۵۲۹۷۷
۱۴ نظر
۵۲۴۱
۱۴ نظر
۵۲۴۱
پ

گشتی در رم، پایتخت گردشگری دنیا

امروز رم بخاطر وجود تعداد بیشمار گنجینه های باستان شناسی و هنری، جذابیت سنت های منحصر بفرد، زیبایی مناظر پانورامیک و شکوه پارک های باطراوتش، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری دنیاست.

برترین ها: امروز رم بخاطر وجود تعداد بیشمار گنجینه های باستان شناسی و هنری، جذابیت سنت های منحصر بفرد، زیبایی مناظر پانورامیک و شکوه پارک های باطراوتش، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری دنیاست. در میان گنجینه های متعدد رم می توان به موزه های بسیار (موزه کاپیتولینی، موزه های واتیکان، گالریا بورگزه و موزه های هنر مدرن و معاصر دیگر)، آبراه ها، فواره ها، کلیساها، کاخ ها، بناهای تاریخی، خرابه های محکمه رم و دخمه ها، اشاره کرد. رم سومین شهر پربازدید اروپا، بعد از لندن و پاریس است و سالانه ۷ تا ۱۰ میلیون نفر از آن دیدن می کنند. کولوسیوم و موزه های واتیکان به ترتیب با ۴ میلیون و ۴.۲ میلیون بازدیدکننده در سال، در رده های ۳۹ و ۳۷ پربازدیدترین مکان های دنیا قرار دارند.

در زیر به چند مورد از جاذبه های رم اشاره می کنیم:

کولوسیوم

گشتی در رم، پایتخت گردشگری دنیا

کولوسیوم شاهدی بر مهارت های مردم روم باستان در حوزه معماری است و بینشی در مورد بازی های گلادیاتوری که در این استادیوم عظیم برگزار می شد، می دهد. در بیرون کولوسیوم و زیر طاق کنستانتین بهترین جا برای عکس انداختن است. این طاق در سال 315 به یاد پیروزی کنستانتین بر مارکوس اورلیوس ساخته شد. برای آنکه در صف های طولانی نایستید، زودتر بلیت هایتان را به صورت آنلاین بخرید.

۲. پانتئون

گشتی در رم، پایتخت گردشگری دنیا

معبد پانتئون رم گویی کاملاً دست نخورده باقیمانده است. این معبد در سال 27 قبل از میلاد ساخته شده است و در قرن دوم پس از میلاد بازسازی شده است. بعد از رنسانس، از این معبد به عنوان آرامگاه بعضی از هنرمندان و نخبگان شهر از جمله رافائل نقاش و پادشاهان ایتالیا استفاده شد. معماری پانتئون با ستون های بلند و ویژگی های داخلی خاص و گنبد جالبی که دارد در سراسر دنیا منبع الهام بوده است.

۳. شهر واتیکان

گشتی در رم، پایتخت گردشگری دنیا

با آنکه این شهر در رم واقع شده است، ولی از سال 1929 یک کشور مستقل با پرچم، سکه و تمبر خودش بوده است. حتی ارتش و گارد سوئیسی خودش را دارد که از این کشور، پاپ و 800 شهروند و مهمانانش محافظت می کنند. اولین مکان قابل توجه آن میدان سنت پیتر است که در اواخر قرن هفدهم توسط برنینی طراحی شد. اگر لباس مناسبی به تن داشته باشید (شانه ها و پاهایتان مشخص نباشد) می توانید وارد کلیسای سنت پیتر شوید و از مجسمه های میکل آنژ دیدن کنید. در موزه های واتیکان شاهکارهای ایتالیایی از جمله سقف نقاشی شده اثر میکل آنژ در نمازخانه سیس تین را حتماً ببینید.

۴. پیاتزا ناوونا

گشتی در رم، پایتخت گردشگری دنیا

رم بخاطر میدان های زیبا و باشکوهش و رستوران ها و کافی شاپ های فضای بازش معروف است. دوست داشتنی ترین میدان رم میدان بزرگ عمومی در پیاتزا ناوونا است. این میدان 3 فواره دارد و بزرگترین و به یاد ماندنی ترین فواره از چهار فواره برنینی با 4 مجسمه که نماد رودی از چهار قاره مختلف است، در این میدان قرار دارد.

۵. فواره تروی

گشتی در رم، پایتخت گردشگری دنیا

گردشگران دلایل متفاوتی برای انداختن سکه در حوض فواره تروی دارند، از یافتن عشق گرفته تا بازگشتن به شهر رم. وقتی سکه خود را در این حوض انداختید و آرزو کردید، نوبت به گشت و گذار در این شاهکار سبک باروک می رسد. مجسمه این فواره، نپتون است که گاری صدف شکلی را می راند که اسب های دریایی آن را می رانند. البته لازم نیست نگران سکه هایی که به آب می اندازید باشید، زیرا پولی که هر روز از این فواره جمع می شود (حدود 3500 دلار) برای حمایت غذایی از فقرای شهر خرج می شود.

6. گالریا بورگزه

گشتی در رم، پایتخت گردشگری دنیا

بیرون این موزه هم درست مثل داخلش زیباست و در مکان شیکی در باغ های ویلای بورگزه واقع شده است. در داخل موزه، مجسمه های برنینی از جمله آپولو و دافنه را می بینید. این مجموعه قابل توجه شامل آثاری از هنرمندان بزرگی همچون کورجیو، رافائل، روبنز و کاراواجیو می شود. گرفتن بلیت سخت ترین کار برای شماست. این موزه هر دو ساعت فقط ۳۶۰ بازدیدکننده می پذیرد. پس باید از قبل رزرو کنید.

۷. سردابه کاپوچین

گشتی در رم، پایتخت گردشگری دنیا

شاید نمایش استخوان و جمجمه برای بعضی ها خیلی وحشتناک بوده و اصلاً جالب نباشد، ولی سردابه کاپوچین که زیر ساختمان "Our Lady of the Conception of the Capuchins" واقع شده است برای راهبین کاپوچین محلی برای نمایش استخوان ها و جمجمه های مردگان بوده است. این استخوان ها و جمجمه ها برای آنها داستان زندگی و مرگ و رستاخیز و نمود منحصر بفردی از آموزه های کلیسا در مورد خوبی و بدی و ابدیت بوده است.

8. قلعه سنت آنجلو

گشتی در رم، پایتخت گردشگری دنیا

این قلعه که روی تیبر واقع شده است توسط امپراتور هادریان ساخته شد تا به عنوان آرامگاهی برای خانواده اش مورد استفاده قرار گیرد. این قلعه که مناظر باشکوهی از شهر از بالای آن دیده می شود، آرامگاه مناسبی برای پادشاهان است. با گذشت قرن ها، در سال ۴۰۱ این قلعه به قلعه ای نظامی تبدیل شد و بعد اقامتگاه پاپ و سپس زندان شد. حالا یک موزه است که می توانید مجسمه فرشته مقرب میکائیل را در تراس آن ببینید.

9. پله های اسپانیایی

گشتی در رم، پایتخت گردشگری دنیا

این پله ها شاید طولانی ترین و پهن ترین پله ها در کل اروپا باشند، ولی این دلیل جاذبه این مکان برای گردشگران نیست. فواره بارکاچیا در پای این پله ها قرار دارد و کلیسای ترینیتا دی مونتی در بالای آن سر برآورده است. ولی بهترین جای آن وسط پله ها است که می توانید روی پله ها بنشینید و مردمی که در شهر وارد فروشگاه ها، بوتیک های طراحان مد و رستوران ها می شوند را تماشا کنید.

۱۰. میدان اصلی رم (رومن فوروم)

گشتی در رم، پایتخت گردشگری دنیا

رومن فوروم میدان اصلی رم باستان بوده است و خرابه های ساختمان های دولتی رم باستان در اطراف این میدان واقع شده اند. این میدان مرکز بازرگانی، سیاسی و مذهبی رم باستان بوده است و طاق سپتیموس سوروس، معبد ساترن، طاق تایتوس و خانه وستال ها در این میدان بوده است.

جاذبه های شهر رم به موارد فوق ختم نمی شود و موزه ها، پارک ها، کلیساها و نقاط دیدنی رم بیشمارند.

گرانترین خیابان های شهر رم برای خری عبارتند از: ویا کوندوتی ( Via Condotti )، ویا بورگونیونا ( Via Borgognona )، ویا فراتینا ( Via Frattina ). خیابان ویا کوندوتی از پله های اسپانیایی شروع می شود و فروشگاه برندهای معروفی همچون بولگاری، آرمانی، هرمس، کارتیه، فراگامو و باتیستونی در این خیابان واقع اند.

خیابان ویا بورگونیونا بیشتر محل مزون های فشن همچون فندی، لائورا بیاجیوتی، گای ماتیولو و دولچه اند گابانا است.

ویا فراتیا پر از فروشگاه های فشن است و قبلاً مرکز برندهایی همچون بیبلوس، تیفانی و ورساچه بوده است.

گشتی در رم، پایتخت گردشگری دنیا

بزرگترین مراکز خرید رم عبارتند از:

یوروما ۲ ( Euroma ۲ ): 240 مغازه، 40 کافی شاپ و رستوران؛

پورتا دی روما ( Porta Di Roma ): 220 مغازه، 13 سالن سینما، 2 استخر شنا، 1 مرکز فیتنس؛

روما اِست ( Roma Est ): 210 مغازه، 12 سالن سینما، 24 کافی شاپ و رستوران؛

پارکو لئوناردو ( Parco Leonardo ): واقع در نزدیکی فرودگاه فیومیچینو، 216 مغازه، 24 سالن سینما (بزرگترین سینمای ایتالیا در حال حاضر)، بولینگ 16 لاینه، دستگاه های بازی سکه ای و مناطق استفاده از اینترنت وای فای.

مرکز خرید آلبرتو سوردی که به سبک هنر نوین در سال 1914 ساخته شده، پر از مغازه ها، کافی شاپ ها، کتابفروشی ها و بوتیک های مختلف است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاوش

      یه جوری نوشتید - سقف نقاشی شده اثر میکل آنژ در نمازخانه سیس تین را حتماً ببینید - که انگار الان تو واتیکان در حال گشت و گذاریم.

    • azade

      عاااالی بود ممنون خسته نباشید :-)
      http://www.7thsky.org/
      تور هند , تور مالدیو

    • alireza

      دمتون گرم یاد رم را برایم زنده کردین

    • شیما

      ممنون من قراره یکماه دیگه رم باشم.ممنون از مطالب و عکسهاتون.قند توی دلم آب شد

    • mohamad

      رم قشنگ ترین شهر دنیاست واقعا ادم تو رم از همه غصه ها نگرانیهاش به دوره.......ارزومه دوباره شرایطش پیش بیاد برم رم......ارزششو داره هر کی نره پشیمون میشه

      پاسخ ها

      • کمانکش

        واقعا عالی

    • سما

      من الان اومدم رم بابا اينجا كجاست از وفتي امدم دارم زار مي زنم مثل قبرستون دلم گرفته

    • سيما

      من مدت ١١ روز رم بودم توريستى . هواى گرمى داشت و نميخام بگم قشنگ نيود ولى خيلى دلگير بود و واقعا انگار توى خرابه هاى يك تمدن از بين رفته دارى راه ميرى و نفس ميكشى . خيلى دلم گرفت و همسفرانم هم همين حس رو داشتند ولى بعد كه از رم رفتيم پاريس يكدفعه همه چيز عوض شد ، هواى عالى و نم نم بارون و تميزى و مدرنيته

    • سارا

      عالی

    • بدون نام

      دوستی که تو رم دلت گرفته از خرابه ها شما که به جای تاریخی علاقه نداری چرا رفتی ایتالیا

    • عبدالواحدبیواب

      واقعا جای باحالیه ولی گوپولش

    • نيلوفر

      ما اول پاريس رفتيم بعد رم از هر دو لذت برديم بسيار زيبا بود تو عيد نوروز رفتيم پاريس خيلي سردبا بادبود و لي رم هواي خنك بهاري داشت

    • سهیل

      منم با نظر دوستامون موافقم شما باید جای تاریخی نمیرفتين خیلی هم جای خوب وزیبایی هستش ماهم امسال نوروز اونجا بودیم واقعا جایی دیدنی هستش هرکس که امکانش و داره بتونه بره بهتره

    • بدون نام

      نه رم رفتم نه پاريس هر كدوم زيبايى خودشون رو داره، ولى ازنظر من فقط همون واتيكان از بعد معمارى و عظمت، مذهبى و تاريخى و اعتبار به كل پاريس مى ارزه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج