۵۳۳۸۹۱
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

اطلاعیه معاون روحانی درباره سند ۲۰۳۰

معاون حقوقی رئیس جمهور توضیحاتی در خصوص سند ۲۰۳۰ ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون حقوقی رئیس جمهور توضیحاتی در خصوص سند ۲۰۳۰ ارائه کرد.

متن اطلاعیه منتشر شده در این خصوص به شرح زیر است:

لطفا مومنان را آزار ندهید

جامعه اسلامی به حق نگران نقض حدود و ضوابط شرعی در امر آموزش می‌باشد، شایعات پیرامون سند ۲۰۳۰ و گمانه زنی‌ها درباره مفاد آن که متاسفانه گاهی با اهداف غیر اخلاقی انتخاباتی هم صورت می‌گیرد، سبب تشویش برخی از هموطنان شده است. لذا بر خود لازم دیدم صرف نظر از محتوا و مفاد سند مذکور که در نوشتار دیگری به تبیین آن خواهم پرداخت نکاتی چند به منظور رفع نگرانی ملت اخلاق مدار و با غیرت ایران عزیز به عرض برسانم.

سند ۲۰۳۰، یک برنامه کاری است،‌ طبق قواعد حقوق بین الملل،‌برنامه کاری سندی است که حاوی هیچ تعهد حقوقی برای دولت ها نیست. این سند و مانند آن در حقیقت یک توصیه نامه است.
سند 2030، معاهده محسوب نمی‌شود. لذا نیازی به امضای دولت ها و در نتیجه تصویب مجالس قانونگذاری (رعایت اصل 77 قانون اساسی) ندارد.
از آن جا که سند ۲۰۳۰، معاهده نبوده و الزام آور محسوب نمی‌شود هیچ یک از کشورهای اسلامی نسبت به موارد احتمالی مغایرت آن با شرح اعلام تحفظ نکرده‌اند. در عین حال، تنها جمهوری اسلامی ایران طی چهار نوبت،‌ نسبت به مواردی که احتمالا مغیار با شرع و فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد اعلام تحفظ نموده است. لذا هیچ یک از اهداف سند ۲۰۳۰ که در تعارض با موازین شرعی باشد شامل حال جمهوری اسلامی نمی‌شود. متن فارسی و انگلیسی اعلام تحفظ که در دبیرخانه یونسکو رسما به ثبت رسیده است و هم اکنون در سایت آن سازمان قابل مشاهده است در پایان این یادداشت ذکر می‌شود.
جمهوری اسلامی ایران از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون معاهدات و کنوانسیون‌های متعددی را امضا نموده که حاوی موارد مغایر با شرع یا قوانین موضوعه بوده است. در عین حال با اعلام تحفظ،‌عدم تعهد خود را نسبت به موارد مغایر با شرع رسما به ثبت رسانده و با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای محترم نگهبان به آن‌ها ملحق شده است. این کنوانسیون‌ها که جنبه الزام‌آور دارند به استناد ماده 9 قانون مدنی ایران جزء قوانین رسمی کشور محسوب می‌شوند. از آن جمله می‌توان به کنوانسیون حقوق کودک مصوب اسفند ماه 1372 مجلس شورای اسلامی اشاره کرد. متن اعلام تحفظ در کنوانسیون کودک عینا متن اعلام تحفظ در سند 2030 است، با این تفاوت که سند 2030 اساس الزام آور نیست و برخلاف کنوانسیون‌های فوق الذکر، قانون جمهوری اسلامی محسوب نمی‌شوند.
علیرغم الزام آور نبودن سند و اعلام تحفظ،‌به منظور بازبینی بیشتر سند، جناب آقای دکتر جهانگیری معاون اول رییس محترم جمهور، طی بخشنامه مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ دستور توقف هرگونه اقدام در کارگروه مربوط به سند را صادر نموده‌اند.

متن فارسی و انگلیسی اعلام تحفظ که در دبیرخانه یونسکو رسما ثبت شده و هم اکنون در سایت رسمی یونسکو به شرح زیر قابل رویت است به ترتیب زیر است:

متن فارسی تحفظ

جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به بخش‌هایی از چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ که به هر شکلی در تعارض با مقررات و اولویت‌های ملی،‌باورهای دینی و ارزش‌های فرهنگی جامعه‌ ایرانی تفسیر و تعبیر شوند، نمی‌داند.

متن انگلیسی تحفظ

The Islamic Republic of Iran is not committed to those of the framework for action education ۲۰۳۰ that might in one way or another be interpreted as contradictory to the national legislations and priorities, religious beliefs and cultural values of the Iranian society.

این متن در ساعت ۵۹/۹ دقیقه صبح روز چهارشنبه ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۴ (۴ نوامبر ۲۰۱۵) در سایت رسمی یونسکو به آدرس زیر درج شده و اکنون نیز در سایت یونسکو قابل مشاهده است:

http://www.unesco.org/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/ED/ED_new/pdf/iran.pdf

مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امير

      يعنى بعضى حتى اين اطلاعات اندك را نخوانده شروع به سواستفاده از سندى كه الزم ندارد وفقط جنبه توصيه اى داشته
      جل الخالق يا سواد نداره يا ميخواسته روى انتخابات تاثير بگذاره كه نامرديه يكمى!!!!!

    • بدون نام

      بیخود سفسطه نکنید چرا بدون اطلاع اقدام کره اید

    • بدون نام

      آقا مگه نمیگی ٢٠ ٣٠ رو دارن درغ میگن و اینجوریام نیست؟خب پس چرا قایمکی داشتید اجرا میکردید,اگه رهبر تذکر نمیداد اصلا میخواستید در موردش خبری بدید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی که خودشون تمام اقدامات رو درست انجام دادند دیگه نیازی به ورود دیگران نیست!!!!

    • بدون نام

      اقای معاون خودتونید

    • بدون نام

      اینم مثل حقوق های نجومی برنامه ی این دولت، گندش درآمد،دارند ماله میکشند

    • بی نام

      ازانجاییکه اقای روحانی به مدت چهار سال به مردم دروغ تحویل داد ودرمورد برجام هم همین موارد مطرح واقای روحانی با ان قیافه همیشگی اعلام نمودند که درروز اجرای برجام همه تحریمها حتی تحریمهای غیر هسته ای هم لغو م میشود !!!؟؟جناب معاون شما که جای خودداریدواصلا عددی نیستی که بخوای ماست مالی کنی

    • بدون نام

      واگر این نظر را اعلام نکنید معلوم میشود بی طرف نبوده واز طرف دولت حمایت میشوید

    • بدون نام

      دولت تزویر و دروغ

    • بدون نام

      کثافت کاری به این بزرگی رو با این حرفها نمی تونید پاک کنید اگه به اسلام اعتقادی ندارید لااقل به فرهنگ ایران احترام بگذارید

    • بدون نام

      سلام ما مطیع رهبر فرزانه هستیم اینجور سندها به درد ملت ایران نخواهد خورد

    • بدون نام

      لطفا به من بگید ازکی تاحالا یونسکو وبیگانه دلسوز کشور ایران شده اگه دولت مردان ما درست عمل کنند نیازی به اظهار نظر دیگران نیستیم برای اموزش
      دایه مهربان تر از مادر شدن اقای روحانی و زیردستاشون به قول کشور مستقل وازاده دادن نه زیر سلطه دشمنامون رفتن. اگه خیلی دلسوز کشورن برجامی که میگن اجرایی کنن تو مسائل ما دخالت نکنن

    • بدون نام

      اقای روحانی و زیردستاشون به قول کشور مستقل وازاده دادن نه زیر سلطه دشمنامون رفتن. اگه خیلی دلسوز کشورن برجامی که میگن اجرایی کنن تو مسائل ما دخالت نکنن هرروز یه تحریم جدید ایران زیر بار این کار نباید بره نظام اموزشی کشور باید اصلاح بشه تا دیگران برای کشور تصمیم گیری کنن ما مردم و مسئولین نباید دیگر کوتاهی کنیم

    • کاکایی

      همه شما چرت وپرت می نویسید..وغرض ورزی علنی بروز میدهید..نوشته هارا می بینید وتواریخ ومدارک باز هم لجاجت..آخر تا کی میخواهید حرف بی ارزش بزنید..بابا انتخابات تمام شد روز دیگر وروزگار دیگری آمد.. روسیاهی برای زغال ماند..زمستان تمام شد..پیروزی اعتدال برای جهان هم ثابت شد..شما هی از27 28 اردیبهشت صحبت میکنید..امروز 6 خرداد است..هنوز خوابید...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج