۵۲۳۶۳۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

داستان‌های تاریخ فوتبال

داربی مادرید با حضور دو گاوباز در ترکیب اصلی!

رئال مادرید و اتلتیکومادرید در یک بازی دوستانه از دو گاو باز مشهور اسپانیا در ترکیب خود بهره بردند.

ایسنا: رئال مادرید و اتلتیکومادرید در یک بازی دوستانه از دو گاو باز مشهور اسپانیا در ترکیب خود بهره بردند.

گاوبازی و فوتبال دو رشته محبوب در اسپانیا است. حضور گاوبازها در بازی‌های خیریه مرسوم است. در این کشور فوتبال ابتدا با استقبال خوبی روبه‌رو نشد و به عنوان یک ورزش خارجی به حساب می‌آمد اما پس از مدتی، همچون گاوبازی به یک رشته محبوب تبدیل شد و حتی گاوبازها نیز به سمت فوتبال رفتند.

داربی مادرید با حضور دو گاوباز در ترکیب اصلی!

یکی از آنها ایگناسیو سانچس مخیاس، گاوباز پرآوازه‌ای بود که فدریکو گارسیا لورکا نیز شعر زیبایی را در وصف او سروده است. سانچس مخیا در زندگی پر فراز و نشیبش برای چند ماه ریاست باشگاه رئال بتیس را برعهده گرفت. آنتونیته دیگر گاوباز اسپانیایی خیلی خوب فوتبال بازی می‌کرد. او و کورو خیرون، بازی‌هایی را که هنرمندان برابر گاو بازان انجام می‌دادند را تحسین می‌کردند. این موضوع باعث جذاب‌تر شدن تعطیلات سال نو مادرید در دهه هفتاد شده بود.

مونتالو که بازیکن مادرید بود، در یک مراسمی گاوبازی کرد. در این مراسم آنتونیته نیز گاوبازی کرد اما عجیب‌ترین ارتباط این دو ورزش در سی‌ام دسامبر ۱۹۹۸ اتفاق افتاد. قرار بود بازی خیریه‌ای برای سیل‌زدگان هندوراس انجام شود. در یکی از برنامه‌های شبکه SER خوسه رامون به دو روسای باشگاه رئال مادرید و اتلتیکومادرید پیشنهاد داد تا بازی متفاوتی را برگزار کنند. او گفت که از دو گاوباز مشهور به نام‌های انریکه پونسه و خوسه توماس در ترکیب بهره ببرند.

پونسه والنسیایی بهترین گاوباز اسپانیا بود. از طرفی خوسه توماس، مادریدی بود و برابر یک گاو غیر عادی قدرتمند عمل می‌کرد. او هنرمندانه و با ریسک بازی می‌کرد که این باعث می‌شد تهدیدی برای جایگاهش باشد. گاوباز والنسیایی اما طرفدار رئال مادرید بود. فرناندو هیرو و رائول گونسالس دوست‌های او محسوب می‌شدند اما خوسه توماس طرفدار اتلتیکو بود. هر دو بازیکن به خوبی فوتبال بازی می‌کردند. به همین خاطر پیشنهاد خوبی داده شده بود.

دو باشگاه مادریدی به خاطر حضور دو گاوباز مشهور تصمیم گرفتند یک بازی رسمی را برگزار کنند. گاس هیدینک و آریگو ساچی بازیکنان اصلی خود را به میدان فرستادند و از هر دو گاوباز به عنوان مهاجم استفاده کردند. پونسه و خوسه توماس، پیراهن شماره ۹ که نام‌هایشان پشت آن ثبت شده بود را بر تن کردند. پونسه چند روز پیش از این دیدار چند جلسه با دوستانش یعنی هیرو و رائول تمرین کرد. از طرفی باشگاه اتلتیکو، وینچنزو پینوکولینی را فرستاد تا به خوسه توماس برخی از قوانین را یاد بدهد. همچنین وضعیت تکنیکی و فیزیکی‌اش را بسنجد.

حضور دو گاوباز در این دیدار، آخرین راه حل برای بهتر شدن گیشه بود. این حضور خیلی تاثیر گذار بود چون آن شب بارانی بود و فقط بازی دوستانه دو تیم مادریدی هواداران را به تماشای این بازی جذب نمی‌کرد. پونسه و توماس بازی خوبی به نمایش گذاشتند و گویی بازیکنان حرفه‌ای بودند. با این حال عملکرد عجیبی از خود نشان ندادند. پونسه ۵۶ دقیقه بازی کرد و به خوبی از طرف رائول و پردراگ میاتوویچ در خط حمله حمایت شد. ۹ ضربه زد که خوب بودند. او توانست یک شوت را به سمت دروازه خوسه مولینا بزند که دروازه‌بان اتلتیکو آن را مهار کرد. از طرفی خوسه توماس، ۴۷ دقیقه در میدان حضور داشت. او با وجود اینکه در خط حمله در نزدیکی‌اش هم تیمی خود را نمی‌دید اما توانست در ۱۱ توپ اثرگذار باشد. او یک بار هم به سمت دروازه شوت کرد که به خارج از زمین رفت و در مجموع بازی خوبی به نمایش گذاشت. هر دو گاوباز از این تجربه خاص خشنود بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج