۵۳۲۹۹
۴۹ نظر
۵۰۳۶
۴۹ نظر
۵۰۳۶
پ

آموزش انواع خیانت، هر شب در ایران!

خوب يا بد، درست يا غلط، اين روزها صادرات سريال براي كشور تركيه تجارت سودآوري شده است كه در كنار صنعت توريسم درآمد هنگفتي براي‌شان دارد، اما تماشاي اين سريال‌ها با سوژه‌هاي مشابه و يكي پس از ديگري قرار است چه تاثيري بر فرهنگ جامعه ما داشته باشد؟

آموزش انواع خیانت، هر شب در ایران!

مجله زندگی ایده آل: خوب يا بد، درست يا غلط، اين روزها صادرات سريال براي كشور تركيه تجارت سودآوري شده است كه در كنار صنعت توريسم درآمد هنگفتي براي‌شان دارد. تا آنجا كه وقتي تحريف تاريخ در يك سريال به ظاهر تاريخي، ديگ تعصب سياستمداران ترك را به جوش مي‌آورد و به ادامه ساخت و پخش آن اعتراض مي‌كنند، حساب و كتاب سودآوري فروش سريال باعث مي‌شود كوتاه بيايند و همه‌چيز به قوت خودش باقي بماند. اين وسط احتمالا دوبله‌ سريال‌ها هم براي عده ديگري نان و آب شده است و خلاصه اگر پر شدن اوقات فراغت مردم را هم اضافه كنيم بايد بگوييم همه‌اش سود است، اما تماشاي اين سريال‌ها با سوژه‌هاي مشابه و يكي پس از ديگري قرار است چه تاثيري بر فرهنگ جامعه ما داشته باشد؟ آيا اين سناريو همين‌قدر ساده است كه به نظر مي‌رسد؟

آموزش انواع خیانت، هر شب در ایران!

جداسازي درون خانوادگي

اين مدل سريال‌ها از اول با شبكه فارسي‌وان شروع شد كه اتفاقا من درباره آن شبكه تحقيق زيادي داشتم و بعد از آن شبكه‌هايي كه سريال‌هاي ترك را پخش مي‌كنند اضافه شدند. اگر بخواهم كل اين سريال‌ها را جمع‌بندي كنم بايد بگويم همه آنها هوشمندانه تهيه مي‌شوند. در واقع سازندگان اين سريال‌ها از يكسري نقطه ضعف‌ها سوءاستفاده مي‌كنند و برنامه‌هايي مي‌سازند كه طرفدار داشته باشد. نمي‌توانيم انكار كنيم كه در هر جامعه‌اي محدوديت‌هايي وجود دارد كه زمينه تقاضا را فراهم مي‌كند. خيلي از ما دوست داريم هر كاري كه دل‌مان مي‌خواهد بكنيم و اين سريال‌ها هم موضوعاتي را مطرح مي‌كنند كه جامعه به دليل قانون، شرع، عرف و اخلاق محدود مي‌كند. ما فكر مي‌كنيم چيزهايي را كم داريم و آنها با ما همذات‌پنداري مي‌كنند. معمولا هم زنان و جوانان بيننده‌هاي اصلي هستند. از طرف ديگر تشنه بودن مخاطب به اين سريال‌ها باعث مي‌شود پخش آن را در چندين نوبت در شبانه‌روز تكرار ‌كنند تا همه بتوانند ببينند. حتي در خيلي از خانه‌ها علاقه بعضي اعضاي خانواده به سريال‌هاي ماهواره‌اي و اصرار به تماشاي آنها باعث شده تلويزيون‌هاي مجزا در اتاقي جداگانه بگذارند و همين موضوع به جدايي افراد خانواده دامن مي‌زند. يك بار آپارتمان‌ها بين ما فاصله انداختند، يك بار اتومبيل و حالا نوبت تلويزيون است كه قاچ ديگري بر اين هندوانه روابط بزند و شكاف تازه‌اي ايجاد كند.

چرا زن‌ها ماهواره مي​بينند؟

همه اين سريال‌ها به صورت مخملي فرهنگ‌سازي مي‌كنند. مسلما نشان دادن شخصيت‌هاي فيلم‌ها مي‌تواند ته‌مانده اعتقادات ديني بيننده‌ را كه در بعضي مردم رسوب كرده از بين ببرد. خيانت آقايان از قديم وجود داشته و در واقع منكري بوده كه مباح شده ولي براي خانم‌ها هيچ راه فراري وجود ندارد. تا زماني كه زني در عقد مردي باشد به هيچ شكل نمي‌تواند با مرد ديگري رابطه برقرار كند. متاسفانه بايد بگويم بين مراجعانم با مواردي برخورد مي‌كنم كه فرد به دليل مثلا رفاه مالي كه در زندگي مشتركش دارد به طلاق فكر نمي‌كند اما دلش نمي‌خواهد به تعهداتش پايبند بماند. به هرحال همه خوبي‌ها در يك نفر جمع نمي‌شود ولي راهش اين نيست كه براي نيازهاي مختلف سراغ آدم‌هاي جداگانه برويم.

اين چنار بي‌شعور

در بيشتر اين سريال‌ها شخصيت‌هاي اصلي دائم در ازدواج و طلاقند و درگير رابطه‌هاي عاشقانه. يكي با يكي ازدواج مي‌كند بعد عاشق يك نفر ديگر مي‌شود. بعد دوباره طلاق و باز ازدواج. شخصيت‌هاي داستان انگار هيچ كار و زندگي خاصي ندارند و فقط درگير رابطه‌هاي‌شان هستند. بيننده هم از خودش نمي‌پرسد اين آدمي كه از صبح تا شب درگير ماجراهاي عاشقانه است شغل و كارش چيست؟ اصلا كي وقت مي‌كند به بقيه مسائل زندگي‌اش برسد؟ از طرف ديگر اين سريال‌ها درگيري‌هاي عصبي هم ايجاد مي‌كند. بيننده با يكي از شخصيت‌ها همذات‌پنداري مي‌كند و برايش حرص مي‌خورد. من گاهي در خانه مي‌شنوم كه همسايه داد مي‌زند: باز اين چنار بي‌شعور پيدايش شد. خانم‌هاي خانه‌دار با ديدن اين سريال‌ها از شرايط خودشان عصبي مي‌شوند. حتي گاهي اعضاي خانواده حرص‌هاي‌شان از همديگر را با تماشاي فيلم‌ها خالي مي‌كنند. مثلا طرف دوست دارد به دامادش فحش بدهد ولي نمي‌تواند، به بازيگر سريال فحش مي‌دهد.

آموزش انواع خیانت، هر شب در ایران!
وقاحت به جاي قباحت

2قطب دافعه و جاذبه مقابل هم قرار گرفته‌اند. گاهي ما در جامعه دافعه ايجاد مي‌كنيم و آنها هم از طرف مقابل جاذبه ايجاد مي‌كنند. اگر از يك جوان درباره هدف آينده‌اش‌ بپرسيد، مي‌گويد: مي‌خواهم بروم خارج. اگر اين سريال‌ها را ببينيد فكر مي‌كنيد خارج يعني بهشت. در حالي كه در خيلي از كشورهاي خارجي 99 درصد آدم‌ها اين مدلي نيستند. پايبند بودن به تعهد براي‌شان مهم است. فرقي نمي‌كند كه ازدواج رسمي باشد و در كليسا اتفاق بيفتد يا تعهد دوستانه باشد به هر حال به تعهد خود پايبند مي‌مانند ولي گاهي وقاحت جاي قباحت را مي‌گيرد و اين اتفاق خيلي بدي است در يك جامعه. كاش مردم بتوانند مطالعه كنند و تمام نکات موجود در جامعه‌ای ديگر را ببينند، نه فقط چيزهايي را كه سريال‌ها مي‌خواهند، نشان بدهند.

خوابی که برای‌مان دیدند

بيشتر اين شبكه‌ها آگهي تبليغاتي ندارند. در حالي كه اين مرسوم نيست. شبكه‌هاي خوب كنار برنامه‌هاي‌شان تبليغات هم دارند. يك شبكه خبري خوب خوراك خبري به مخاطب مي‌دهد ولي آگهي بازرگاني هم دارد. اين شبكه‌ها درآمدي از تبليغات ندارند پس بايد حمايت شوند. 24 ساعت پخش برنامه هزينه دارد. هنرپيشه‌هاي متعدد، فيلمبرداري از زاويه‌هاي مختلف يا دوبله به فارسي همه‌اش هزينه دارد. چرا اسم شبكه مي‌شود فارسي‌وان؟ چون براي ما برنامه‌ريزي شده است. فارسي اشاره به كشورهاي فارسي‌زبان دارد و فارسي‌وان يعني ايران كه اولين كشور فارسي‌زبان محسوب مي‌شود. پس اين شبكه‌ها و سريال‌هاي‌شان با برنامه‌ريزي فرهنگسازي در جامعه ما راه‌اندازي مي‌شوند. اينطور كه من مي‌دانم مرداك كه يك صهيونيست جهاني است يكي از اين شبكه‌ها را حمايت مي‌كند. چنين شبكه‌هايي نقاط ضعف و نيازهاي يك جامعه را نشانه مي‌گيرند و برنامه‌سازي مي‌كنند. عده‌اي هم با توهم خدمت به مردم براي دوبلاژ كمك مي‌كنند. آموزش مخملي حتي از حمله اتمي هم بدتر است چون نمي‌توانيم مردم را از آن منع كنيم. اگر بگوييم نبينيد معترض مي‌شوند كه چرا نبينيم؟ يا اگر اينها را نبينيم پس چي ببينيم؟

طلاق به خاطر سريال

من بين مراجعانم با موارد بسياري برخورد كرده‌ام كه خودشان اعتراف مي‌كنند تماشاي سريال‌هاي ماهواره‌اي باعث اختلاف‌شان شده است. آقايي بود كه صريحا مي‌گفت همسرم بعد از تماشاي يك سريال تركيه‌اي در خواست طلاق كرده است. خانم هم مي‌گفت من 17 سال پيش كه ازدواج كردم بچه بودم و نمي‌فهميدم. حالا مي‌فهمم تمام اين سال‌ها اسير بوده‌ام و حالا مي‌خواهم بقيه زندگي را براي خودم باشم. دقيقا سریال‌ها اين تفكر را ترویج می‌کنند كه مگر چند بار زندگي مي‌كنيم؟ پس بايد از زندگي لذت ببريم.

هيچ دري روي پاشنه خودش نيست

در بيشتر اين سريال‌ها همه نوع شخصيت وجود دارد؛ دختر جوان، مرد مسن، زن پير، مرد جوان و اين تنوع شخصيت‌ها باعث مي‌شود بيننده بيشتر همذات‌پنداري كند. اصولا انسان‌ها به منع حريص هستند. به چيزي كه از آن منع شده‌اند گرايش دارند. زن با خودش فكر مي‌كند چرا مردها آزادند ولي زن‌ها آزاد نيستند. وقتي يك موضوع تكرار شود كراهتش مي‌ريزد. تلويزيون هم مقصر است. بايد در اين شرايط به مسائل واقعي مردم بپردازد نه سوژه‌هايي كه براي مخاطب غيرواقعي به نظر مي‌رسد.

براي چه کساني توليد مي کنند؟

از يك جايي اين شبكه‌ها به سمت سريال‌هاي تركيه‌اي رفتند. قبل از آن سريال‌هايي كه پخش مي‌شد مثلا مكزيكي و كلمبيايي بود و اگر فرهنگسازي هم در آنها وجود داشت ممكن بود بيننده بگويد اينها دين ندارند و شبيه ما نيستند يا فرهنگ‌شان با ما خيلي فرق مي‌كند ولي تركيه به ما نزديك است. به ما شبيه‌ هستند و حتي مسائل ديني هم براي‌شان مطرح است. در اين فيلم‌ها حتي زن‌هايي را مي‌بينيم كه وقتي از خانه بيرون مي‌روند چيزي شبيه روسري و شال سر مي‌كنند. يعني اين بار صاحبان شبكه‌ها دقيقا به هدف زده‌اند. الگويي ارائه مي‌دهند كه هم مدرن است و هم در عين حال از سنت دور نيست. براي تاثير بيشتر تيپ زن و مرد و دختر و پسر شرقي را مي‌سازند و حتي در دوبله از اصطلاحات رايج ما مثل ان شاءالله و ماشاءالله استفاده مي‌كنند تا بيننده بيشتر همذات‌پنداري كند. به هر حال تركيه از نظر سياسي هم دوست دارد ابرقدرت خاورميانه باشد، همانطور كه ما دوست داريم بهترين در منطقه باشيم.

نقش تلويزيون

در اين ميان صدا‌و‌سيما هنوز برنامه مشخصي ندارد كه مردم به تلويزيون ملي جذب شوند. خيلي از مخاطبان متوجه هستند كه چه اتفاقي با اين سريال‌ها مي‌افتد و نقاط منفي آن را مي‌دانند ولي باز هم تماشاي آن را ترك نمي‌كنند چون جايگزيني ندارند. سريال‌هاي تلويزيون روابط واقعي را نشان نمي‌دهند. بيننده با شخصيت‌هاي داستان احساس شباهت نمي‌كند. درست است كه محدوديت‌هايي وجود دارد ولي هنر اين است كه حقايق را نزديك وقايع بگويي. حتي وقتي در اين شرايط سريال خوبي ساخته مي‌شود كه مردم دوست دارند ببينند فروشي است و مخاطب بايد پول بدهد آن را بخرد، در حالي كه سريال‌هاي ماهواره‌اي عملا رايگان و در دسترس هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باباافضل محل بالایی

      این روش که زنهای حرمسرا(خرم سلطان) با اون لباس پوشیدنهاش وپرداختن به مسایل احساسی و نشان دادن راههای خیانت در سریال ماهواره در اینده عواقب سنگینی ببار خواهد اورد

    • عسل

      ولی خب در خیلی از این همین سریالها عاقبت این چیزایی که شما دارید ازش صحبت میکنید رو نشون میده و بیننده هم اینقدرها هم که شما میگید بیفکر نیست مگر اینکه خیلی از درجه سواد پایینی برخوردار باشه که خب اینا هم با همین سریالهای داخلی خودمون هم ممکنه تحریک بشن

      پاسخ ها

      • هنگامه

        احسنت.موافقم.در تمام اینها در پایان شخصیتهای منفی داستان نابود میشن و مثبتها به فرجام نیکی میرسند.شماکه میبینید لآقل مثل ما تا آخر سریال رو ببینید تا بتونید درست قضاوت کنید.

      • حامد

        دوست عزیر حرف شما درست ولی یه خورده عمیق تر فکر کنیم در 95 درصد زمان سریال(شاید یک سریالی که چندین سال طول میکشه) خیانت و لذت به بیننده منتقل میشه فقط 5 درصد آخر و عاقبت کارش. آیا اثر 95 درصد بیشتر خواهد بود یا 5 درصد؟
        نکته دوم: به دلیل طولانی شدن سریال ها خیلی از بیننده ها تا قسمت های انتهایی رو دنبال نکرده و نتیجه عمل رو نمی بینند
        این تحلیل یک نکته بسیار ارزشمند توش بود ""تکرار بیشتر موجب از بین رفتن قباحت می شود"

    • saba

      چشم تلويزيون ايران روشن كه هيچ برنامه‌ي قابل ديدني توش يافت نمي‌شه. واسه همين مردم رو آوردن به اين چرت و پرتاي ماهواره

    • MohammadMTZ

      جدا خودم یکی از مخالفای اسای این شبکه ها و این فیلمای بی مفهومم.پس حالا که اونها انقدر با برنامه ریزی پیش میرن چرا ما نباید با برنامه ریزی مقابله کنیم؟؟
      بالاخره باید یه راهکاری باشه برای اینکه درست به مردم نشون داد !

    • majid

      ای آدمهای نادان مگر این فیلم از کشور ترکیه پخش نمی شود پس چطور برای مردم آنها بی ضرر و برای مردم ما خطر ناک است؟

      پاسخ ها

      • الی

        عزیز دانا!!!چون این فیلم ها خیلی با فرهنگ ما منافات داره اما با فرهنگ مردم ترکیه نه.

      • بدون نام

        زیرا مردم ما باید یاد بگیرند که متعه برای مرد ثواب دارد ولی زن فقط باید درخانه بنشیند وهووهایش را بشمارد!!!!

    • افشین

      اونوقت فیلمهایی مثل «برف روی کاجها» و «من مادر هستم» که به آسیب شناسی روابط آزاد و هنجارشکنانه میپردازه و دیدگاهی نو در بررسی این نوع ناهنجاریها داره با کج فهمی بعضیها باید توقیف بشن و یا عوامل سازندشون تحت فشار قرار بگیرند.

      پاسخ ها

      • ماندانا

        طبق معمول نظر خیلی قشنگی دادین.آفرین

    • افشین

      اونوقت فیلمهایی مثل «برف روی کاجها» و «من مادر هستم» که به آسیب شناسی روابط آزاد و هنجارشکنانه میپردازه و دیدگاهی نو در بررسی این نوع ناهنجاریها داره با کج فهمی بعضیها باید توقیف بشن و یا عوامل سازندشون تحت فشار قرار بگیرند.

    • عبدالرضا

      شما میخواهید هفتاد میلیون نفر از این فیلمها نبینند باید فیلم درست کنید با این بده اون بده که نمیشود مردم را از سرگرمی سالم منع کرد اگر شما میگید سالم نیست خوب فیلمهای خوب درست کنید تا مردم این سریالها را نگاه نکنند مردم با صدا وسیما دشمنی که ندارند هر که فیلم خوب نشان بدهد مردم اون شبکه را نگاه میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز اگه توی کشور خودمون بهترین فیلم تاریخی در مورد تاریخ کشور خودمون که از هر لحاظ هم قوی باشه ساخته بشه شک نکن که به اندازه این فیلمای ترکی با اون همه زرق و برق الکی طرفدار نداره.

    • بدون نام

      چطوروقتی تلویزیون و سینما دائم داستان مردهای 2 زنه و3 زنه را به تصویر میکشد ویا شوخی رایج مردها ویهانه حرص دان زنها شده زن دوم هوو و...صداتون درنمیاد؟!!!حالا که مردوزن هردو به یک اندازه در انجام خیانت به تصویر میان شماها شاکی شدین؟!!!

    • بدون نام

      دیگه گذشت اون زمان که زنهای بیچاره همه عمر در رنج خیانت وهرزگی مردهایشان میسوختندو به اسم شرع مهربه دهانشان میزدید که سکوت کنند امروز جواب های هوی است وهمین مردهارو میسوزونه

    • مریلا

      ار چه شخصاً این سریالهای ترکیه ای البته به استثنای عشق و جزا و عاصی - را نمی پسندم ولی با این نظر موافقم که اگر خیانت بد است باید برای مرد هم بد باشد نه اینکه مرد هر کاری دلش خواست بکند چون مرد است و آنوقت زن فقط شاهد این مسایل باشد. جواب های هوی است.

    • بدون نام

      اقا تذکر شما خوب است ولی چرا نوشتید در ایران لطفا عنوانش را اصلاح کنید

    • گیتا

      موافقم جواب های هوی ه تامشت محکمی باشه ب دهان مردای خدانشناش

    • arash

      تا کی زنان باید خیانت مردان را تحمل کنند خوب با این قضیه باید کنار اومد که بازی مساوی تمام بشه!

    • الهام

      خب تا بوده مردها خیانت کردند این فیلما خوبه یادمون داده ما هم میتونیم هرکار دوست داریم انجام بدیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی مشکل رو دور زدن! یعنی چون بهمون خیانت میشه خیانت کنیم!
        یعنی چون یکی دیگه بی اخلاقه ما هم اخلاقیات رو زیر پا بذاریم!!!؟؟ واقعا نظر شما اینه؟

      • ناشناس

        وا این چه حرفیه شما میزنید!!!!!!

    • nazila

      همه این حرفاالکیه.اگه کسی جنبه وشعورداشته باشه چه مردوچه زن تحت تاثیرهیچی قرارنمی گیره.پس این آدمای بی جنبه هستن که بادیدن یه فیلم یاسریال یاخوندن یه مطلب همچین کارایی می کنن.آدم موقع خیانت درواقع به خودش خیانت می کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شیطون دقیقا همین طوری آدم رو از راه به در میکنه.
        من نمی کنم.
        من اینطور نیستم.
        رو من اثر نمیذاره و...
        شما نمی دونی که ممکنه برات چی پیش بیاد و در چه شرایطی قرار بگیری...
        هر چی چشم و گوش و ذهنت به این چیزا عادت کرده باشه، راحتتر قبولش می کنی....

    • بدون نام

      آدم یک لحظه هوس رانی می کند ولی باید در نظر بگیرد تاوان این هوس رانی از هم پاشیدن زندگی اش، نابود شدن بچه هایش و به کثافت کشیده شدن خودش و از بین رفتن آبرو و شرفش می شود. مثل شوهر من. واقعا حمید! ارزشش را داشت که زندگی ات را ازهم بپاشی؟

    • شاخ به سر

      تعجب می کنم از این همه آدم های با فرهنگی که در این جا وجود دارند اما بی قانونی می کنند. وماهواره دارند. البته شما نباید فکر کنید که بالا دستی ها چون ماهواره دارند، ماهم باید داشته باشیم ، اگر خوب گوش می کردید آقا ی حدادعادل خودش گفتند فکر نکنید ما ماهواره داریم!!! برای ما هم تعریف می کنند، دوستان چرا کوچکترین اتفاقات درون ماهواره ای را شما با سرعت روی سایت قرار می دهید، ودوستان هم نظرات عالمانه خود را اعلام می کنند .برای شما چه چه کسی تعریف می کند؟ کمی نصیحتش کنید مبادا منحرف شود!!!!!!!!!

    • بدون نام

      چرا توي اين كشور به نظر مردم نميتونيد احترام بذاريد هر ادم چند تا مادر پدر ميخواد از خردسالي تا پيري مقطعي را انتخاب كنيد براي احترام كذاشتن به عقايد مردم هر كس ازاد استبنا بر صلاحديد خودش ونه كس ديگر اوقات خودش رزا بگزراند هر وقت مردماين كشور بهچيزي علاقه نشون ميدن يه عده ميان نقد ميكنن هر كي بدش مياد نگاه نكنه بريد تو قبر خودتون بخوابيد بذاريد ما هم تو قبر خودمون باشيم والسلام

    • تحلیلگر

      کسی که اثرات سریال های ترکی در ضربه زدن به نظام خانواده رو انکار کنه من به سلامت عقلیش شک دارم

    • مونا

      من موندم کسانی که دم از سبک زندگی و تهاجم فرهنگی می زنن، چرا به دور و بر همین سایت خودشون یه نگاهی نمیکنن که تمام تبلیغاتش شده بیاید خودتون و خوشگل و خوش هیکل کنید؟! مگه این خودش یه معضل اجتماعی نیس که همه جوونا دچار عدم اعتماد به نفس نسبت به چهره شون بشن و همه فکر و دهنشون بشه اندام و زیبایی؟
      ما اگه خودمون و درست کنیم دشمن هرجور که بیاد جلو نمیتونه کاری کنه، مشکل از خودمونه

    • استار

      بچه‌ها نميدونم كي برنامه پندار رو جمعه از شبكه دو ديد. به بررسي سريال‌هاي برون مرزي مي‌پرداخت، خيلي جالب بود مي‌گفت آمريكا روي سه كشور تركيه، كره و مكزيك سرمايه‌گذاري كرده تا فرهنگ و اعتقادات مردم حوالي اون كشور ها رو تحت تاثير قرار بده بدون اينكه حتي يه قسمت از اون سريال‌ها رو توي كشور خودش به نمايش بذاره. مي‌گفت يه سريال دارن كه توي اون آقايي (جيمز كري)كه 30 ثانيه در حالت مستي با يه زن غريبه رقصيده بوده حالا در پي بدست آوردن دل زنشه كه قهر كرده و تمام مدت سريال به منت كشي مرد از زنش مي‌گذره.
      بچه‌ها اينو ميخوام بگم كه اونا فرهنگ و مذهب ما رو نشونه رفتن، خط قرمزهاي ما رو نشونه رفتن، جوونامون رو نشونه رفتن. با چشم باز به مسايل فكر كنيد. اصلا ما ماهواره نداريم زندگي نمي‌كنيم؟
      البته صدا و سيما هم بايد سريال‌هاش رو جذاب‌تر كنه، مثل سريال زمانه كه خيلي به زندگي ما جوونا نزديك بود و مخاطب زيادي داشت.

    • بدون نام

      منم با اين نظرات موافقم كه زنها چيزي از مردها كم ندارند. اين سريالها باعث شده مردها احساس خطر كنند كه ديگه نميتونند مثل قبل هر كار دلشون خواست انجام بدند. به همين دليل شاكي شدند. خيلي خوبه كه اين سريالها داره فرهنگ زشت مرد سالاري در ايران رو از بين ميبره.

    • بدون نام

      از سریال های ایرانی که بهتر اند که! دو نفر عاشق که به هم می رسند یا پسره تو زرد از آب درمیاد (ارغوان) یا نارنجک می اندازند وسطشون (پروانه) یا بچه دار نمیشن باید برن یه زن دیگه بگیرند (لیلا) یا وسط راه رسیدن گم و گور میشن (شیدا) ... باز هم بگم؟؟ یعنی کلا ازدواج هرچقدر هم عاشقانه باشه تهش بدبختیه... همون برید کیف و حالتون رو بکنید گور بابای وفاداری و عشق و علاقه و ساختن زندگی!

      پاسخ ها

      • استار

        نه، پس اين سريال‌هاي خارجي قشنگه، همش خيانت و عشق به هركي كه دوست داري، حتي اگه اون فرد زن عموت باشه، يا شوهر خواهرت باشه يا خيلي چيزاي ديگه. واقعا متاسفم پس شما فراز و نشيب سريال رو توي چي مي‌بيني؟ يعني مي‌خواي بگي اينايي كه گفتي فقط واسه فيلم‌هاست و واقعيت نداره؟ چون حقيقته برات تلخه! برو بچسب به همون سريال ساخت غرب ببينم به كجا مي‌رسي!

    • رویا

      دوستان همتون برای من محترم.ولی الان در حال حاضر و در جامعه امروزی قبول کنید که حتی دخترای 15-16 ساله ام خیلی روشن فکر هستن و عاقلانه رفتار میکنن البته خب همه هم مثل هم نیستن ولی من منظورم با غالب و اکثریته.به قول دوستمون که گفت اگر کسی واقعا از درجه دانش بالایی برخوردار باشه هیچ چیز و هیچ کس و هیچ ماهواره ای نمیتونه روی عقایدش و رفتارش تاثیر بزاره.الان زنهای ما همه تحصیل کرده تر و روشنفکرتر و باشعورتر از اون چیزین که زمانهای قبل تر از ما بودن.خودشون تشخیص میدن که چه کاری و انجام بدن یا ندن هیچکس نمیتونه براشون تصمیم بگیره.من نمیگم خیانت خوبه اما اگر مردی هم خیانت کرد، چاره کار این نیست که ما هم حتما باید راه خیانت رو پیش بگیریم و باهاش مقابله به مثل کنیم. هر کسی خودش مسئول رفتار و اخلاق خودشه.و نباید ما عذر بدتر از گنها بیاریم و ما هم خیانت کنیم.ادم باید ترجیح بده تا اخر عمرش تنها باشه و تنها زندگی کنه تا اینکه توی یک رابطه ی مزخرف باشه و عزت نفسش رو زیر سوال ببره.
      سیب بالی درخت باش که اگر کسی تو را خواست دستش را دراز کند تا به تو برسد، اگر لیلقت تو را نداشت بگذار به همان سیبهای کرم خورده ی روی زمین بسنده کند..................

      پاسخ ها

      • استار

        عزيزم درسته، اما اگه يه سر به دادگاه خانواده بزني جوونايي رو مي‌بيني كه ميگن به زنم شك كردم كه نكنه مثلا با خواهرزاده من در ارتباط باشه، يا خانومايي كه به خواهرهاشون شك دارن! عزيز دلم تاثير خودشو مي‌زاره كه اينجوري ميشه ديگه.

    • رسول

      من از این سریالهای سطح پایین بدم میاد و اصلا نمیبینم. اما با این حرف مخالفم که یهودیها واسه ما نقشه کشیدن با ساخت این سریالها. ترکها یا کشورهای آمریکای جنوبی اینا رو واسه مردم خودشون میسازن. اما جذاب میسازن. خوب مردم ما هم خوششون میاد. به نظرم آدمی که با دیدن این سریالها بخواد از راه بدر بشه مطمئن باشین که اگه اینا هم نباشه از راه بدر میشه. تازه مگه فقط سریاله. پس ایتپنترنت چی. آدم باید خودش شعور و شخصیت داشته باشه. در هر صورت من با پخشش موافقم و با ممنوعیتش مخالف. چون اگه ممنوع بشه مردم حریصتر میشن

    • سمانه

      رویا جان آفرین به این همه عقل و شعور و درایت...واقعا احسنت به تو...

    • یه بدبخت واقعی

      تنها راهش اینه که پلیس دزدکی بریزه رو پشت بوم ملت و ماهواره ها رو جمع کنه ببره چند برابر قیمت بفروشه و با پولش سریال پایتخت درست کنه! انوقت مردم دیگه ماهواره نمی بینند! نقطه!

    • مهدي

      با سلام خدمت همگي عزيزان ..

      دوستان نظرات بسيار جالب و درستي رو بيان كردن .. بنده هم معتقدم تربيت خانوادگي و تربيت اصول اخلاقي و بينش درست در مورد يك زندگي اجتماعي سالم انسان رو به كمالي ميرسونه كه هيچ تفكر خارجي . از هيچ راهي نميتونه روي ذهنيت بافته شده شخص تاثير بذاره .. واگه فردي تربيت درستي نداشته باشه و خانواده و جامعه محيط اون فرد دچار كاستي باشه . اون فرد هم دچار كاستي ثبات فكري ميشه و با هر سليغه اي به طرف اون كشيده ميشه.. يك زن اگر به اصول اخلاقي كه مثلا وفاداري يكي از شاخه هاي اون هست پايبند نباشه اونو تو شيشه هم بذاري كار خودشو انجام ميده و بلعكس كسي كه پايبند باشه هيچ نيروي محرك خارجي نميتونه اونو از راه درست بدر كنه ... با آرزوي سلامتي كامل براي همگي شما عزيزان

      پاسخ ها

      • شیدا

        ببینید تو این چند سال ، صداسیما چقدر روی فرهنگ مردم کار کرده و ارتقا داده . که حالا مردم با خیال راحت بشینن هر فیلمی رو ببینند!!! یکیش شوهر خودم. بعد از دیدن سریال انتظار داشت که من با هرخیانت او کنار بیام !!!

    • ذره بين

      با سلام به همه دوستان
      نظرات همه رو با دقت خوندم . متأسفانه نكته اي كه در اين ميان فراموش شده اينه كه تركيه يك كشور لاييكه و مردمش ظاهراً مسلمون هستن ولي از زمان آتاتورك يه مشكل اساسي ملي مذهبي و اعتقادي پيدا كردن و دچار نوعي خود باختگي شدن و خودشون هم نميدونن كجا ميرن(البته ما هم يه جور ديگه)!!!
      علي ايحال كشور تركيه بدليل نداشتن منابع درآمدي و معادن قوي مبادرت به توسعه صنعت توريسم كرده كه در همين راستا تعدادي از سواحل خودش رو براي استفاده مختلط زن و مرد بصورت آزاد گذاشته و همه نوع امكانات لااباليگري رو توي كشور رواج داده و به ساخت سريالهاي بي مفهوم طولاني با زرق وبرق الكي كرده و از طرفي هم تمايلي به جدا شدن از حوزه كشورهاي اسلامي رو نداره و به اصطلاح هم از توبره ميخوره و هم از آخور ، از يه طرف خودش رو جزو كشورهاي مسلمون ميدونه و از يه طرف با ايجاد شرايط فساد و فحشا و حرمت شكنيهاي مختلف ريشه اعتقادات و پايه هاي اساسي زندگي مردم رو هدف گرفته و ميخواد خودش رو هرطور شده به اروپا بچسبونه و عضو بازار مشترك اروپا بشه . اگه دقت كرده باشين هيچكدوم از شبكه هاي تركيه اي كه به قول خودشون مخاطب رو جذب ميكنن حتي به وقت پايتخت كشور خودشون اذان رو پخش نميكنن و ديدن اين سريالها و شبكه ها علاوه بر اعتياد و آماده سازي ذهني براي پذيرش خيانت هركدوم از زوجين ، اولين ضرر و خطرش اينه كه اذان و ياد خدا رو از خونه هاي مردم مسلمون برده و دوم اينكه بي غيرتي و پستي رو رواج ميده .
      اميدوارم واقع بينانه تر به همه جوانب موضوع نگاه كنيم تا ببينيم چه بلايي داره سر دين ، اعتقادات ، زندگي و خونواده هامون مياد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • زهره

      دقت به این جمله بکنید: خيانت آقايان از قديم وجود داشته و در واقع منكري بوده كه مباح شده ولي براي خانم‌ها هيچ راه فراري وجود ندارد." کی همچین نظری داره !؟فقط آقایون ایرانی. خیانت برای هر دو طرف نادرسته نه فقط برای خانم ها. اما چون این سریالها خیانت خانم ها رو هم نشون میده دیگه آقایون نمی توانند تحمل کنند وگرنه این همه فیلم و سریال ایرانی از خیانت مردها ساخته شد چرا کسی صداش در نیومد ؟!!! دیشب باباتو دیدم آیدا. شوکران. چهارشنبه سوری.و خیلی های دیگه که حالا یادم نیست.

      پاسخ ها

      • شیدا

        نمونه بارزش "میوه ممنوعه" بود که چقدر طرفدار داشت وچه به به وچه چه ی به دنبال داشت. و خیانت و هوس وهرزه گری یک پیرمرد هوسباز را به حساب "عشق" گذاشت!!!

    • ارزو

      من خودم هیچ علاقه ای به دیدن این سریالها ندارم .ادم جندان معتقدی نیستم ولی موضوع این سریالها بی محتواست و هیچ رابطه ای با فرهنگ ما نداره .ما قرار تو این جامعه زندگی کنیم پس باید به خاطر بچه ها مون و این که یه جوون چه برداشتی از دیدن این سریالها میکنه اون رو وارد خونه نکنیم.وقتی من خودم برای دیدن اون وقت نذارم وبه جای اون برنامه های مستند و اموزنده رو نگاه کنم مثل یک الگو برای بچه هام عمل میکنم.

    • iraj

      زمانی که نماینده محترم مجلس از تماشای فوتبال خانمی رو میبینه که تو دور اهسته به سختی تشخیص داده میشه انتظار دارین صداو سیما چی نشون بده و مردم دلشون رو به کدوم برنامه خوش کنن ؟
      من فکر کنم صداو سیما بایستی طرحی نو رو کنه و آقایون هم در این راه همراهی کنند.

    • صدی

      من با شوهرم خیلی مشکل داشتم با اینکه دوستم داشت همیشه تو جیباش شماره میدیدم همیشه زنگ خور دختر داشت ولی گوشیش رو سایلنت بود بخدا من سعی میکردم براش کم نذارم ولی انگار براش کافی نبودم 24ساعتم کلش تو ماهواره بود کامپیوترشم پر از عکس و زن و ...اولین کاری که کردم یه روز کلی رو مخش کار کردم عکسارو از تو کامپیوتر پاک کردم بعد کلی مخشو رفتم تا قبول کرد بره دانشگاه و الان ترم 5 مهندسی مکانیکه هر چند بار یه دفه هم دیشو دست کاری میکردم اونم کلی وقت هدرش میکرد یه بارم یکی رو آورد تنظیمش کنه غیر مستقیم نذاشتم بالاخره برات بگم تا دستگاه دیجیتال نخریدیم تلویزیون ابزانو نگاه نمیکرد اولاشم اصلا توجه هی به برنامه ها نداشت تا اینکه کم کم با هم سریالارو نگاه کردیم و کردیم...جونم براتون بگه سریالامون ضعیفن و لی کم کم نکته هایی رو جلو چشمم روشن کرد که خواسته ی من بود مثل وفاداری مثل توجه به زن و زندگی مثل مراعات زن تو حاملگی مثل باهم رفتن واسه خرید خونه مثل کمک تو کار خونه و کلی چیزای دیگه...شکر خدا دیگه گوشیش رو سایلنت نیست عمرا که شماره بده یا بگیره.....خدارو شکر...اینا درحالی اتفاق افتاد که اولش از کاراش و زندگیم اینقد ناراضی بودم که میخاستم مثل تو فیلما زنش باشم ولی به یه دوست قدیمی دوستی کنم و برم پیششو....خدارو شکر جمع کردن ماهواره بهترین کاری بود که کردم واسه حفظ پاکی خودم و ادامه ی زندگیم

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      کلا ماهواره اشتباه و سلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج