۵۲۳۸۴۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طنز؛ هدف، برنامه را شیر می‌کند

در حالی که انتخابات به شمارش معکوس افتاده و به روز سرنوشت ساز نزدیک می‌شویم، هرکسی به هر نحوی و با هر وسیله‌ای، هرطور که می‌تواند و با هر روشی که بلد است به هر ضرب و زوری می‌خواهد دیگران را به شرکت در انتخابات دعوت و...

علیرضا کاردار در روزنامه ایران نوشت:

در حالی که انتخابات به شمارش معکوس افتاده و به روز سرنوشت ساز نزدیک می‌شویم، هرکسی به هر نحوی و با هر وسیله‌ای، هرطور که می‌تواند و با هر روشی که بلد است به هر ضرب و زوری می‌خواهد دیگران را به شرکت در انتخابات دعوت و نامزد خودش را به چشم و چال و گوش و حلق و بینی و قلب‌مان داخل کند. گذشته از دوست و آشنا و دربان اداره که یواشکی ساندویچش را می‌خورد، راننده تاکسی که وسط راه دربست سوار می‌کند و مسیرمان را دور می‌کند و حرف می‌زند تا سرمان گرم بشود، منشی دکتر که با تلفن بلند صحبت می‌کند تا همه بیماران داخل اتاق انتظار بشنوند، گذشته از همه اینها، تلویزیون و رادیو و گروه‌های تلگرامی و صفحه‌های اینستاگرام که یک شبه تغییر کاربری می‌دهند هم مستقیم و غیرمستقیم و نیمه مستقیم نامزد خودشان را بهمان معرفی می‌کنندش، طوری که بعضی وقت ها این معرفی این قدر زورکی است که نه تنها با نامزدشان آشنا نمی‌شویم که حتی می‌خواهیم سر به تن خیاری که می‌خورد هم نباشد. یکی از روش‌های شناخت بهتر و بدون شائبه هر نامزد همین مناظره‌هایی است که یکی‌اش را دیدیم و کیف کردیم،ولی کاش در این مناظره‌ها نامزدهای محترم دقیق برنامه‌ها و هدف‌ها و راه‌های مورد نظرشان را برایمان تفکیک می‌کردند. نه اینکه ایده آل هایشان را به جای برنامه و هدف هایشان را به‌عنوان راهکار و خواب هایشان را به اسم وضع موجود به خوردمان بدهند. بعید نیست در مناظره بعدی شاهد این صحنه باشیم:

مجری: «استاد، شما چه جوری می‌خواهید یارانه‌ها را دو یا سه برابر کنید؟» کاندیدا: «خیلی راحت، عدد یارانه‌ها رو ضرب در دو یا سه یا حتی عددهای بیشتر می‌کنیم.» مجری: «گویا قصد دارید برای تمامی بیکارها هم اشتغالزایی کنید؟ چطوری؟» کاندیدا: «اون که آسون تره، همه شون رو می‌ذاریم سر کار» مجری: «پس برنامه هاتون درباره هنر، رسانه، جوانان، اعتیاد، ازدواج، مسکن، ورزش، محیط زیست، ریشه کن کردن فَساد و سایر موارد رو هم اعلام بفرمایین» کاندیدا در حالی که پلکش می‌زند، لیوان آب را سر می‌کشد و به دوربین زل می‌زند: «همه این موارد در فضای مجازی نوشته شده، همونجا بخونید و لایک بزنید و شِیر کنید.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج