۵۲۲۶۵۶
۳ نظر
۵۰۶۶
۳ نظر
۵۰۶۶
پ

زنان گردن زرافه‌ای قبیله کایان

قرن‌ها است که زنان قبیله کایان با حلقه‌های برنجی دور گردنشان شناخته می‌شوند. بسیاری به دلیل شکل ظاهری این زنان، لقب "زرافه" را به آن‌ها اطلاق کرده‌اند.

وبسایت فرادید: قرن‌ها است که زنان قبیله کایان با حلقه‌های برنجی دور گردنشان شناخته می‌شوند. بسیاری به دلیل شکل ظاهری این زنان، لقب "زرافه" را به آن‌ها اطلاق کرده‌اند.

قبیله کایان در استان مائه هونگ سون در شمال غربی تایلند زندگی می‌کنند به خاطر ظاهر متفاوتشان شهره خاص و عام‌اند. از اوایل دهه ۸۰ میلادی، گردشگران فراوانی برای مشاهده زنان قبیله کایان به این منطقه سفر کرده‌اند. روستاهای متعلق به قبیله کایان به طور پراکنده در منطقه پخش شده‌اند.

نوتوووت جارونچای (Nuttuwut Jaroenchai)، عکاس ۳۴ ساله، در سفر اخیرش به منطقه از زنان و کودکان قبیله کایان عکاسی کرده است. وی می‌گوید: «تصمیم گرفتم تا کمی بیشتر در مورد آن‌ها اطلاعات کسب کنم. اولین برداشتم پس از مشاهده آن‌ها این بود که بسیار جالب و زیبا هستند.»

این عکاس باتجربه دو روز تمام را در منطقه سپری کرد تا زندگی روزمره زنان این قبیله را ثبت کند. دختران کوچک قبیله از سن ۵ سالگی شروع به انداختن حلقه‌ای برنجی به دور گردن خود کرده و با افزایش سن، به تدریج به تعداد این حلقه‌ها افزوده می‌شود.

البته هیچ اجباری نیست که زنان قبیله کایان حلقه‌های برنجی خودشان را خارج کنند. اما بسیاری از آنان به خاطر جنبه زیبایی حلقه‌ها، القای حس زنانگی خود و همچنین درازتر نشان دادن گردن ترجیح می‌دهند تا از آن‌ها استفاده کنند.

جارونچای می‌گوید: «آن‌ها وقتی حلقه‌های برنجی را خارج می‌کنند که بخواهند آن را عوض کنند. البته زمانی که پزشک نیاز به معالجه داشته باشد هم این اتفاق رخ می‌دهد. با دختری آشنا شدم که تازه با اتوبوس از چیانگ مای برگشته بود. او به خاطر اینکه در سفر کمتر اذیت شود، حلقه‌ها را از گردنش خارج کرده بود.»

سال‌ها است کارشناسان مختلف مانند انسان شناسان به این مسئله پرداخته‌اند که چرا زنان از این حلقه‌ها استفاده می‌کنند؛ البته این مسئله حتی بین اعضای قبیله نیز محل بحث و جدال است. گروهی معتقدند که قرن‌ها پیش، از حلقه‌های برنجی برای حفاظت از زنان استفاده می‌شد زیرا به اعتقادشان این حلقه‌ها باعث می‌شدند تا مردان قبایل مجاور، زنان کایان را به اسارت نگیرند چرا که این حلقه‌های زیبایی‌شان را پنهان می‌کرد.

فرضیه دیگر این است که حلقه‌های برنجی جان زنان قبیله را با پوشاندن گردن‌‎هایشان از گزند حملات ببرها نجات می‌دهد. اما فرضیه محبوب‌تر این است که حلقه‌ها راهی برای ارتقای زیبایی ظاهری و زنانگی زنان است.

جارونچای می‌گوید: «آن‌ها حلقه‌ها را می‌پوشند تا گردنشان درازتر به نظر برسد. هرچه گردنشان درازتر باشد، زیباتر به نظر می‌رسند. برخی حتی معتقدند که این حلقه‌ها نشان دهنده جایگاه اجتماعی افراد است.»

البته زنان کایان برخلاف لقب "زنان زرافه‌ای،" گردن‌های کاملا عادی دارند. در حقیقت، وزن این حلقه‌ها باعث پایین‌تر رفتن استخوان ترقوه شده که خطای چشمی را نزد مخاطب ایجاد می‌کند و به رغم خطرات احتمالی حلقه‌ها برای سلامت بدن، بسیاری از زنان کایان همچنان ترجیح می‌دهند تا به نشانه افتخار قبیله از آن‌ها استفاده کرده و در واقع آن را بخشی از فرهنگ غنی خود تلقی می‌کنند.
زنان گردن زرافه‌ای قبیله کایان
زنان گردن زرافه‌ای قبیله کایان
زنان گردن زرافه‌ای قبیله کایان
زنان گردن زرافه‌ای قبیله کایان
زنان گردن زرافه‌ای قبیله کایان
زنان گردن زرافه‌ای قبیله کایان
زنان گردن زرافه‌ای قبیله کایان
زنان گردن زرافه‌ای قبیله کایان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیما

      خسته نباشی عمو سانسورچی.....خدا قوت پهلوان

    • بدون نام

      تا حالا هزار بار اینو گذاشتین....خیلی براتون جالبه انگار..مطلب جدید ندارین؟

    • متعجب

      الان ما انقدر بدبختیم که فقط معطل دیدن زانوهای کبره بسته اون پیرزنه بودیم یعنی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج