۵۳۲۴۹۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

نصیریان: دنبال فرصتی بودم تا از ظریف تشکر کنم

نصیریان در مراسم ایران فرهنگی در جهان امروز دومین نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان دولت یازدهم افزود: بعد از برجام همیشه دنبال فرصتی بودم که آقای ظریف را ببینم و به دلیل تلاش و جانفشانی هایشان در میدان مذاکرات تشکر کنم، هرچند خیلی ها می خواهند این دستاورد نادیده گرفته شود.

خبرگزاری ایرنا: علی نصیریان با حضور وزاری ارشاد، خارجه، بهداشت و نفت مورد قدردانی قرار گرفت و این بازیگر پیشکسوت سینما و تئاترهنگام دریافت لوح گفت: دکتر روحانی با خرد و تدبیر مملکت را اداره کرد.

نصیریان در مراسم ایران فرهنگی در جهان امروز دومین نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان دولت یازدهم افزود: بعد از برجام همیشه دنبال فرصتی بودم که آقای ظریف را ببینم و به دلیل تلاش و جانفشانی هایشان در میدان مذاکرات تشکر کنم، هرچند خیلی ها می خواهند این دستاورد نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: ایران در طول تاریخ فرزندانی مانند آرش داشته که از این آب و خاک حمایت کرده اند. امروز چهره هایی مانند آقای ظریف، اصغر فرهادی و عباس کیارستمی این کار را می کنند. آنها فرهنگ ایرانی را به جهانیان شناساندند.

این هنرمند سرشناس با تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری این نشست گفت: فرهنگ و هنر فقط به پشتیبانی مالی نیاز ندارد، بلکه نیاز معنوی هم دارد که در چنین جلساتی امکان تحقق آن ایجاد می شود.

نصیریان افزود: هیچ سفیری به اندازه هنر نمی تواند پیام صلح را به جهانیان مخابره کند. یک نوازنده با یک کمانچه در دنیا، با بهترین نوازندگان جهان کار می کند ولی متاسفانه دست کم گرفته می شود.

وی تاکید کرد: ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم در اعزام گروه های هنری به سایر کشورها اقدامات لازم را انجام دهند چراکه این کار بسیار تاثیر گذار است.

** فاطمه معتمد آریا: به کسی رای می دهیم که چهار سال حامی هنر بوده است

فاطمه معتمد آریا بازیگر سینما گفت: مردم فهیم ایران به خوبی اصل را از بدل تشخیص می دهند و می دانند روز جمعه به چه کسی رای بدهند.

بازیگر فیلم روسری آبی افزود: بارها طی دولت های قبل مرا به عنوان ضد امنیت ملی معرفی کردند ولی هرگز از کشور نرفتم چون معتقدم ایران مملکت ماست و باید همواره حامی آن باشیم.

وی تاکید کرد: هیچ وقت به کشور پشت نکرده و نخواهیم کرد.

** داریوش پیرنیاکان: کسی که به شجریان توهین کرده حرفهای شایسته خودش زده است

داریوش پیرنیاکان آهنگساز موسیقی اصیل نیز گفت: هنرمندی که اخیرا درباره استاد شجریان حرفهایی زده در واقع این حرفها شایسته خودش است.
این موسیقیدان با اشاره به اینکه باید قدر هنرمندان اصیل موسیقی را دانست، گفت: شنیده‌ام یکی از افراد با حرف‌هایی به محمدرضا شجریان توهین کرده اما باید بگوییم حرف‌هایی زده که لایق خودش است.

وی افزود: زمانی در دهه‌های نه چندان دور هنرمندان موسیقی باید برای حمل ساز مجوز می‌گرفتند و مشکلات زیادی برای تدریس و نوازندگی موسیقی بود اما با وجود همه این مشکلات این هنرمندان از کشور نرفتند.

پیرنیاکان با اشاره به سیاست‌های حمایتی گروهی از مدیران دولتی از موسیقی گفت: زمانی ما به دلیل برگزاری کنسرت در خارج از کشور ممنوع‌الخروج بودیم و حتی یک‌بار خود من را به دلیل آن‌که قرار بود در آمریکا کنسرت بگذارم ممنوع‌الخروج کرده بودند اما رییس دولت اصلاحات این ممنوع‌الخروجی را رد کرد و حتی برای رفع این مساله یکی از مدیران میانی خود را عوض کرد.

این آهنگساز پیشکسوت عملکرد دولت‌ یازدهم در حوزه موسیقی را چنین ارزیابی کرد: ما هنوز مطالبات زیادی داریم. نباید مجوز کنسرتی که از سوی وزارت‌ ارشاد صادر می‌شود توسط یک فرد باطل شود. نوازندگی بانوان روی سن امکان‌پذیر شود.

پیرنیاکان تاکید کرد که در انتخابات شرکت می کند و اظهار داشت: اگر مردی باشد که بتواند مشکلات ما را حل کند او حسن روحانی است.

وی موسیقی را زیر مجموعه امنیت و تمامیت ارزی دانست و اضافه کرد: اینکه در شهرهای مرزی یا در روستاهای آذربایجان موسیقی عثمانی گوش می‌دهند برای ما نگران‌کننده است.


** ناهید طباطبایی: روحانی ثبات به کشور آورد

ناهید طباطبایی نویسنده پیشکسوت نیز در سخنانی گفت: به حسن روحانی رای می دهم چون ثبات و آرامش را در چهارسال گذشته برای کشور به ارمغان آورد

وی افزود: من در این ٤ سال در آرامش بودم و این آرامش را دوست دارم. از این بابت از دولت و آقای ظریف تشکر می کنم.

وی خطاب به ظریف وزیر امور خارجه گفت: شما تصور من را از قهرمان عوض کردید. مردی میانه سال و میانه قامت که سلاحش آگاهی است و گفت و گو.

وی گفت: تصویر مخدوشی که از ما ایرانیان در جهان وجود دارد، تا حدودی رفع شده است. در سفر به خارج از کشور من این تغییر محسوس را دیده ام.

طباطبایی ابراز امیدواری کرد در حوزه ادبیات تمهیدات لازم برای توسعه مبادلات بین نویسندگان ایرانی و نویسندگان و نشر جهان ایجاد شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ظریف عشق است ،بالیاقت ترین وزیروتوانا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج