۵۳۰۸۸۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

فرمت MP۳ به زودی بازنشسته خواهد شد

با وجود اینکه ده‌ها فرمت مختلف برای فایل‌های صوتی وجود دارد، MP۳ محبوبترین فرمت فایل های صوتی به دلیل سایز آن و هم چنین پشتیبانی بسیار از پلیرها و نرم افزارها از آن است. با این حال به نظر می ‌رسد که محبوبیت این فرمت به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.

وب سایت تک شات: با وجود اینکه ده‌ها فرمت مختلف برای فایل‌های صوتی وجود دارد، MP۳ محبوبترین فرمت فایل های صوتی به دلیل سایز آن و هم چنین پشتیبانی بسیار از پلیرها و نرم افزارها از آن است. با این حال به نظر می ‌رسد که محبوبیت این فرمت به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود زیرا خالقان فرمت MP۳ اعلام کرده‌اند که به زودی مجوز برخی پتنت‌های خاص مربوط به MP۳ را باطل خواهند کرد.
فرمت MP3 به زودی بازنشسته خواهد شد

موسسه The Fraunhofer Institute for Integrated Circuits این خبر را در وب سایت خود اعلام کرده و خلاصه شده اعلانیه آنها نشان می‌دهد که فرمت Mp۳ دیگر پشتیبانی نخواهد شد. دلیل بازنشته شدن این فرمت هم این است که با وجود محبوبیت آن، امروزه راهکارهای بهتر و جدیدتری برای ذخیره موسیقی در جهان وجود دارند و طبیعی است که بازنشسته شدن Mp۳ این فرصت را برای سایر روش‌ها فراهم می‌کند که در میان کاربران محبوب شوند.

این موسسه نوشته است: "با وجود اینکه در حال حاضر کدک‌های بسیار کارآمد با قابلیت‌های پیشرفته برای ضبط موسیقی وجود دارند، فرمت MP۳ هنوز میان بسیاری از مصرف کنندگان محبوب است. با این حال بسیاری از سرویس‌های رسانه‌ای پیشرفته و مدرن برای مثال پخش زنده یا تلویزیون و رادیو از کدک‌های مدرن ISO-MPEG مانند خانواده ACC یا در نسل جدید MPEG-H استفاده می‌کنند. این فرمت‌ها می‌توانند قابلیت‌های متنوع‌تری را ارایه کنند و در مقایسه با MP۳ کیفیت صوتی بالاتری را با نرخ بیت پایین‌تری ارایه کنند."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج