۵۱۸۰۲۴
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

وزارت بهداشت در پرونده «کیارستمی» اختیاری ندارد

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد نحوه رسیدگی به پرونده فوت مرحوم کیارستمی گفت: طبق قوانین موجود، رسیدگی به چنین شکایاتی و صدور حکم مربوط به دادگاه‌های مربوطه با کارشناسی سازمان پزشکی قانونی و نیز مربوط به سازمان نظام پزشکی است و قانون‌گذار به وزارت بهداشت در زمینه صدور حکم اختیار و مسئولیتی واگذار نکرده است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت بهداشت در مورد نحوه رسیدگی به پرونده فوت مرحوم کیارستمی گفت: طبق قوانین موجود، رسیدگی به چنین شکایاتی و صدور حکم مربوط به دادگاه‌های مربوطه با کارشناسی سازمان پزشکی قانونی و نیز مربوط به سازمان نظام پزشکی است و قانون‌گذار به وزارت بهداشت در زمینه صدور حکم اختیار و مسئولیتی واگذار نکرده است.
دکتر ایرج حریرچی در این باره گفت: باید به این نکته توجه کرد که در مورد نحوه درمان هنرمند بزرگ جناب آقای کیارستمی بعد از اطلاع از مشکلاتی که در بیمارستان خصوصی برای ایشان پیش آمده بود، وزیر بهداشت شخصا و گروهی از بهترین متخصصین اقدامات بسیار وسیعی برای بهبود وضعیت ایشان انجام دادند که متاسفانه در نهایت ایشان با نظر خود و خانواده محترم به کشور فرانسه عزیمت و در آن کشور فوت کرد.

وی افزود: همچنین بعد از فوت ایشان و شکایت خانواده محترم‌شان، وزارت بهداشت علی رغم نداشتن مسئولیت قانونی مستقیم حقوقی، پیگیری‌های متعددی برای صدور حکم عادلانه و قانونی و جلوگیری از اطاله دادرسی در دو مرجع رسیدگی فوق‌الذکر چه به صورت علنی و چه به صورت غیر علنی انجام داده است.

حریرچی ادامه داد: همچنین مراتب اعتراض این وزارتخانه به تطویل و عدم تعیین تکلیف به موقع پرونده هم در مصاحبه‌ها و هم در سخنرانی‌ها توسط وزیر محترم، اینجانب و بعضی از مسئولین دیگر وزارتخانه اعلام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: درمورد چنین پرونده هایی درخواست ما از همه کسانی که اعلام نظر می‌کنند اعم از خانواده بیماران، هنرمندان و مسئولین این است که با توجه به مبانی قانونی موجود و اختیارات وزارت بهداشت و سایر مراجع مربوطه اعلام نظر نمایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج