۵۳۰۸۶۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ارتش آمریکا به روبات ها تیراندازی می آموزد

ارتش آمریکا سعی دارد با استفاده از امواج مغزی انسان ها به روبات ها بیاموزد تیراندازان بهتری شوند و مانند انسان هدف تیراندازی خود را شناسایی کنند.

خبرگزاری مهر: ارتش آمریکا سعی دارد با استفاده از امواج مغزی انسان ها به روبات ها بیاموزد تیراندازان بهتری شوند و مانند انسان هدف تیراندازی خود را شناسایی کنند.

به نقل از Defence One، محققان شرکت DCS و آزمایشگاه ارتش آمریکا سعی دارند با استفاده از اطلاعات مربوط به امواج مغزی انسان به روبات ها بیاموزند چگونه هدف تیراندازی را تشخیص دهند. برای این منظور آنها مخازن اطلاعات امواج مغزی انسان را در یک شبکه عصبی(نوعی ابزار هوش مصنوعی) وارد می کنند.
ارتش آمریکا به روبات ها تیراندازی می آموزد

آنها به این شبکه عصبی آموخته اند تا زمانیکه سربازی تصمیم به تیراندازی می گیرد را شناسایی کنند آنها امیدوارند روزی بتوان از این روش درمیدان جنگ استفاده کرد.

متیو جاسوا یکی از مولفان این تحقیق می گوید: هنگامیکه انسان چیزی را درک می کند، سیگنالی در مغز ارسال می شود. این سیگنال «عکس العمل P۳۰۰ »نام گرفته است. این سیگنال در حقیقت پاسخ سریع مغز هنگام تصمیم گیری است. (مانند شناسایی هدف تیراندازی).

به هرحال محققان امیدوارند با استفاده از امواج مغز انسان و بکارگیری آن در یک شبکه عصبی، رایانه بتواند به راحتی تشخیص دهد چه زمان سرباز هدف خود را ارزیابی می کند. به این ترتیب دیگر نیازی نیست مدت زمان زیادی وقت صرف آموزش شیوه کارکرد عکس العمل P۳۰۰، حرکت چشم و غیره به روبات ها شود. در حقیقت هدفشان آن است که روزی این شبکه عصبی بتواند با مشاهده امواج مغزی و حرکت چشم سربازان کار آزموده، شیوه هدف گیری را بیاموزد.

جاسوا در ادامه می افزاید: اکنون قصد داریم به کمک مخازن امواج مغزی انسان به ابزارهای هوش مصنوعی شناسایی این سیگنال های مغزی را بیاموزیم. به عبارت دیگر ابزار هوش مصنوعی می آموزد چه زمانی یک سرباز هدف تیراندازی را انتخاب می کند. ما می خواهیم بدانیم در مغز انسان چه می گذرد. علاوه برآن اگر در یک گروه چند سرباز یک هدف تیراندازی داشته باشند، عملیات های نظامی بهتر انجام می شوند.

این در حالی است که ماه گذشته فاش شد سازمان DARPA به دنبال روش های مختلفی برای هک مغز انسان است تا بتواند قابلیت های شناختی سربازان را بهبود بخشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج