۵۲۸۸۲۶
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

داستان‌های تاریخ فوتبال

سرنوشت کدام ستاره رئال‌ در داربی عوض شد؟

رائول گونسالس با درخشش در داربی مادرید سرنوشتش تغییر پیدا کرد.

ایسنا: رائول گونسالس با درخشش در داربی مادرید سرنوشتش تغییر پیدا کرد.

پس از این که خورخه والدانو به عنوان سرمربی تنریف توانست دو قهرمانی در لالیگا را از چنگ رئال مادرید در هفته آخر درآورد و یک بار تیم مادریدی را در کوپا دل ری حذف کند، در این زمینه گفت: یک روز قدرتی که مادرید از دست داده است را برمی‌گردانم.

والدانو در فصل ۹۵-۱۹۹۴ با مادرید قرارداد امضا کرد تا بتواند این تیم را به دوران اوج خود بازگرداند. پس از این که سفیدپوشان پنج قهرمانی متوالی را با Quinta del Buitre (لقب پنج بازیکن مادرید به نام های سانچیس، رافائل مارتین واسکس، میچل، میگل پاردسا و ایمیلیو بوتراگنیو) به دست آوردند، چهار فصل پیاپی Dream Team جام قهرمانی را بالای سر برد.

سرنوشت کدام ستاره رئال‌ در داربی عوض شد؟

والدانو به مادرید رفت تا این مشکل را حل کند. او همچنین قصد داشت خروج بوتراگنیو، اسطوره باشگاه در سال های گذشته را ممکن کند. این اتفاق باعث حضور رائول گونسالس می‌شد که ابتدا در تیم های پایه اتلتیکومادرید حضور داشت و سپس با رئال مادرید قرار داد امضا کرد.

رائول در تیم مادرید که دسته سوم بازی می‌کرد حضور داشت اما والدانو او را در چند بازی دوستانه سنجید. مهاجم اسپانیایی برابر اویه‌دو و کایزرسلاترن بازی کرد و مورد پسند سرمربی اسپانیایی قرار گرفت. با این حال رائول نمایش خیره‌کننده‌ای ارائه نداد. والدانو حتی با وجود این شرایط تصمیم گرفت بازیکن اسپانیایی را در فهرست ۱۸ نفره برای دیدار با رئال ساراگوسا در لالیگا قرار بدهد. رائول از این اتفاق شگفت زده شد. او در ترکیب اصلی قرار داده شد و بوتراگنیو باید بازی را از نیمکت دنبال می‌کرد. رائول در نخستین دقیقه پس از پاس میچل توانست سدرون را دریبل کند اما دروازه خالی را به بیرون زد. در دیگر دقایق بازی خوب حرکت کرد به زامورانو پاس گل داد اما دو فرصت مسلم گلزنی را از دست داد. در نهایت مادرید سه بر دو از ساراگوسا شکست خورد. پس از بازی به شدت از والدانو انتقاد شد که در ترکیب از یک بازیکن ۱۷ ساله از تیم سوم استفاده کرده است. رائول در این بازی استرس داشت و سه فرصت گلزنی آشکار را از دست داد.

با این حال والدانو دوباره ریسک کرد و او را یک هفته بعد در داربی مادرید در ترکیب اصلی قرار داد. این سرمربی اسپانیایی پس از یک هفته انتقاد و بی‌اعتمادی تصمیم گرفت از رائول که از اتلتیکو به رئال مادرید پیوسته بود، در سانتیاگو برنابئو بهره ببرد. بازی برابر تیم سابقش باعث می‌شد فشار روی بازیکن جوان بیشتر باشد و نتیجه این اتفاق به نظر وحشتناک می‌رسید. با این حال والدانو به توانایی‌های رائول شک نداشت و معتقد بود او تشنه پیروزی است. به همین خاطر این مهاجم اسپانیایی را دوباره در چنین بازی حساسی در ترکیب قرار داد.

رائول خیلی خوب بازی کرد و در دقیقه ۳۶ نیز گل زیبایی را به ثمر رساند. مادرید چهار بر دو پیروز شد و والدانو به چیزی که می‌خواست دست پیدا کرد. او یک ستاره را از تیم جوانان پیدا کرد و جانشین سمبل باشگاه یعنی بوتراگنیو کرد. این بازی باعث شد رائول به تیم دوم راه پیدا کند و در نهایت برای تیم اصلی بازی کند. رائول ۱۶ سال برای مادرید بازی کرد و رکورد بیشترین بازی را به نام خود ثبت کرد. او بهترین گلزن تاریخ باشگاه به حساب می‌آمد تا این که کریستیانو رونالدو توانست آن را بشکند. رائول بهترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا نیز است. او جام‌های زیادی را فتح کرد که در این میان می‌توان به سه قهرمانی در اروپا اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 44446666666

      داچ علی هم همین کار رو کرد.ولی خب داچ علی یه کم اشتباه زد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج