جاباما
۵۳۵۰۲
۵۳۶۱
۵۳۶۱
پ

فریب محصولات تقلبی به جای اصل را نخورید

تشخیص اجناسی که از روی برندهای شناخته شده تولید می‌شوند کار دشواری است اما ترفند دیگری که در تولید لوازم خانگی می‌بینیم استفاده از نام برند‌های معروف با یک تغییر کوچک در آنها است تا کسانی که چندان دقتی به نام وسیله نمی‌کنند به خاطر قیمت ارزان‌تر آن برای خرید وسوسه شوند

فریب محصولات تقلبی به جای اصل را نخورید

روزنامه هفت صبح: تشخیص اجناسی که از روی برندهای شناخته شده تولید می‌شوند کار دشواری است اما ترفند دیگری که در تولید لوازم خانگی می‌بینیم استفاده از نام برند‌های معروف با یک تغییر کوچک در آنها است تا کسانی که چندان دقتی به نام وسیله نمی‌کنند به خاطر قیمت ارزان‌تر آن برای خرید وسوسه شوند. با کمی‌ دقت زمان خرید می‌توانید این لوازم را از برند اصلی تشخیص دهید.

به چه چیزی دقت کنیم؟

اگر زمان خرید فروشندگان احساس کنند شما چندان هم به برند وسیله‌ای که می‌خواهید دقت ندارید چندین مدل مختلف به شما معرفی می‌کنند که یکی یا دو مدل از آنها نامی‌ کاملا مشابه برند شناخته شده دارند اما یک یا دو حرف آنها کمی‌ تغییر کرده است. شاید در نگاه اول این تفاوت به چشم نیاید اما اگر با برند‌ها آشنا باشید ممکن نیست جنس تقلبی را به جای جنس اصلی خریداری کنید.

فریب محصولات تقلبی به جای اصل را نخورید

به عنوان مثال برندی مثل SONY و BOSCH را که اعتبار و کیفیت بالایی دارند را با نام‌هایی مثل SQNY ، SONYA و BOSH به شما عرضه می‌کنند. برند SAMSUNG را SAMSONG و برند TEFAL را TEIFAL و برند PANASONIC را PANASONIK روی اجناس درج شده‌اند که هیچ تفاوتی از نظر ظاهر با اجناس اصلی شرکتی ندارند.

کیفیت این اجناس نه‌تنها نسبت به اجناس اصلی بلکه نسبت به مدل‌های بازار مشترک و شرکت‌هایی که در چین اجناس برند‌های اصلی را تولید می‌کنند هم بسیار پایین‌تر است و خریدشان چندان به صرفه نیست. از طرف دیگر اجناسی مثل بخار شوي BOSCH هستند که با نام اصلی برند تولید شده‌اند در حالی که برند اصلی به طور کلی این جنس را حتی در کارخانه‌های رسمی ‌هم تولید نمی‌‌كنند.

چرا این اجناس پر‌فروش هستند؟

زمانی که جنس بدون گارانتی می‌خرید قیمت ضمانت از قیمت کلی محصول کم می‌شود و در نتیجه جنس را با قیمتی ارزان‌تر خریداری می‌کنید. بخش عمده کسانی که برای خرید به بازار می‌روند به دنبال خرید اجناس بدون گارانتی هستند و زمانی که می‌خواهند جنس بدون گارانتی بخرند چه بهتر که بتوانند مدل ارزان‌تر را خریداری کنند.

عده‌ای دیگر به دنبال این هستند که آشپزخانه‌شان را از برند‌های شناخته شده پر کنند در نتیجه اگر بودجه کافی برای خرید اجناس اصلی نداشته باشند مدل‌های مشابه را انتخاب می‌کنند که با دقت بیشتری از برند اصلی قابل شناسایی هستند. عده‌ای دیگر اما زمان خرید به برند دقت نمی‌کنند و فروشندگان هم از همین نقطه ضعف‌شان استفاده می‌کنند.

معمولا برندهای تقلبی لوازم خرد آشپزخانه تولید می‌کنند تا هم حمل و نقل راحت‌تری داشته باشند و هم به خاطر قیمت پایین خریداران را بیشتر وسوسه کنند اما لوازم درشت آشپزخانه که قیمت‌های بالایی دارند هم از برند‌های تقلبی در بازار ایران وجود دارد.

فریب محصولات تقلبی به جای اصل را نخورید

ازکجا خرید نکنیم؟

بازار‌های مرزی تنوع جنس بالایی دارند و به خاطر نداشتن گارانتی اجناس را ارزان‌تر از فروشگاه‌ها می‌فروشند اما این بازار‌ها پر است از اجناس برند‌های تقلبی که تنها ظاهر زیبایی دارند و از کیفیت و کارایی در آنها خبری نیست. حتی اگر از این بازار‌ها خرید می‌کنید بهتر است سراغ اجناس برند‌های شناخته شده بروید. فروشگاه‌های متفرقه لوازم خانگی سطح شهر هم محل مناسبی برای فروش اجناس برند‌های تقلبی است. پس اگر از این فروشگاه‌ها خرید می‌کنید و اجناس بدون گارانتی می‌خرید حتما نگاهی به برند آنها بیندازید چون در غیر این صورت جنسی که می‌خرید چند ماهی بیشتر برایتان کار نخواهد کرد و به لحاظ اقتصادی اصلا به صرفه نخواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج