۵۱۴۶۴۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دژاگه جایی در فهرست ۱۸ نفره ندارد

دژاگه تا امروز پای تلویزیون نشسته، قهوه خورده و فقط بازی‌های ولفسبورگ را تماشا کرده.

ایران ورزشی: دژاگه تا امروز پای تلویزیون نشسته، قهوه خورده و فقط بازی‌های ولفسبورگ را تماشا کرده. او فقط ۵ هفته زمان دارد تا به ترکیب ولفسبورگ برسد و برای خود جایی ثابت دست و پا کند. اگر این اتفاق رخ ندهد او نمی‌تواند به ادامه حضور در این تیم امیدوار باشد. قرارداد دژاگه نیز به مدت نیم‌فصل امضا شد و او با ادامه این روند و پایان قرارداد راهی جز خروج از بوندس لیگا و خداحافظی با ولفسبورگ پیش رو نخواهد داشت. اتفاقی که هم باعث ناراحتی دژاگه می‌شود و هم هواداران تیم ملی ایران که پس از مدتها منتظر بودند یک ایرانی در بوندس لیگا بدرخشد و در این لیگ درجه یک بدرخشد.

نقل و انتقالات ژانویه بوندس لیگا خبر ویژه‌ای را در خود جای داد. بازگشت اشکان دژاگه به ولفسبورگ. این مهم‌ترین انتقال سالهای اخیر بازیکنان ایرانی در سطح اروپا بود. بخصوص که دژاگه پس از چهار فصل بازی در لیگ ستارگان قطر به بوندس لیگا بازگشته بود تا دوباره دوران طلایی خود را ولفسبورگ تکرار کند.

دژاگه وقتی پیراهن ولفسبورگ را پوشید با موانع بسیاری مواجه شد. از جمله مشکلاتی که مدیران العربی برای صدور آی تی سی او به‌وجود آوردند. اشکان به همین دلیل یکی دو هفته‌ای را معطل ماند تا نتواند برای ولفسبورگ در بوندس لیگا بازی کند. هر چند که در تمرینات آماده نشان می‌داد و برای بازگشت به سطح اول فوتبال آلمان بی تابی می‌کرد.

والرین اسماعیل وقتی آمادگی دژاگه را دید متعجب شد. اینکه بازیکنی از لیگ ستارگان قطر بیاید و پس از ۷ ماه دوری از بازی رسمی اینقدر سرحال باشد، اسماعیل را وسوسه کرد تا نام دژاگه را برای بازی مقابل بایرن مونیخ در فهرست ۱۸ نفره قرار بدهد. کارشکنی مدیران العربی اما باعث شد تا آرزوهای دژاگه بر باد برود و او نتواند بازگشت به بوندس لیگا را جشن بگیرد. هر چند پیش‌تر و پس از امضای قرارداد با ولفسبورگ، دوستان اشکان در آلمان از جمله بواتنگ - مدافع بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان - برای او سنگ تمام گذاشته و بازگشت به بوندس لیگا را به کاپیتان تیم ملی ایران تبریک گفته بودند.

آی تی سی اشکان صادر شد اما انگار نتایج ضعیف ولفسبورگ اجازه ریسک را از والرین اسماعیل گرفته بود. سرمربی فرانسوی ولفسبورگ که تیمش را در خطر سقوط می‌دید هرگز روی خوش به دژاگه نشان نداد و سعی کرد از بازیکنانی استفاده کند که در شرایط بازی قرار داشتند. نظر اسماعیل نسبت به روزهای نخست حضور دژاگه در تمرینات ولفسبورگ تغییر کرد و او هرگز نام اشکان را در فهرست 18 نفره تیمش قرار نداد.

دژاگه آنقدر بازی نکرد که در نهایت با آسیب‌دیدگی مواجه شد؛ خبری که از آلمان مخابره شد و ایرانی‌ها را نگران کرد. اشکان از ناحیه همسترینگ مصدوم شد و سایت رسمی ولفسبورگ اعلام کرد او حداقل سه تا چهار هفته نمی‌تواند برای این تیم بازی کند. دژاگه به همین دلیل بازی‌های ولفسبورگ در بوندس لیگا و تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی را از دست داد. او نتوانست برای ایران مقابل قطر و چین به میدان برود. هر چند تیم ملی ایران در غیاب کاپیتان خود موفق شد شش امتیاز حساس از این دو بازی کسب کند.

در همین روزها بود که مدیران باشگاه ولفسبورگ تصمیم به اخراج والرین اسماعیل گرفتند. این مربی در ولفسبورگ جای خود را به یک هلندی داد؛ آندریاس یانکر 54 ساله با سابقه مربیگری در بایرن مونیخ و تیم زیر 19 ساله‌های آرسنال. یانکر وقتی به ولفسبورگ آمد دژاگه مصدوم بود و دوران نقاهت خود را سپری می‌کرد. او با بازیکنانی مواجه شد که در تمرینات حضور داشتند و همین بهانه‌ای شد تا در این شرایط حساس بیشتر روی آنها حساب باز کند تا بازیکنانی نظیر اشکان دژاگه.

دژاگه از اواخر اسفندماه تمرینات انفرادی خود را آغاز کرد و الان چند هفته‌ای است که کنار سایر بازیکنان در تمرینات گروهی شرکت می‌کند. یانکر اما این فرصت را به دژاگه نداده تا عرض اندام کند و پس از مدتها در بوندس لیگا و ترکیب ولفسبورگ به میدان برود.

دژاگه در بازی اخیر ولفسبورگ مقابل اینگول اشتاد هم در فهرست 18 نفره قرار نگرفت تا آرزوهای او فعلا نقش بر آب شود. از روز نخستی که اشکان در انتقالی عجیب و غیر منتظره پیراهن ولفسبورگ را پوشید، 11 هفته می‌گذرد اما دژاگه حتی یک بار هم به فهرست 18 نفره این تیم راه پیدا نکرده و این یعنی اوج ناامیدی برای بازیکنی که قرار بود ناجی ولفسبورگ باشد.

تا پایان بوندس لیگا فقط ۵ هفته زمان باقی مانده و ولفسبورگ هم کمی از منطقه خطر فاصله گرفته و در رده سیزدهم لیگ هجده تیمی بوندس لیگا قرار گرفته است. این تیم در آخرین بازی خود با سه گل اینگول اشتاد را شکست داد تا نشان بدهد عزم خود را برای بقا در بوندس لیگا جزم کرده است.

دژاگه اما فقط 5 هفته زمان دارد تا به ترکیب ولفسبورگ برسد و برای خود جایی ثابت دست و پا کند. اگر این اتفاق رخ ندهد تمام اهداف اشکان در بازگشت به بوندس‌لیگا و بازی برای ولفسبورگ به سنگ می‌خورد و او نمی‌تواند به ادامه حضور در این تیم امیدوار باشد. قرارداد دژاگه نیز به مدت نیم‌فصل امضا شد و او با ادامه این روند و پایان قرارداد راهی جز خروج از بوندس لیگا و خداحافظی با ولفسبورگ پیش رو نخواهد داشت. اتفاقی که هم باعث ناراحتی دژاگه می‌شود و هم هواداران تیم ملی ایران که پس از مدتها منتظر بودند یک ایرانی در بوندس لیگا بدرخشد و در این لیگ درجه یک بدرخشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج