۵۳۳۹۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

اعلام حمایت جبهه های چهارگانه احزاب از روحانی

چهار جبهه اصولگرایان معتدل، اصلاح طلبان، اعتدالگرایان و مستقلین در همایش هم افزایی انتخاباتی از حجت الاسلام والمسلین حسن روحانی اعلام حمایت کردند.

خبرگزاری ایرنا: چهار جبهه اصولگرایان معتدل، اصلاح طلبان، اعتدالگرایان و مستقلین در همایش هم افزایی انتخاباتی از حجت الاسلام والمسلین حسن روحانی اعلام حمایت کردند.
شهاب الدین صدر رئیس جبهه پیشرفت و رفاه و عدالت در همایش هم افزایی انتخاباتی با هدف مشارکت حداکثری و حاکمیت شایسته سالای گفت: «نقش احزاب در انتخابات و حضور در صحنه مردم خیلی تعیین کننده است بنابراین جبهه پیشرفت و رفاه و عدالت حدود 2 سال فعالیت می کند که دارای 20 حزب شناسنامه دار است و در رای گیری که در 9 اردیبهشت داشتیم اکثر آنها از آقای روحانی حمایت می کنند.»

وی ادامه داد: در سی و چند سالی که از انقلاب می گذرد اکثر ما در فرایندهای سیاسی حضور داشتیم. همه ما معتقد به اصول انقلاب، امام و رهبری و نظام و آرمان های آن هستیم اما سلیقه های مختلف کمی فاصله ایجاد کرده است. در حقیقت از این افراط و تفریط ها همه گریزان هستند و این پرچمی که به عنوان اصولگرایان معتدل بالا رفت، این پیام را دارد که افرادی که می خواهند در راه اعتدال گام بردارند و امیدوارم که بعد از انتخابات هم به خوبی ادامه پیدا کند.

صدر در ادامه عملکرد صدا و سیما در تبلیغات انتخابات را خوب ارزیابی کرد و گفت: اما مسیر مناظره ها در همان اول تغییر کرد و شروع به انتقاد از عملکرد دولت کردند و حتی فراتر رفت و به دستاوردهای نظام حمله شد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت یازدهم دو موضوع را از ابتدا در دستور کار خود قرار داد، یکی سیاست خارجی و موضوع برجام و دیگری هم در حوزه سلامت که اگر منصفانه نگاه کنیم در هر دو حوزه دستاوردهای زیادی داشته است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا مشارکت در انتخابات حداکثری باشد و وظیفه احزاب این است که مردم را برای حضور در صحنه تشویق کنند.

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل جبهه اعتلای نوین نیز در ادامه این همایش گفت: ما باید روز ۲۹ اردیبهشت با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای، به شایسته ترین فرد برای اداره امور کشور در چهارسال آینده رای دهیم و او را برای امور کشور حاکم کنیم که البته کار ساده ای نیست و امیدواریم بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

وی افزود: مشارکت حداکثری تضمین کننده امنیت کشور، تامین منافع و مصالح کشور، تقویت سیاست های داخلی و هم در واقع رقم زننده اقتدار ما در صحنه بین المللی است تا دیپلماسی ما فعال تر از گذشته بتواند در مقابل گرگهایی که ظلم می کنند بایستد.

رئوفیان گفت: امیدوارم در یکی دو روز آینده رقابت ها بر مبنای اخلاق و معنویت باشد. و در جاده اخلاص و صفا و درستی و صدق و صمیمیت رقابت صورت گیرد.

در ادامه «محسن صفر پور» دبیرکل جبهه اعتدالگرایان هم در این همایش گفت: این جبهه با 22 حزب در سال 83 شکل گرفته است و در عرصه های مختلف حضور داشته است و در سال 92 هم از حجت الاسلام روحانی حمایت کردیم و در این دوره نیز از وی حمایت می کنیم.

همچنین «محمدجواد حق شناس» رئیس جبهه اصلاح طلبان نیز در این همایش گفت: ۲۹ اردیبهشت ماه یکی از حساس ترین رخدادهای کشور یعنی برگزاری دو انتخابات بزرگ انجام می شود و احزاب به عنوان حوزه های اصلی و نهادهای مستقیمی که با انتخابات درگیر هستند در این بخش نقش کلیدی دارند.

وی در ادامه به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در آستانه انتخابات سال 92 اشاره کرد و افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب در 5 محور بود که می توان آن را به عنوان جمع بندی این همایش نیز در نظر گرفت. محور اول مشارکت حداکثری است یعنی تا آنجایی که بتوانیم از 56 میلیون واجد شرایط در انتخابات 29 اردیبهشت، اکثریت در انتخابات شرکت کنند.

حق شناس گفت: دومین محور، رقابتی بودن انتخابات است که اصل انتخابات وجود رقابت است. انتخابات بدون رقابت معنا ندارد. عنوان دقیق فرمایش ایشان وجود همه سلایق در انتخابات بود و امروز هم در ریاست جمهوری سلایق مختلف قرار گرفته است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: سومین محور از بیانات معظم له، این بود که حتی فرزند من هم از رای من خبر ندارند، این یعنی اینکه ایشان در جایگاه رهبری با اینکه خیلی ها از صمیم قلب ارادت داشته و شرعا باور دارند و نظر ایشان را بدانند و براساس نظر ایشان به آقای حسن یا حسین رای بدهند. اما ایشان برای این که این روند اتفاق نیفتد و این آزادی عمل و آزادی اندیشه که براساس هر انتخاب است، خدشه دار نشود حتی اینکه به چه کسی رای می دهند را به فرزندشان هم نگفته است و این شائبه دخالت هر عنصری دیگری را حتی به شکل این که این نظر رهبری است را نداشته باشد.

وی افزود: چهارمین محور این بود که همه ایرانیان را دعوت به حضور در انتخابات کردند حتی کسانی که جمهوری اسلامی را قبول ندارند که فراز خیلی مهمی است و اوج دموکراسی است.

حق شناس ادامه داد: پنجمین محور این بود که انتخابات و رای مردم حق الناس است. ما مواظبت کنیم که این حق الناس درست ادا شود.

وی گفت: امروز کسانی که پشت این میز کنار هم هستند یعنی اصلاح طلب، اصولگرا،‌ اعتدالگرا و مستقلین شاید در گذشته خیلی محکم باهم دعوا داشتیم، اما امروز سر یک مساله توافق داریم و آن هم نجات ایران است.

رییس جبهه اصلاح طلبان گفت: ما برای نجات ایران نیاز به مشارکت حداکثری داریم . مواظب رای ایران باشیم. و دقت کنیم که دوباره کلاه سرمان نرود، ما الان در سر دوراهی گیر کردیم که یک راه ادامه مسیر است و یک راه بازگشت به میسر قبلی است.

حق شناس گفت: ما نمی دانیم مسیر قبلی را برگردیم. مدیران آن ۸ ساله حداقل ۱۱ وزیر در جریان رقیب باهم کار و همراهی می کنند. بنابراین پیام روشن است . این نگرانی است که این مجموعه را دور هم جمع کرده است.

در پایان این همایش قطعنامه ای قرائت شد که متن آن به این شرح است: همایش هم افزایی انتخاباتی با هدف مشارکت حداکثری و حاکمیت شایسته سالای و چهار جبهه اصلاح طلب، اصولگرا، اعتدالگرا و مستقلین برگزار شد تا ضمن تاکید بر تمامی جریان های سیاسی شناسنامه دار کشور خواست عمومی مردم ایران درخواست تداوم اعتدال و صلح و آرامش در کشور به گوش همگان برسد.

این چهارجبهه در تعاملی سازنده از مردم ایران تقاضا دارند ضمن حضور پرشکوه در ۲۹ اردیبهشت ماه در پای صندوق های رای حمایت قاطعانه خودرا از تداوم عملکرد منطقی دولت تدبیر و امید اعلام کند تا در چهارسال آینده شواهد تداوم رشد و توسعه اقتصادی، مدنی و افزایش گفتمان دوستی و دیپلماسی پیشرونده در کشور باشیم. امیدوارم در پایان روز ۲۹ اردیبهشت برای نجات ایران و تداوم امید و استقرار دولت مورد پسند در دستگاه اجرایی کشور یعنی دولت تدبیر و امید در مستند ریاست جمهوری آقای روحانی باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رای ما فقط روحانی

    • بدون نام

      اصول گرایان و روحانی !!!
      یه چیزی بگین که آدم بتونه باور کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج