۵۱۶۰۳
۳ نظر
۵۳۵۲
۳ نظر
۵۳۵۲
پ

راهنمای خرید کولر گازی

قبل از رفتن به بازار باید با برخی از ویژگی‌های اصلی و فاکتورهای مهم انتخاب کولر آشنا شوید چرا که این وسیله اصطلاحات تخصصی فراوانی دارد که ممکن است خیلی‌ها با آن آشنایی نداشته ‌باشند.

برترین‌ها: با گرم‌شدن هوا کولر به مهم‌ترین وسیله خانه تبدیل می‌شود و اگر خیلی هم گرمایی باشید، کولر گازی را به کولر آبی ترجیح می‌دهید؛ از طرف دیگر اگر قصد خرید کولر تازه را داشته باشید باید هرچه زودتر به بازار بروید، چون ممکن است با گرمای زیاد تابستان غافلگیر شوید.

اما قبل از رفتن به بازار باید با برخی از ویژگی‌های اصلی و فاکتور‌های مهم انتخاب آشنا شوید چرا که این وسیله اصطلاحات تخصصی فراوانی دارد که ممکن است خیلی‌ها با آن آشنایی نداشته باشند. اما نگران نباشید ما هر آنچه باید قبل از خرید بدانید را به شما می‌گوییم.

قدم اول: نوع کولر را انتخاب کنید

کولر‌های گازی در مدل‌ها و کارایی‌های مختلفی وجود دارند و شما باید با توجه به محل استفاده و فضایی که دارید، کولر مناسب را انتخاب کنید.

انواع کولر گازی:

  • کولر گازی‌های یونیت (یا پنجره ای)
  • کولر گازی‌های split (اسپلیت یا دوتکه)
  • کولر گازی‌های پرتابل
  • کولر گازی‌های مرکزی

کولر گازی‌های یونیت

کولر گازی‌های یونیت یک تکه هستند و باید به هوای آزاد دسترسی داشته باشند به همین دلیل عموما بر روی یک پنجره نصب می‌شوند و به همین دلیل به آن‌ها پنجره‌ای هم می‌گویند. این نوع کولر گازی‌ها دارای قیمت پایین تری نسبت به دیگر کولر گازی‌ها هم هستند.

راهنمای خرید کولر گازی

توجه: در این مدل باید به ابعاد پنجره و کولر دقت کنید وحواستان باشد که به علت نوع کمپرسور آن مصرف برق بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد.

کولر گازی Split

این نوع کولر دو تکه بوده و قسمت پنکه و متراکم کننده در هوای آزاد نصب می‌شود و قسمت پخش کننده در داخل مکان بسته یا اتاق قرار می‌گیرد.

کولر گازی Split برای مکان‌هایی که تغییر مکان کمتر اتفاق می‌افتد مناسب است البته قیمت بالاتر و امکانات بهتری را ارائه می‌دهند.

راهنمای خرید کولر گازی

توجه: در این مدل باید هنگام خرید، به دستگاه خارجی و محل نصب آن و چگونگی اتصال آن‌ها به هم توجه کنید.

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل که با نام ایستاده هم شناخته می‌شود یک تکه است. مزیتی که این کولر گازی دارد این است که می‌توان آن را جابجا کرد.

این کولر گازی دارای یک لوله است که باید در هوای آزاد گذاشته شود تا هوای گرم گرفته شده از هوای اتاق را به فضای باز منتقل کند. قیمت این کولر‌های گازی کمی پایین‌تر از کولر‌های گازی Split است.

راهنمای خرید کولر گازی

توجه: در هنگام خرید این مدل باید به اندازه و قدرت کولر توجه کنید.

کولرگازی‌های مرکزی یا Central

در این نوع کولر همانند کولر گازی اسپلیت Split، یک یونیت در خارج ساختمان قرار می‌گیرد و تعدادی یونیت پخش کننده هوا هم در چند اتاق قرار می‌گیرند این سیستم به علت هزینه بالا بیشتر در ادارات و سازمان‌ها استفاده می‌شود.

راهنمای خرید کولر گازی

قدم دوم‌: برای کدام اتاق کولر می‌خواهید

لازم است در موقع خرید کولر گازی به مساحت فضایی که نیاز به سرد‌کردن دارد توجه کنید. در جدول زیر ظرفیت مورد نیاز کولر گازی به نسبت مساحت فضای مورد استفاده آمده است.

راهنمای خرید کولر گازی

چنانچه فضای مورد نظر آفتاب‌گیر باشد به ظرفیت‌های مندرج در جدول بالا، ۱۰ درصد اضافه می‌شود و اگر فضای مورد نظر سایه باشد،۱۰ درصد از ظرفیت مذکور کم خواهد شد.

قدم سوم: به بازده انرژی توجه کنید

نسبت توان خروجی به توان ورودی هر دستگاه برقی، بازده انرژی خوانده می‌شود و در کولر‌های گازی این رقم از حاصل تقسیم ظرفیت سرمایشی کل به توان ورودی موثر، به‌دست می‌آید و E.E.r نامیده می‌شود. هنگام خرید کولر گازی در کاتالوگ آن به ضریب E.E.r، رتبه انرژی و کلاس کولر با توجه به شرایط اقلیمی منطقه توجه کنید. هرچه این شاخص‌ها بالاتر باشند، کارایی کولر بیشتر است.

قدم چهارم: مارک‌های معتبر را بشناسید

سعی کنید قبل از خرید در مورد برند‌ها و مارک‌های سازنده کولر حسابی تحقیق کنید و از دوست و آشنا در مورد آن پرس‌وجوی کافی را انجام دهید تا بتوانید سراغ برند‌هایی مطمئن بروید، ولی حوستان باشد هر برند گران‌قیمتی حتما بهترین نیست.

ضمانت‌نامه

نوع ضمانت‌نامه هم بسیار مهم است. شروع ضمانت نامه‌های کولر اغلب شرکت‌ها دارای ۳ گزینه است.

الف_ از تاریخ صدور فاکتور

ب_ از تاریخ نصب

ج_ از تاریخ تولید

شما بهتر است که گزینه دوم را انتخاب کنید.

یادتان باشد که کنترل از راه دور و پانل کولر (در کولر‌های اسپلیت) توسط برخی از شرکت‌ها ضمانت نمی‌شود یا ضمانت کمپرسور در مدت گارانتی با قید شرط و، اما و اگر است. عبارت «بدون قید و شرط کمپرسور گارانتی می‌شود» تضمین کننده منافع شماست.

اگر کولر گازی با کنترل از راه دور می‌خرید، بهتر است دکمه خاموش و روشن کردن کولر گازی، علاوه بر کنترل روی پانل کولر گازی نیز تعبیه شده باشد که در مواقعی که ریموت کنترل از کار افتاد، باز هم بتوان از دستگاه استفاده کرد.

انتخابی هوشمندانه!

تصفیه کامل هوا، قابلیت از بین بردن ویروس و باکتری‌های مضر، مصرف انرژی در رتبه A و در نتیجه ۶۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی تنها بخشی از خدماتی است که می‌توانید از یک کولرگازی هوشمند انتظار داشته باشید.

قیمت کولر‌های گازی با توجه به برند و کیفیت و قدرت آن از ۲ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است. پس با توجه به این نکات، سعی کنید مناسب‌ترین کولرگازی را انتخاب کنید و از تابستان لذت ببرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرفتون کامل درست اماجنس اصل ازفرع چطوری تشخیص دادهفته قبل کولر۲۴هزازخریدم ۷۴۰۰ امدم نصب کنم نصاب میگع این کپی جنس اصله قلابیه مارک اجنرال زدن روش زنگ زدم فروشتده میگم کولرت فرعه باکمال بی ادبی میگه شمابیجاکردیداین حرف میزنید.این هم یه کلاه برداری جدیده پول کولراصل گرفتنداماکولرنصف قیمت به جااصل میدندباقیمت اصل

    • بدون نام

      خواهرم یک کولر سوپرا خرید اینقدر صداش زیاده. کولر ما هم سانیو هست صداش زیاده. به این نکته هم توجه کنید. کولرهای سامسونگ، اجنرال اینها کم صدا هستند.

    • بدون نام

      الان اگه میخواین کلاه سرتون نره باید کولر میدیا بگیرین. پاناسونیک و توشیبا هم اصلشون خوبه که توی ایران گیر نمیاد.
      میدیا خیالتون راحته که تقلبی نداره.
      البته اون مدلایی از میذیا که کمپرسورشون پاناسونیکه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج