۵۳۰۵۵۰
۸۱ نظر
۵۰۱۶
۸۱ نظر
۵۰۱۶
پ

ثبت نام از فارغ‌ التحصیلان بیکار آغاز شد

سامانه طرح کارورزی وزارت کار به منظور ثبت نام متقاضیان کار و فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی از امروز آغاز به کار کرد.

خبرگزاری ایسنا: سامانه طرح کارورزی وزارت کار به منظور ثبت نام متقاضیان کار و فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی از امروز آغاز به کار کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفته گذشته از رونمایی سامانه طرح کارورزی خبر داد و اعلام کرد که در طرح کارورزی، افراد تحصیلکرده و جویای کار با حضور در دوره‌های آموزش مهارتی با محیط واقعی کسب و کار آشنا می‌شوند.

به گفته وی همه فارغ التحصیلان بیکار و جوانان جویای کار با ثبت نام در این طرح، مشمول بیمه حوادث شده و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت می‌شود.

بر این اساس جوانان جویای کار، فارغ التحصیلان دانشگاهی و متقاضیان شغل می‌توانند از امروز با مراجعه به سامانه https://karvarzi.mcls.gov.ir مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

به این منظور افراد باید برحسب کارورز یا واحد پذیرنده بودن و از طریق لینک https://karvarzi.mcls.gov.ir/Forms/agreement.aspx وارد بخش ثبت نام سایت شوند.

متقاضیان کارورزی پس از مطالعه توافق نامه و اطلاع از شرایط کارورزی و تایید نهایی، فرم ثبت نام خود را پر کرده از طریق لینک https://karvarzi.mcls.gov.ir/login.aspx وارد سامانه شوند.

بنگاه اقتصادی و واحد پذیرنده نیز برحسب شخصیت حقیقی یا حقوقی پس از مطالعه تعهد نامه واحد پذیرنده نسبت به تکمیل فرم ثبت نام مربوطه اقدام کنند.

این طرح تنها شامل دانش آموختگان دانشگاهی بیکار متقاضی است و بر اساس دستور العمل اجرایی آیین نامه نظام هماهنگ طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، مهمترین اهداف طرح کارورزی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت، تجربه در محیط کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی،ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش آموختگان است.

شرایط متقاضیان کارورزی و بنگاه پذیرنده

از جمله شرایط متقاضیان کارورزی، داشتن حداکثر ۲۷ سال سن برای مقطع تحصیلی کاردانی، ۳۰ سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی، ۳۳ سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و ۳۷ سال برای مقطع تحصیلی دکتری است.

سپری شدن حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳ سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی، عدم سابقه شرکت در دوره کارورزی و دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از دیگر شرایط لازم برای ثبت نام کارجویان در این سامانه است.

در مورد دانش آموختگان دانشگاهی بیکاری که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده‌اند طول دوره خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن این بند اضافه می‌شود.

به حداکثر سن ایثارگران و افراد تحت پوشش سازمانهای حمایتی موضوع این بند، ۵ سال اضافه می‌شود.

مدت انجام خدمت سربازی پس از اخذ مدرک دانشگاهی به حداکثر زمان فوق اضافه می‌شود.

کارورزانی که ظرف مدت سه ماه از شروع دوره، انصراف کتبی خود را اعلام کنند برای یکبار از موضوع این بند مستثنی می‌شوند.

بنگاه اقتصادی یا واحد پذیرنده کارورز نیز ملزم به رعایت شرایطی است از جمله اینکه دارای مجوز فعالیت از دستگاه مجری و مجوز آموزش مهارتی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور باشد. واحد پذیرنده به ازای هر ۳ نفر شاغل بیمه شده، صرفاً مجاز به پذیرش یک نفر کارورز است و در صورتی که کمتر از ۳ نفر شاغل بیمه شده داشته باشد، صرفاً مجاز به پذیرش یک نفر کارورز خواهد بود.

همچنین واحد پذیرنده‌ای که دارای پروانه کسب است باید حداقل دو سال از تاریخ صدور آن گذشته باشد.

چنانچه واحد پذیرنده پس از گذشت سه ماه از شروع دوره، بدون دلیل موجه و مورد تأیید مجری استانی از ادامه همکاری با کارورز امتناع کند تا یک سال مجاز به ارائه درخواست پذیرش کارورز دیگری نخواهد بود.

منابع مالی طرح کارورزی از کجا تامین می‌شود؟

مهمترین منابع اجرای طرح، بودجه سنواتی دستگاههای مجری، بودجه استانها، درآمدهای ناشی از قانون هدفمند سازی یارانه ها و ردیف‌های متفرقه بودجه، کمکهای بلاعوض مردمی، سازمانهای حمایتی، موسسات خیریه و نهادهای عمومی غیر دولتی و منابع اشتغالزایی دولت است که به تصویب شورای عالی اشتغال می‌رسد.

مدت، میزان و نحوه پرداخت کمک هزینه طرح کارورزی

طول دوره کارورزی حداقل ۶ ماه و حداکثر ۱۲ ماه برای هر کارورز بر اساس استاندارد های مصوب آموزشی مهارت تعیین می‌شود.مدت آموزش در هر ماه ۱۴۰ ساعت ، ساعات آموزش در هر روز حداقل ۶ و حداکثر ۸ ساعت تعیین می‌شود.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور موظف است ظرف مدت یک ماه پس از تصویب این آیین نامه نسبت به تهیه استانداردهای آموزشی اقدام و مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع دستگاههای مجری و ناظر استانی و سایر افراد و نهادهای ذیربط برساند.

کمک هزینه طرح کارورزی ماهیانه در سال ۱۳۹۴ معادل چهار میلیون ریال تعیین شده که ۷۰ درصد این مبلغ توسط واحد پذیرنده و ۳۰ درصد باقیمانده توسط دستگاه مجری به کارورز پرداخت می‌شود.میزان کمک هزینه کارورزی همه ساله توسط بالاترین مقام دستگاه ناظر تعیین وجهت اجرا ابلاغ می‌شود.

واحده پذیرنده مکلف است ماهانه بر اساس ساعات آموزش طی شده کارورز نسبت به واریز سهم خود به حساب کارورز اقدام کند.سهم دستگاه مجری پس از واریز سهم واحد پذیرنده به حساب کارورز واریز می‌شود.

پرداخت کمک هزینه سهم دستگاه مجری و واحدپذیرنده مربوط به آخرین ماه دوره کارورزی منوط به ارائه گواهینامه قبولی کارورز در آزمون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به دستگاه مجری خواهد بود.

کمک هزینه کارورزی چه زمانی قطع می‌شود؟

در صورت تعطیلی موقت واحد پذیرنده به مدت کمتر از ۳۰ روز، عدم تامین مربی جایگزین در صورت عدم حضور مربی اصلی بیش از ۷ روز آموزشی، احراز اشتغال به کار یا تحصیل کارورز،‌ غیبت کارورز در واحد پذیرنده بیش از ۱۵ روز،‌ عدم ارسال اسناد پرداخت کمک هزینه کارورزی توسط واحد پذیرنده به دستگاه ناظر در دو ماه متوالی، تعطیلی بیش از یکماه یا دائم واحد پذیرنده،‌ فوت یا از کار افتادگی کارورز، انصراف کتبی کارورز از ادامه شرکت در دوره‌ها، عدم رعایت مقررات انضباطی- آموزشی واحد پذیرنده توسط کارورزو اعلام کتبی واحد پذیرنده مبنی بر قطع همکاری با کارورز به دستگاه ناظر پرداخت کمک هزینه کارورزی متوقف می‌شود.

کارورزی طرحی آموزشی است و از لحاظ برخوردار از پوشش قانون کار و تامین اجتماعی هیچگونه حقی برای کارورز و تعهدی برای واحد پذیرنده کارورز ایجاد نمی‌کند.

در طرح کارورزی چنانچه جوانان جویای کار در کارگاه‌ها به شکل رسمی مشغول کار شوند، کارفرمایان هم معادل میزان بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال از مشوق‌های دولت برخوردار خواهند شد.

طرح کارورزی سال گذشته در برخی استانها به شکل آزمایشی اجرا شده و زمینه جذب و استخدام بیش از ۷۰ درصد کارجویان در کارگاه‌ها را فراهم کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دم انتخابات چه کارهایی که نمیکنن!
      توی این 4 سال خواب بودین؟

      پاسخ ها

      • محمد

        مگه این سایت فیلتر نشده؟؟؟

    • بدون نام

      ابله اونیه که ثبت نام کنه!:))))))))بعدم یعنی چه که نوشته سه سال حداکثر گذشته باشه ؟ ینی اونی که چهار ساله بیکاره عیب نداره ولی اونی که دو ساله بیکاره باید بره سرکار آره؟؟؟؟؟ منطقتون تو حلقم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت فعلیه دیگه،هیچ چیز بعید نیست

    • علی

      به این میگن دزدی از طرح کارانه قالیباف کپی برداری کردن‌.

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        محض اطلاع شما که انگار خواب بودی!
        دولت سال گذشته در 3 استان به طور ازمایشی این طرح را اجرا کرد تا نقاط ضعف و قوتش مشخص بشه.....

    • بدون نام

      شما که میگفتید نمیشه حالا چطور شد دیگه فایده نداره این کار انتخاباتی امان از دولت تزویر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیدن با نمیشه نمیشه رای ها میپره این کار رو کردن

    • بدون نام

      بنده با 34 سال سن و 3 سال سابقه کار 5 ساله که بیکارم...برای امثال من چه طرحی دارین؟....خدا عاقبتمون رو بخیر کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز با چشم باز رای بدید

    • بدون نام

      آخ آخ چه ادمایی هستن ... اینای که انقد سنگ روحانی و به سینه میزنن کجان این حرکت ناشیانه رو ببینن ... دم انتخابات چه کارای که نمیکنن کاش همیشه انتخابات بود... مردمو عاقل فرض کنین لطفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه اکثر حامیانش جویای کار نیستند....
        جویای کار بودن برای ما بدون پارتی هاست

      • بی نام

        شما فرد بهتری سراغ داری بگو به همون رای بدیم

      • جیگر=...

        بی نام ۲۰:۵۷ حداقل به کسی رای بده که مردم رو جیگر فرض نکنه

    • بدون نام

      :)))))))))))))))))))))

    • بدون نام

      طرح بسیار خوبیه درضمن این طرح در این دولت به صورت ازمایشی در چند استان اجرا شد و جواب داد تازه نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل دادن سهام عدالت که دم انتخابات شد شروع کردن از مردم حساب شبا گرفتن که مطمئنم انتخابات تموم بشه سهام عدالت دیگه چه کشکی میشه

    • بدون نام

      دم انتخابات چه کارا که نمی کنید،مردمو چی فرض کردین!!!!!

    • بدون نام

      تکلیف فوق دیپلمی که 36 سالشه چیه پس؟

    • بدون نام

      اقا حداکر 27 سال یا 30 سال یعنی چی ؟
      مثلا اونی که 35 سالشه و با لیسانس بیکاره دیگه باید بره بمیره ؟

    • بدون نام

      اینم از وعده های انتخاباتییه دیگه

    • محمدرضا

      این طرح قبلا بصورت آزمایشی پر چند استان انجام گرفته و جدید نیس ضمنا بسیار متفاوت هس از مال قالیباف درین جا پول به کسایی داده میشه که برن بعتوان کاراموز کار کنن و زمینه سواستفاده برچیده میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز پس چرا ماهانه شاید کوچ افراد بیکار از شهرستانها به تهران هستیم هنوز؟؟؟؟

    • sam

      من رفتم خیلی بد بود مال قالی باف بهتر بود
      یه سایت هم نمیتونیین کپی کنیین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی در این زمینه هم ضعیف هستن
        هول هولکی یه چیزی گذاشتن تا مردم ساده رو گول بزنن

    • بدون نام

      کپی برداری از طرح قالیباف البته این کار همیشه شون درمورد آلودگی هوا هم آقای قالی باف طرحی را دادند که اینها به نفع خودشون برداشتند ای وای از این دولت تدبیرودرغگو توی این 4 سال غیر از ازدیاد فقر فحشا وفروختن زنان مطلقه به کشورهای خارجی دیگه چکار کردید البته خلایق هرچه لایق

    • بدون نام

      شرط سنی دیگه برای چیه؟!! الان اکثر متولدین دهه ۶۰ بیکارن.در ضمن،چرا بین مردم فرق قائل میشین؟! چرا باید برای خانواده های ایثارگران به این شرطهای سنی،۵ سال اضافه بشه؟! واقا که....

    • بدون نام

      ای کاش انتخابات هر سال بود
      تازه دو ماه مونده یادشون میاد که وظیفشون خدمت به مردم بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دغدغه آقای رییسی هم تو مناظره سوم همین بود که تابه انتخابات نزدیک شدیم دولت فعلی تازه فعال شده

    • بدون نام

      اینا همه سیاه نمایی هست
      بعداز کارانه قالیباف میخوان کم نیارن وگرنه هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
      #روحانی #برو



      برترینها منتشر کن
      امانتدار باش

    • بدون نام

      بابا این جوونا رو سر کار نذارین خواهشا خدا رو خوش نمیاد

    • بدون نام

      روحانی چکار ک نمیکنه؟ سایت قالیباف رو فیلتر میکنه ب نام خودش باز میکنه الله اکبر از دست اینا

    • بدون نام

      من بدبخت که 5ساله مدرک گرفتم و تو این 5سال استخدامی نبوده وکار نبوده حالا سن من شده 31سال دیگه شرایط ندارم با بالا رفتن سنم؟؟ مقصر کیه نبود کارواستخدامی تو این 5سال یا اینکه من چرا سنم رفته بالا؟؟؟ یکی بگه تکلیف ما چیه

    • Ali

      با این کارا فقط رای میسوزونین
      4 سال خواب بودین؟

    • سعید

      الان یادشون افتاده =-O

    • بدون نام

      خیلی مسخرست.تازه میخوان بامحیط کار آشنا کنن نه اینکه کار بهمون بدن.

    • مریم

      چقدر مردم رو احمق میدونن و سر کار میذارن
      دولت کل اطلاعات مردم رو داره با کد ملی از تمام جیک و پوک ملت خبر داره
      شماره تامین اجتماعی شماره حساب ها کلیه سندهای ملکی کداقتصادی مالیاتی
      شما اشتغال ایجاد کن سامانه نمیخاد
      مسخرشو دراوردن

    • بدون نام

      با اینکه از طرفداران آقای روحانی هستم ولی این طرح واقعا ناشیانه بود

      پاسخ ها

      • دختربابام

        چشماتو باز کن بعد رای بده تا با انتخابت مدیون جوان های بیکار نباشی که اینطور سرکار گذاشته میشن

    • فرخی

      ایکاش درد جوانها را میفهمیدند!!

    • بدون نام

      مردم خواهش میکنم گول نخورید مناظره رو دیدید چه تهمت هایی که روحانی به آقای قالیباف

    • بدون نام

      شمایی که نظر میدی معلومه جیره خور قالی بافی. هی مثل اون بدبخت که اشتباهی مردمو بدبخت میدونست چهار در صدی گفت تو هم بگو کپی کپی . اونایی که عاقل هستند جواب تو و امثال تو رو که حالا دم از ازادی میزنید جمعه میدن. شب دراز و قلندر بیدار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا مخالفت شد جیره خواری!!

    • بدون نام

      برای دولت پرداخت یارانه و وام ازدواج مصیبت بود چطور می تواند هزینه طرح کارورزی را پرداخت کند؟چطور چین برای جمعیت میلیونی خود شغل ایجاد کرده است؟

    • بدون نام

      خخخخخ... باحال بود خبرت. ای ول باز تابلو بازی تو ریاکاری.. فقط دروغ میگن همشون..

    • بدون نام

      اینکه تقلب اشکار است که ازسامانه اقای قالیباف کپی برداری شده است.چرا اینکار را در چهار سال پیش انجام ندادی پس هم میشه گفت دزدی وهم کار تبلیغاتی است مثل اون ده میلیونی که این روزها برای همه دهیاران دادن کار تبلیغی برای دولت بکنند.؟!

    • بدون نام

      سلام دبستان ستون تا ستون فرجه

    • بدون نام

      تا الان ک ب فکر بیکاری جوانها و فقر و افسردگیشون نبودن هیچی حالا ک دم انتخابات میخوان خودشونو مطرح کنن... این شرط سن مسخره چیه گذاشتن. منی ک بیست و سه سالگی لیسانس گرفتم و بعد از شش سال هنوز کاری مرتبط پیدا نکردم تقصیر من بوده ک زود لیسانس گرفتم؟! حالا چون شش سال گذشته از کارورزی هم محروم بشم؟!

    • داریوش گودرزی

      48سالمه ازسال 68متقاضی کارم با فنی حرفه ای و فوق دیپلم و...عین کفتر جلد این اداره کا ر اگه از کوچه فاطمی رفت سر خیابون فاطمی ريیسش نفهمید من فهمیدم هیچ نکردن چی شده کارفرماشدن همه...

    • بدون نام

      ضد تبلیغ بود برای روحانی

    • بدون نام

      نه به دولت فعلی

    • خدیجه

      پس متولدین 62 چکار کنن اونقد کار گیرشون نیومدتا سنشون رفته بالا.

    • بدون نام

      جالبتر اینکه با سه تا رشته مختلف با دوستان ثبت نام کردیم و شامل طرح معظمشون نبودیم. احتمالا تو این طرحم باید جایی برای پارتی تعبیه کرده باشن

    • شهروز ریگی

      اینا همشون برای تبلیغاته خامه ...............

    • بدون نام

      مصوبه این طرح اوایل سال گذشته مطرح شده و امسال اجرایی شده،برای طزاحی این سایت هشت ماه زمان لازم بوده،بفهمید ملت،کمی هم تفکر و تعقل بد نیست!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آهاااان. اون وقت اتمام اون هشت ماه مصادف شده با زمان انتخابات.التماس تفکر دارم ازتون دوست عزیز..

    • بدون نام

      قالی باف از این طرح کپی کرده درود بر روحانی

    • بدون نام

      لطفا یکی تکلیف مدرک به دستان بیکاری رو که این چند سال بیکار بودن واستخدامی وکاری نبوده وسنشون رفته بالا والان شرایط سنی براشون مطرح ميشه رو روشن کنه؟؟ که وقتی استخدامی نبوده تو این چندسال وسنشون رفته بالا مقصر کیه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بریم به دولت فعلی رای بدیم که 4سال دیگه هم وضع همین باشه؟؟؟؟؟!!!!بصیرت بصیرت بصیرت

    • بدون نام

      گذاشتن شرط سنی واقعا ظلم هست به کسانی که به دلایلی مدتی بیکار بودند. این طرح ناشیانه هست. اول باید به فکراستخدام افرادی بود که سن بیشتری دارند چون شانسشان کمتر می شود با گذشت زمان

    • بدون نام

      پس ما چی ما ادم نیستیم چون درس نخوندیم باید گشنه بمونیم.

    • رمضانی

      من یه سوالی داشتم اونم اینکه واقعا دولت با در نظر گرفتن اینکه دور بعدی هم هست این چنین عمل کرده، در دور بعد چه اتفاقی خواهد افتاد ?
      من خودم تا حالا اصلا در انتخابات شرکت نکردم ولی اینبار شرکت میکنم تا این دولت سر کار نمونه فقط بخاطر ایران، چون اگر قبلا هم مثل دور دوم دولت احمدی نژاد یا دولتهایی که ضعیف عمل کردن رای نمی اوردن درس عبرتی میشد برای دولت های بعدی که با دقت بیشتری توی همه زمینه ها کار کنن
      اخه این نمیشه که همیشه دولتا یجای کارو خراب کنن مردم تاوانشو بدن، یکی سیاست خارجیو خراب کنه کار به تحریم برسه یکی دیگه سیاست خارجیو درست کنه تو اشتغال و اقتصاد کند بزنه یکبار برای همیشه باید به این دولتها نه گفت تا همه مدیران تو همه رسته ها حساب کار دستشون بیاد

    • احمد

      با اینکه شرایط من هم نیست ولی طرح مناسبیه

    • پرستو

      دولت روحانی موقعی که می خواست یارانه رو واریز کند یک وزیرش می گفت که مصیت عظمی هست، وزیر دیگر می گفت شبی که می خوان یارانه ها رو پرداخت کنند شب تا صبح خوابم نمی بره و خیلی حرف های دیگر... از دزدی ها و اختلاس هایشان کم نمی کنند، اوضاع از این بدتر می شود که بهتر نمی شود.
      به نظرم آقای رئیسی از بین شان دلسوزتر و کارآمدتر هست...

    • بدون نام

      طرح خوبیه انگار بیمه هم میشن

    • حمید

      حالا این بدبختهایی که آزمون نبود شرکت کنن و الان سنشون رفته بالا چکار کنن مگه دست خودشون بوده سنشون رفته بالا خو از بی عرضگی مسئولین بوده

    • سمیه

      1) اینا همونایی هستن که چهارسال هیچ کاری برای داخل کشور و مردمی که با رأی همونا بالا رفتن هیچ کاری نکردن و حالا نزدیک انتخابات تازه یادشون افتاده دوباره به همون مردم احتیاج پیدا کردن (معادل ضرب المثل گذر پوست به دباغ خونه افتاد)
      2) همونایی هستن که تو مناظرات انتخاباتی به رقباشون میگفتن شما چطور میخواید چندین میلیون کار ایجاد کنید؟ و حالا خودشون رو تکون دادن و دیدن نه یه کارایی میشه کرد و چهار سال دست رو دست گذاشتیم..!!!!
      3) همونایی هستن که سند 2030 یونسکو رو بدون اطلاع ریاست مجلس و حتی بدون تصویب مجلس امضا و حتی عملیش کردن که من یک نمونه اش رو در فضای مجازی دیدم که چه مطالبی رو دارن به کودکان و نوجوانان ما آموزش میدن که بلوغ زودرس جنسی پیدا میکنن و هرنوع تفکر و تعقل علمی و ... رو در آنها تعطیل کنن که کشور از پیشرفت علمی عقب بمانند.
      4) این آقا همونیه که کسی رو که از هرگونه خدمت در نظامات دولتی منفصل دائم شده بود به وزارت نفتش منصوب کرد
      و .... خیلی موارد دیگه که لازمه کمی بیشتر به شعارهای انتخاباتی و گوینده اونها و گذشته کاندیداها توجه کنیم که چیکار کردن و چیکار میتونستن بکنن که نکردن. یه کم بیشتر چشمارو باز کنیم و گول یه کلمه آزادی و امثالش رو نخوریم !!!!!!!

    • بدون نام

      اقای روحانی ما از دولت شما خیری ندیدیم ودیگه هم نخواهیم دید به قول اقای قالیباف درختی که چهار سال ثمر نداد دیگه نباید ازش انتظار ثمر داشت مردم را عاقل بدانید

    • بدون نام

      اونیکه پنج ساله بیکاره پس چی ... د اگه کار داشت که نمیذاشت بیش از چهار سال از رو فارغ التحصیلیش بگذره
      ری...ی بابا ری...دی
      قبلا میخواستم بهش رای بدم حالا که این حرکت رو زد میبینم شعورشون در حد بز هم نیست ...گور بابای رای

    • اشکان

      اقای روحانی چهارسال مردم رو به بدبختی کشوندی بس کن کم برای مردم دروغ بگو مردم ایران خیلی باهوشند به شما دیگه رای نمیدند

    • لر از استان کهگیلویه و بویر احمد

      سلام ، حب که چی؟ حالا ماهایی که بی کَس و بدون پارتی هستیم بریم کجای این سامانه ثبت نام کنیم،؟ دَم انتخابات، اونم آدمهایی که مدرک دارن رو اینطور .....نکنید ، عزیزم قرن ۲۱ هستیم، این کارها خوبیت نداره ، ولی نا امید نیستیم

    • ته خط

      یه فوق لیسانس دهه 60 ام که در به در دنبال کارم . اقای روحانی که خیلی خوب 4سال ماها رو گذاشت سرکار؛ منتظر 4 سال بعدی نمیمونم. بقیه حضرات نامزد هم بعید بدونم بتونن درد این جوونای واقعا سرافکنده جامعه رو درک کنن.
      وای به حال این مردم صبور

    • Zohreh

      هیچکدومشون برا ما جوونا هیچ کاری نمیکنن همشون وعدهای الکی و دروغین میدن ب خدت قسم ک همش دروغه

    • شیرازی

      به ناکارآمدی دولت تدبیر و امید و چهار ساله شدنش دیگه شک ندارم. خداحافظ روحانی سلام کار و کرامت

    • حمید

      کسی میدونه چرا خطا میزنه سایت کارورزی... ؟؟؟

    • ساغر

      واسه من مینویسه کد ملی یا شماره تلفن همراه تکراری است! یعنی چی اخه؟ کسی میدونه؟! خب من چطور ثبتنام کنم !

    • نسل سوخته

      عمرمون رو گذاشتیم بهترین دوران جوونیمون رفتیم با شور و شوق کنکور دادیم درس خوندیم،، الانم بدبخت و بیکار
      میدونستم اینطوری میشه مثل شاگردای خنگ و تنبل کلاس منم میرفتم نظام

    • بدون نام

      خدا کنه قیامت بشه راحت بشیم، خر شدیم عمرمونو گذاشتیم سر درس الانم بیکار و بی پول

    • بدون نام

      آن به اصطلاح مدیرانی که به خاطر نداشتن برنامه در اداره کشور، عمر و پول جوانان کشور را هدر داده اند باید پاسخگو باشند. آنها که در روستا ها و کوره دهات دانشگاه ساختند تا پول بیشتری بدست بیاورند و آنها که با رابطه بازی آشنا و فامیل بی سواد خودشان را با مدرک پولی استخدام و فارغ التحصیلان ممتاز را خانه نشین کردند دیر یا زود باید پاسخ بدهند.

    • مجید

      سلام دوستان
      خبر فوری استخدام
      مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان دکتر شریعتی داره نیرو جذب میکنه
      فقط هرچه سریعتر اطلاع رسانی کنید
      متقاضیان باید به دفتر مدیریت بیمارستان مراجعه و فرم پر کنند

    • جواد

      33ساله کاردانی اموربانکی دارم7سال سابقه کاردربانک کشاورزی دارم(نیروی روز مزد)میتونم دراین سایت ثبت نام کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج