمپاشی امحا_3
اپیلاسیون نانا 3
لایکو_3
سمپاشی امحا_4
اپیلاسیون نانا 4
لایکو_4
کتاب لند_4
کتاب لند_2
سمپاشی امحا_2
اپیلاسیون نانا 2
لایکو_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۵۱۴۰۰۶
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹
۷۲۸۱۶
نخود فرنگی را می توان هم در دسته غذاهای چاق کننده قرار داد هم آنهایی که می توانند به کاهش وزن کمک کنند. نخود فرنگی به صورت طبیعی کالری و چربی پایینی دارد و سرشار از پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است.
وب‌سایت دکتر کرمانی: مطالعات بخش سلامت دانشگاه هاروارد رابطه بین افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای و بالا رفتن وزن را نشان می دهد طوری که به نظر می آید نخود فرنگی چاق کننده باشد.

نخود فرنگی را می توان هم در دسته غذاهای چاق کننده قرار داد هم آنهایی که می توانند به کاهش وزن کمک کنند. یکی از بحث های اصلی که باعث می شود نخود فرنگی را در دسته چاق کننده ها قرار دهیم بر اساس یک تحقیق است. محققان در یک تحقیق متوجه رابطه بین افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای ( سیب زمینی، ذرت و نخود فرنگی ) و بالا رفتن وزن شدند. افزایش مصرف سبزیجات غیر نشاسته ای نیز با کاهش وزن در ارتباط بود.

از سوی دیگر نخود فرنگی را می توان غذایی مناسب برای کاهش وزن نیز دانست. نخود فرنگی به صورت طبیعی کالری و چربی پایینی دارد و سرشار از پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است.

” استفاده از رژیم غذایی سرشار از فیبر نشان داده می تواند مانع افزایش وزن شود. "

از آنجایی که نخود سبز سرشار است از فیبر و پروتئین کمکتان می کنند پس از خوردنشان احساس سیری کنید.

همچنین باید فت نباید از نخود فرنگی به عنوان غذایی چاق کننده ترسید. خیلی کم پیش می آید که یک غذا به تنهایی عامل افزایش وزن باشد.

تغییر در سایز و وزن بدن نتیجه کل غذایی است که در برنامه غذایی مان دریافت می کنیم و دیگر عوامل سبک زندگی.

همیشه توصیه می شود انواع مختلف غذاها را دریافت کنید، بنابراین در کنار نخود فرنگی دیگر انواع سبزیجات را نیز به برنامه غذایی خود اضافه کنید.
 
نخود فرنگی؛ هم چاق کننده ، هم لاغر کننده! 

مواد مغذی نخود فرنگی

سه چهار فنجان نخود فرنگی حاوی 100 کالری است و مقدار پروتئینش از یک چهارم فنجان بادام یا یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی بیشتر است.

نخود فرنگی همچنین منبعی غنی از فیبر است، یک فنجان نخود فرنگی حاوی 8 گرم فیبر است که شامل 28 درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر می شود.

بیشتر افراد در روز به اندازه کافی فیبر دریافت نمی کنند بنارباین اضافه کردن سبزیجاتی مانند نخود فرنگی کمک می کند فیبر بیشتری دریافت کنید.

خوردن غذاهای سرشار از فیبر و پروتئین به کاهش وزن کمک می کند چون این مواد مغذی خاصیت سیر کنندگی دارند.

درکنار سرشار بودن از فیبر و پروتئین نخود فرنگی همچنین منبعی مناسب از ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، آهن، منیزیم و ویتامین K است.

آیا نخود فرنگی چاق کننده است؟

مطالعات بخش سلامت دانشگاه هاروارد رابطه بین افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای و بالا رفتن وزن را نشان می دهد طوری که به نظر می آید نخود فرنگی چاق کننده باشد.

در این مطالعه از اطلاعات یک پرسشنامه تغذیه ای استفاده شد که خطاهای محاسباتی داشت.

همچنین وقتی مصرف سیب زمینی ذرت و نخود فرنگی اش را افزایش می دهد این بسیار مهم است که بدانیم چه غذایی را در کنار این سبزیجات استفاده می کند.

آیا کره یا سس های سنگین هم استفاده می شود؟ این مستقیم روی مقدار انرژی دریافتی تاثیر دارد.

نخود فرنگی می تواند با شاخص گلیسمی بالا در ارتباط باشد این یعنی بر پایه میزان وعده ای مشخص نخود فرنگی می تواند قند خون را از دیگر غذاها سریعتر بالا ببرد.

به صورت کلی برای کنترل قند خون و کاهش وزن توصیه می شود بیشتر غذاهایی استفاده کنیم که شاخص گلیسمی پایینی دارند.

همچنین در کنار نگاه کردن به شاخص گلیسمی باید بار گلیسمی را نیز در نظر بگیرید.

بار گلیسمی میزان وعده را به حساب می آورد. غذاهایی مانند هویج، نخود فرنگی و هندوانه ممکن است شاخص گلیسمی بالایی داشته باشند اما بار گلیسمی این غذاها پایین است.

این یعنی یک وعده از این غذاها که واقعا یک فرد می تواند استفاده کند نمی تواند تاثیر زیادی روی قند خون داشته باشد.

” بخش سلامت هاروارد بار گلیسمی نخود فرنگی را 4 اعلام کرده که پایین به حساب می آید. "

نخود فرنگی چگونه باعث کاهش وزن می شود

چون نخود فرنگی به صورت طبیعی چربی کمی دارد و پروتئین و فیبرش بالا است می توان آن را به عنوان غذایی مناسب کاهش وزن به حساب آورد.

برنامه های غذایی سرشار از فیبر با کاهش خطر افزایش وزن در رتباط هستند. همانطور که گفتیم بسیاری از افاد به اندازه ککافی فیبر دریافت نمی کنند بنابراین افزایش مصرف میوه و سبزیجاتی نظیر نخود فرنگی به بالا رفتن این مقدار کمک می کند.

نخود فرنگی غذایی همه کاره است و تنها برای گوشه بشقاب ها استفاده ندارد. اضافه کردن بیشتر نخود فرنگی به برنامه غذایی تان می تواند راهی سری برای کاهش وزن باشد.

راه هایی خلاقانه برای اضافه کردن نخود فرنگی به برنامه غذایی

می توانید علاوه بر استفاده از نخود فرنگی به عنوان غذایی کنار وعده اصلی روش های خلاقانه دیگری نیز برای اضافه کردنش به وعده ها استفاده کنید.

” نخود فرنگی را می توانید به صورت تازه، منجمد، خشک شده یا خشک و منجمد استفاده کنید. "

نخود فرنگی های خشک می توانند به عنوان میان وعده های سالم و سیر کننده بین وعده های اصلی مورد استفاده قرار بگیرند. فقط توجه داشته باشید که مقدار وعده را به اندازه یک مشت نگه دارید.

درست مانند دیگر میان وعده ها مقدار خوردن نخود فرنگی نیز ممکن است از دستتان در برود و بی توجه مقدار زیادی استفاده کنید.

همچنین می توانید نخود فرنگی را در پوششی که دارد استفاده کنید با این کار مقدار فیبر، ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی را که می گیرید افزایش می دهید.

نخود فرنگی را با دیگر سبزیجات، میوه ها، حبوبات، غلات کامل، چربی های مفید برای قلب و منابع کم چرب پروتئین ترکیب کنید این کار باعث می شود بتوانید وعده ای کامل برای خود بسازید.

وقتی نخود فرنگی را با دیگر غذاها برای بدست آوردن وعده ای کامل ترکیب می کنید می توانید دست به خلاقیت هایی جدید بزنید.

از نخود فرنگی در انواع پلوها و کتلت ها می توانید استفاده کنید. همچنین نخود فرنگی از مواردی است که می توانید خیلی ساده به حموص اضافه کنید.

جمع بندی

از اینکه به برنامه غذایی خود نخود فرنگی اضافه کنید نباید بترسید.

با وجود اینکه نخود فرنگی نشاسته ای است و شاخص گلیسمی بالایی دارد اما پروتئین و فیبر بالایی دارد و بار گلیسمی اش پایین است.

با اینکه تحقیقات نشان داده افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای باعث بالا رفتن وزن می شود اما تحقیقات دیگری نیز هست که می گوید افزایش مصرف فیبر در برنامه غذایی به کاهش وزن کمک می کند.
برچسب ها:
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
استخدام_1
شیرآلات زمانی_1
بهمن پور_داخلی1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
شیرآلات زمانی_3
استخدام_3
بهمن پور_داخلی3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
استخدام_4
بهمن پور_داخلی4
شیرآلات زمانی_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
شیرآلات زمانی_2
استخدام_2
بهمن پور_داخلی2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
کیان برنا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
شفا_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
شفا_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
پارسیس_فوتر ساختمان
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
کیان برنا_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
تدبیرکالا_فوتر