۵۱۵۷۳۳
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

تلویزیون روحانی را بیشتر نشان داده یا رقبایش را؟

نسرین وزیری در خبرآنلاین نوشت: حال و هوای انتخاباتی صداوسیما که در روزهای اخیر با پخش تصاویر نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، گرمتر شده، فارغ از رنگ و بوهای سیاسی و جناحی نیست.

نسرین وزیری در خبرآنلاین نوشت: حال و هوای انتخاباتی صداوسیما که در روزهای اخیر با پخش تصاویر نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، گرمتر شده، فارغ از رنگ و بوهای سیاسی و جناحی نیست.

ماجراي زمان بندي‎هاي نامساوي از پخش چهره‌هاي سياسي حين ثبت نام، آخرين پرده از نمايش اين رسانه نيست. شبکه تهران که اغلب پروژه‎هاي شهري را با رپورتاژهايي از شهردار تهران پخش مي‌کند. در آستانه اذان مغرب هم که نماز جماعت حجت الاسلام رئيسي را به تصوير مي‎کشد. شبکه استاني خراسان نيز بيشترين تصاوير را از سخنراني‎هاي اين کانديداي جمنا منتشر مي‎کند.

اين در حالي است که رسانه ملي نه تنها برنامه‎هاي دولت و سخنراني‎هاي رسمي رئيس جمهور را يکي در ميان پخش مي‎کند؛ بلکه در نشست‎هاي تحليلي اش هم به نقد عملکرد دولت پرداخته و کمتر از صاحبنظران و چهره‎هاي دولتي بهره مي‎برد. ماجراي گفت‎وگوهاي مردمي‎اش هم تا آنجا پيش رفته که حتي مشاور مرحوم هاشمي رفسنجاني هم معترض زمینه‌سازی اين رسانه براي ردصلاحیت روحانی شد.

جالب آنکه در چنين فضايي جناب حجت الاسلام رئيسي در نامه‎اي به رسانه ملي خواستار عدم پوشش خبري برنامه‎هاي رئيس جمهور شده و آن را مصداق تبليغات انتخاباتي زودهنگام خوانده است! بي آنکه اشاره‎اي به پخش تصاوير خودش در شبکه‎هاي استاني در قالب‎هاي مختلف از توزيع کمک به زلزله زدگان گرفته تا نماز جماعت بکند!

اينکه رسانه ملي بايد به همه کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري فرصت برابري اعطا کند تا خود را به مردم معرفي کنند، سخن بجايي است که علي القاعده تابع قانون انتخابات بوده و در موعد مقرر تبليغات انتخاباتي لحاظ خواهد شد. اينکه اين رسانه بايد رويکردي «ملي» داشته باشد و به قول منتقدانش با سوگيري‎هاي سياسي سليقه‎اي برخورد نکند هم حرف درستي است.

اما سوال اينجاست که پخش سخنراني رئيس جمهور به ما هو جايگاه حقوقي‎اش در روز ارتش که يک رخداد ملي است، مصداق تبليغ انتخاباتي است؟ ديدارهاي رسمي رئيس جمهور از جايگاه بالاترين مقام اجرايي کشور با مقامات هم پايه‎اش چطور؟ مي‎توان چنين مواردي با سانسور چهره رئيس جمهور پخش کرد تنها به اين بهانه که او خودش نيز نامزد رياست جمهوري است؟ مگر رويکرد رسانه ملي در ادوار گذشته انتخابات چنين نبوده؟ مثلا ۸ سال پيش که محمود احمدي‎نژاد براي انتخابات رياست جمهوري دهم آماده مي‎شد، برنامه‎هاي رياست جمهوري‎اش و حتي سفرهاي استاني‎اش از تلويزيون پخش نمي‎شد؟ و قبل‎تر از آن در دولت‎هاي سيدمحمد خاتمي و آيت الله هاشمي رفسنجاني و حتي قبلتر؟ محدوديت پخش تصاوير رئيس مجلس در آستانه انتخابات پارلمان، بيش از اين است يا کمتر؟ اگر ايرادي به قانون انتخابات وارد است و بايد دامنه‎ محدوديت در پخش تصاوير را گستراند، راه رفعش مشخص نيست؟

شايد در فضايي که به قول سخنگوي دولت «جريان سياسي خاصي» در رسانه ملي مخالف دولت عمل مي کنند که «حسابش از بدنه صداوسيما جداست»، بد نباشد تا رقباي اين دولت يک سوزن به خودشان بزنند و يک جوالدوز به رقيب.

پي نوشت: بماند که برخي ابتدا در اين رسانه از خودشان چهره سازي مي‎کنند و يکباره نامزد انتخابات‎هاي بعدي مي‎شوند. نمونه‎هايي از اين دست را در انتخابات مجلس کم نداشته‎ايم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر روحانی

    • بدون نام

      مشخص که رییس جمهور تمام طرح گذاشته الان افتتاح کنه صدا و سیما همش داره رییس جمهور تو اخبار و پخش مستقیم ها نشان می‌دهد این همه از رییس جمهور دفاع نکنید

    • hamed

      روحانی اینجا روحانی اونجا روحانی همه جا والا فقط تلوزیون روحانی رو نشون میده یا داره کلنگ میزنه یا قیچی دستشه

    • بدون نام

      این نسرین خانم حرف مفت زدند

    • بدون نام

      احسنت

    • بدون نام

      دلتون خوشه والا . اخه کی صدا سیما نگاه میکنه؟ بزار انقد تبلیغ کنن تا خسته شن . تا حالا که صدا سیما هرچی گفته مردم برعکس عمل کردن . صدا سیما بگه امروز هوا افتابیه من خودم ب شخصه دوتا چتر با خودم میبرم بیرون

    • بدون نام

      رسانه میلی که میگن همینه دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج