جاباما
۵۲۴۳۷۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

چند پرسش هاشمی از کاندیداها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ابراز تاسف از مغفول ماندن مبحث "سلامت" در مناظره اجتماعی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، از کاندیداها خواست که موضع خود را نسبت به مقوله سلامت به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی مردم، به صورت شفاف بیان کنند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ابراز تاسف از مغفول ماندن مبحث "سلامت" در مناظره اجتماعی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، از کاندیداها خواست که موضع خود را نسبت به مقوله سلامت به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی مردم، به صورت شفاف بیان کنند.

دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی درباره مناظره اخیر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و مغفول ماندن مبحث "سلامت" به عنوان بزرگ‌ترین پروژه اجتماعی دولت یازدهم در این مناظره، گفت: متاسفم از اینکه در مناظره اول کاندیداها که با موضوع اجتماعی برگزار شد، در مورد سلامت مردم صحبتی نشد و در عین حال نیز حاشیه‌های این مناظره آنقدر بود که به خدمات دولت در حوزه سلامت پرداخته نشد؛ این درحالیست که معتقدیم اقدامات انجام شده در این حوزه در دولت یازدهم استثنایی است

کاندیداها موضع‌شان را درباره موضوع سلامت بیان کنند

وی افزود: انتظار داریم که در دو مناظره بعدی، کاندیداهای محترم موضع‌شان را نسبت به مقوله سلامت به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم، بیان کنند. حوزه‌های پیشگیری، سلامت غذا، آب، هوا و مخاطراتی که از جانب "صنایع" سلامت مردم را تهدید می‌کند و همچنین موضوع درمان بیماران از جمله مباحثی است که به سلامت جسم مردم مربوط می‌شود و لازم است کاندیداها مواضع و برنامه‌هایشان را در این زمینه‌ها بیان کنند.

برای سلامت روح و روان مردم چه برنامه‌ای دارید؟

وزیر بهداشت ادامه داد: مهم‌تر از این‌ مباحث، ضروری است که کاندیداها در مورد سلامت روح و روان مردم و آرامشی که باید در جامعه حاکم باشد، آزادی‌های فردی و اجتماعی که باید در قالب رعایت حقوق شهروندی، دولت و به نوعی کل نظام برای آحاد ایرانیان فراهم کند، مبحث رسانه‌ها و مطبوعات و به طور کلی نحوه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در جامعه اعلام موضع کنند.

با "طرح تحول نظام سلامت" چه خواهید کرد؟

هاشمی، "رفاه اجتماعی" را نیز در ارتباط با سلامت روان مردم خواند و در این راستا گفت: کاندیداها باید اعلام کنند که درباره مشکلات مردم در حوزه رفاه اجتماعی که متاسفانه سال به سال نیز افزایش یافته است، چه برنامه‌ای دارند و موضع‌شان در این باره چیست؟ همچنین ضروری است اعلام کنند با طرحی که در دولت آقای دکتر روحانی تحت عنوان "طرح تحول نظام سلامت" شروع شد، چه خواهند کرد؟ آیا آن را ادامه می‌دهند یا متوقف می‌کنند؟ در این راستا کلی‌گویی هم نکنند و تنها به گفتن این که این طرح خوب است یا خیر و عیب‌هایی دارد یا ندارد، بسنده نکنند. روشن بگویند که عیب‌های آن کجاست و می‌خواهند چه اصلاحاتی انجام دهند. اگر هم کلا این طرح را قبول ندارند، شفاف به مردم بگویند که برای جبران این عقب ماندگی تاریخی در حوزه بهداشت و درمان کشور می‌خواهند چه کنند؛ عقب‌ماندگی که در این دولت به آن پرداخته و رضایت نسبی مردم هم حاصل شد و همچنان مردم علاقه‌مندند دولت و دولت‌های بعدی تا مرزی پیش روند که به معنای واقعی غیر از دغدغه بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشند.

از کاری که برای "سلامت" شد، راضی‌ام

وی هعچنین در پاسخ به این سوال که در چه شرایطی نظام سلامت را تحویل گرفتید و در چه شرایطی به دولت دوازدهم تحویل خواهید داد؟ گفت: مردم باید در این زمینه اظهار نظر کنند؛ چراکه مسوولان قبلی هم مدعی بودند خیلی خوب حوزه را تحویل داده‌اند. در مجموع من از کاری که در این دولت برای سلامت مردم شد، راضی هستم و معتقدم اگر در ۱۰ دولت قبلی هم به همین ترتیب به این مهم‌ترین دغدغه اجتماعی مردم پرداخته شده بود، اکنون کشورمان یکی از موفق‌ترین کشورها در ارایه خدمات بهداشتی - درمانی بود.

مملکت‌داری سخت است

متعجبم که بعضی‌ها اینقدر عطش مدیریت کلان کشور را دارند

وزیر بهداشت در پایان صحبت‌هایش بر مشکلات کار اجرایی اشاره‌ای کرد و گفت: کار اجرایی و مملکت‌داری سخت است؛ متعجبم که بعضی‌ها اینقدر عطش مدیریت کلان کشور را دارند؛ یا نمی‌دانند کشورداری سخت است یا می‌دانند اما علاقه‌ زیادی به این کار دارند. کلا مدیریت در هر رده‌ای در ایران سخت است حتی فرماندار، بخشدار یا رده‌های بالاتر شامل استاندار و ...؛ چراکه مولفه‌های قدرت تعریف‌های خاصی دارند. باز هم می‌گویم که کار اجرایی و مملکت‌داری سخت است، خیلی سخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیژن شکری

      متاسفانه حزبی داریم که البته در تمام دنیا هم هست و مختص کشور ما نیست و اسمش مستتر هست بنام حزب تشنگان قدرت !! یک عده از افراد هم بدلیل اینکه عضو این حزب هستند مجبورن که به هر قیمتی هم شده و در هر دوره ایی برای رفع این عطش و تشنگی خودشونو در معرض آرا قرار بدن و کاریش هم نمیشه کرد دیگه به همین دلیل هم هست که به جوانب کار مملکت کاری که توجه ایی ندارن و فقط به دادن وعده های رنگارنگ بسنده میکنن !!!

    • بدون نام

      درود بر شرف دکتر کاش بقیه مسیولین هم مثل شما به فکر مردم بودن نه به فکر دروغ تا به قدرت برسان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج