جاباما
۵۲۸۲۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

احتمال وجود پیکر دو معدنچی دیگر در زیر آوار

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان بابیان اینکه همچنان جستجو در زیر آوار و عملیات آواربرداری ادامه دارد، گفت: تاکنون پیکر ۴۲ جان‌باخته حادثه زمستان یورت از معدن خارج‌شده‌اند.

خبرگزاری مهر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان بابیان اینکه همچنان جستجو در زیر آوار و عملیات آواربرداری ادامه دارد، گفت: تاکنون پیکر ۴۲ جان‌باخته حادثه زمستان یورت از معدن خارج‌شده‌اند.

رضا مروتی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از انفجار صبح چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت) معدن زمستان یورت آزادشهر عملیات امداد و نجات به‌روز هفتم کشیده شد.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: در ساعت ۴۰ دقیق بامداد سه‌شنبه امدادگران از راه دسترسی هوایی تونل شماره یک به کارگاه شماره دو دسترسی پیدا کردند و پیکر ۷ جان‌باخته دیگر این حادثه از معدن خارج شد.

وی یادآور شد: این عزیزان در کارگاه آخر معدن کار می‌کردند، پیکر آن‌ها بامداد امروز خارج و برای انجام تشخیص هویت تحویل مراجع قضایی شد.

مروتی با یادآوری اینکه پس از انجام معاینات و احراز هویت پیکر این عزیزان تحویل خانواده‌های عزیز و داغدار می‌شود، بیان کرد: عملیات همچنان ادامه دارد تا با بازگشایی کامل تونل علل وقوع حادثه مشخص شود و هم اینکه بر اساس لیست اعلامی کارگاه معدن زمستان یورت ۳۵ نفر پرسنل و هشت نفر در درون کارگاه پیمانکار مشغول کار بوده‌اند.

احتمال وجود پیکر دو معدنچی در زیر آوار

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: همچنین پس از وقوع حادثه تعدادی از عزیزان به‌صورت خودجوش برای کمک وارد کارگاه شده‌اند که آن‌ها هم قطعاً فوت کرده‌اند، بر اساس آنچه معدنچیان اعلام می‌کنند احتمال می‌دهم یک یا دو نفر دیگر هنوز زیر آوار هستند.

وی افزود: پایان عملیات را هنوز اعلام نکرده‌ایم و جستجو در زیر آوار ادامه دارد.

وی ادامه داد: فعلاً جایی از معدن وجود ندارد که جستجو نشده باشد به‌غیراز قسمت ریزش شماره سه در تونل که امیدواریم زودتر تمام شود.

مروتی اضافه کرد: تا به امروز پیکر ۴۲ معدنچی از معدن زمستان یورت خارج‌شده و در نخستین روز حادثه ۶۸ نفر به بیمارستان‌های آزادشهر و گنبدکاووس منتقل‌شده‌اند که اکثر آن‌ها در روز نخست به‌صورت سراپایی مداوا و از بیمارستان مرخص شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: همچنین ۷۵ نفر هم حین عملیات دچار ضعف و مسمومیت شده‌اند که هم‌اکنون خوشبختانه حال همه آن‌ها خوب است.

مروتی بیان کرد: در این حادثه معدنچیان بسیاری از گلستان و سایر استان‌ها به کمک ما آمده‌اند که کارهای آن‌ها ایثار بوده و تخصص آن‌ها به کمک ما آمد و درواقع عملیات نجات را آن‌ها با تخصصشان طراحی کردند.

به گفته مروتی حادثه معدن زمستان یورت درس تخصص فنی و توجه به نکات ایمنی را یادآوری کرد که با سهل‌انگاری نکات ایمنی و بهداشتی کار را فراموش نکنیم و این مهم هم توجه انسانی و هم هزینه کرد دستگاهی را می‌طلبد.

لازم به ذکر است؛ انفجار صبح چهارشنبه گذشته (۱۳ اردیبهشت) در معدن زمستان یورت آزادشهر حادثه آفرید و معدنچیان کرمان، طبس، مازندران و ... برای کمک به نیروهای امدادی استان گلستان در معدن زمستان یورت حضور دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج