adexo3
۴۰۱۸۹
۱۹ نظر
۵۰۳۲
۱۹ نظر
۵۰۳۲
پ

یک سریال ترکیه ای دیگر دردسرساز شد

شهروندان یونانی ساکن ترکیه به پخش سریال تلویزیونی «اسطوره کمال» اعتراض کردند.

خبرگزاری ایسنا: شهروندان یونانی ساکن ترکیه به پخش سریال تلویزیونی «اسطوره کمال» اعتراض کردند.

نمایش شخصیت‌های شرور از یونانیان ساکن آناتولی در سریال کمدی تاریخی تلویزیون ترکیه، موجب اعتراض رسمی اقلیت یونانی این کشور شد.

سریال «اسطوره کمال» که پخش آن به دلیل کمبود مخاطب متوقف شد، یونانیان را در نقش‌های پستی چون خائن و جاسوس نمایش می‌داد.

انجمن یونانیان ترکیه با اعتراض به تلویزیون دولتی ترکیه تلاش کرد از پخش سریال‌هایی با دیدگاه توهین‌آمیز تبعیض‌نژادی جلوگیری کند.

یکی از روسای این انجمن در این‌باره گفت: این سریال به شدت ما را ناراحت کرد. انجمن یونانیان به طور کامل با جامعه‌ی ترکیه‌ای یکپارچه نشده است. به ما به عنوان نگهبانانی نگاه می‌شود که بار تاریخ را بر دوش داریم. در عرصه‌ی ملی و بین‌المللی ما یک سیاست فردی نداریم، اما وجودمان موجب آزار برخی حلقه‌ها می‌شود.

وی در ادامه افزود: «اسطوره کمال» آخرین نمونه تبعیض‌نژادی نسبت به انجمن یونانی‌هاست. برخی از شخصیت‌هایی که در این برنامه نمایش داده شدند، اعضای این انجمن را که شهروندان کشور ترکیه هستند، به شدت آزرد. همه شخصیت‌ها از جمله خائنین و جاسوسان که به شکل یوناینان آن زمان ترسیم شده بودند.

این در حالی است که «اوکتای کانیارکا»، بازیگر نقش اصلی کمال در این طنز تاریخی به اظهارات انجمن یونانیان اعتراض کرد و گفت، فیلمنامه‌ی سریال هدفی نژادپرستانه نداشته و این انتقادات غیرمنصفانه است.

این هنرپیشه در این باره گفت: در این سریال هم ترک‌ها و یونانیان آناتولی وطن‌پرست که در کنار هم با دشمن مشترک جنگیدند به تصویر کشیده شدند و هم ترک‌ها و یونانیانی که به کشورشان خیانت کردند. اما شما آن‌ها را نادیده گرفتید. به نظرم این روزها طغیان‌های قومیتی به دلیل ساختار سیاسی کشورمان در مرکز توجه قرار گرفته است.

در خلاصه داستان آمده است: «سال‌های آتش‌بس و نداری‌ها و شهر استانبول که خسته، اما با غرور است و مبارزه یک ملت برای آزادی. یک مرد پر دل و جرات و خیرخواه به اسم کمال که به خاطر تیغی که در دست دارد به کمال تیغ نیز مشهور است در این فضای شهر استانبول به یاری مردم می‌رسد...»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاوش

      این ترکیه ای ها فک کردن خودشون چین هی به همه توهین می کنن. ترکیه خودش چیه که سریالاش چی باشن . مورچه چیه که کله پاچش چی باشه.

      پاسخ ها

      • ZzP

        آخ آخ مثل اینکه امتحانات مدرسه بد جور بهت فشار آورده سیاوش جان
        براتون آرزوی موفقیت میکنم :ایکس

      • مریم

        آخه مگه تو فیلم و دیدی که اینجوری توهین می کنی؟ من که دیگه به هیچ کدوم از این خبرهای برترین ها دیگه اعتماد ندارم

      • babak

        سیاوش جون دیدگاه ناسیونالیستی تو ، قابل تقدیره ولی ایا بهتر نیست بذاریم هر کسی هر فیلمی میخواد بسازه و قضاوت و بر داشت رو بعهده مخاطبینی که فیلم رو دیدن بزاریم ؟ بزاریم

      • سیاوش

        ZzP من 27 سالمه!! در ضمن چیه ؟چرا انقد بهت بر میخوره ؟!!!!من کاری به این ندارم که به کی توهین کرده یا نکرده . منظور من کلا خود کشور ترکیه هست . قبول دارم که ترکیه از بعضی از جهات از ایران بهتره ولی این فیلمهای ترکیه واقعا مفت نمی ارزه . شما خداییش این فیلم های ترکیه رو با آمریکایی مقایسه کن واقعا هیچین .به نظر من به درد جرز لای دیوار هم نمی خوره . البته نظر شخصی من و به کسی تحمیل نمی کنم .کلا خود ترکیه هم هیچ آش دهن سوزی نیست . حالا چون از چند جهت از ایران بهتره. دلیل بر این نیست همه چیزشو بی چون و چرا قبول کنیم . مثل ZzP خودمونو بکشیم براش. بابک جان حرف شما درست.

    • آنا

      بازم یونانیها غیرت به خرج دادن
      مردم ایران که با به به و چه چه سریال حریم سلطان رو میبینن

      پاسخ ها

      • babak

        انای عزیز ، من خودم یکی از بینندگان جدی و پر طرفدار سریال سلطان بودم ، باید بهت بگم که کاری به تاریخ ندارم که سلطان سلیمان با ایران چه کرد ولی توی فیلم هیج توهینی به ایران نشد (حد اقل تا اینجایی که من دیدم نشد) در ضمن در این سریال خود سلطان سلیمان رو به کثافت کشیدند ، من نمیدونم که ما ایرانی ها چرا بهمون بر خورده !! بابا مجلس ترکیه برای به زیر سوال بردن شخصیت سلطان سلیمان در این فیلم ، اونو رو جلوشو گرفتن شاید حق هم داشتند ولی من نمیدونم که ایرونی ها برای چی باید غیرتی بشن !!حتی اکثر هنرپیشه گان مهم فیلم ، اول سریال ، میایند و ضمن تواضع به ایرانیها ، ارزو میکنند که از این فیلم لذت ببرند !!

    • پویا

      آقا سیاوش؛ این ترکیه ای ها!!!! شاید خودشون بجای چین ؛ ژاپن یا تایوان باشن!!
      بقیه فرمایش شما نا مفهومه ....

      پاسخ ها

      • می می

        جل الخالق! چین یعنی چی هستن . منظورش کشور چین نیست که!!!!!!!!!!!!

    • سینا

      ترکیه هم مثل اعراب چون با بحران هویت مواجه شده اقدام به تحریف تاریخ میکنه.همونطور که قطریها زکریای رازی و ابن سینا و خیام و....رو جزو مشاهیر عرب جا زدن و اسم خلیج فارس رو عوض کردن.یا آذربایجان «تار»رو به اسم خودش ثبت جهانی کرد.

      پاسخ ها

      • Babak

        سینا جون تا حدودی با هات موافقم ولی ترکیه الان در جایگاهی قرار داره که ما باید باشیم ولی نیستیم ولی در مورد تحریف تاریخ درست میگی اونا این کار رو از ما یاد گرفتن و حتی مولانا رو از خودشون میدونن !! ولی وقتی ما از داشته هامون دفاع نمیکنیم باید به اونا و اعراب حق بدیم که بیان و حق ما رو بخورن ..

    • شميم

      نظر سياوش درسته. اصلا تركيه در مقابل ايران صنعت فيلم سازي نداره حالا ببينيد ما به كجا رسيديم كه ميشينيم پاي اين فيلماشون به درست غلطشم كاري نداريم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بشین یکم فکر کن ببین ایرانیا میتونن یه سریالی مثل عشق ممنوع بسازن حالا حریم سلطان بکنار؟ بعد صنعت فیلم سازی ندارن؟ شما تحصیل کرده ای؟ واقعا جای افسوس داره

    • اوا

      من یه مقدارشو دیده بودم ولی نمیدونستم یونانی هارو بد جلوه داده.

    • بدون نام

      زكي
      قبلا حريم سلطان حالا اين!!!

    • قدیر

      آره شما فقط بلدید یکیو مسخره کنن و مظلوم نمایی کنن ترکیه چیه؟؟؟؟؟؟ پس چرا همه سریالاشو تو ماهواره میبینن ماکه ترکیم باز بگیم یه چیزی فارسا چرا میبینن

    • raha

      بابک جون فکر کنم تو آفریده شدی واسه متقاعد کردن دیگران!!!!!

      پاسخ ها

      • نیلو

        :))

    • mojgan

      az har chi begzarim
      khoda vakili kargardanaye tork
      kareshon aliye

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج