۵۳۵۲۳۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رستمی: برای حضور در المپیک مربی نداشتم

ستاره وزنه برداری ایران از سختی راه خود و اراده جدی‌اش برای رسیدن به اهداف سخن گفت.

خبرگزاری فارس: به نقل از وب‌سایت وزنه‌برداری جهان، برای منابع خبری جهانی وابسته به فدراسیون وزنه‌برداری جهان گردهمایی و همایش بین‌المللی اخیر فرصت مناسبی بود تا با ستاره‌های ورزشی این عرصه در بخش زنان و مردان مصاحبه داشته باشم.

سوپیتا تاناسون وزنه‌بردار تایلندی متولد ۱۹۹۴ در چند سال گذشته یکی از مدعیان جدی و همیشگی درخشش در وزنه‌برداری بانوان بوده است.

او از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در وزن ۵۳ کیلوگرم خوش درخشید و در المپیک ۲۰۱۶ در وزن ۴۸ کیلوگرم یکی از بانوان مطرح و مدعی در این عرصه شناخته شد.



او و رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳ مدال نقره گرفت و در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به رتبه چهارم جهانی رضایت داد.

مدال طلای او در المپیک ۲۰۱۶ در وزن ۴۸ کیلوگرم تصادفی نبود و نشان از اراده جدی او برای بقا در نوک هرم وزنه‌برداری بانوان داشت.

او در مصاحبه با وب سایت وزنه‌برداری و نشریه مربوط به این سازمان ضمن اشاره به تلاش بی‌وقفه و بسیار سخت خود در این عرصه گفت: هیچ وقت فکر نمی‌کردم از این طریق به یکی از چهره‌های مهم کشورم تایلند تبدیل شوم. تلاش زیاد و توجه نکردن به مشکلات باعث شد به اهداف خود برسم. انتخاب من به عنوان برترین وزنه‌بردار زن جهان به رای کارشناسان و لطف مردم ربط داشت و از این طریق از همه آنها متشکرم.

کیانوش رستمی وزنه‌بردار مطرح ایرانی است. پس از دریافت جایزه ینو بوسکوویچ پای مصاحبه با خبرنگار این مراسم نشسته و ضمن تشکر از توجه کارشناسان و داوران به او خاطرنشان کرد: وزنه‌برداری بسیار سخت است و رقابت در این عرصه فوق‌العاده طاقت‌فرسا و پیچیده خواهد بود.

رستمی ستاره ایرانی متولد ۱۹۹۱ که در رقابت‌های جهانی جوانان و بزرگسالان خوش درخشیده و طلای جهانی او در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ همچنین نقره او در ۲۰۱۵ هرگز از یاد هوادارانش نمی‌رود، در رقابت‌های آسیایی نیز سابقه درخشش داشته و در المپیک ۲۰۱۲ در بخش ۸۵ کیلوگرم مدال نقره خود را با ۳۸۰ کیلوگرم قطعی کرد و پس از آن در همین رده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ را نیز با ۳۹۶ کیلوگرم ثبت کرد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا امکانات کامل در محل زندگی خود داشته یا خیر و از چه خانواده‌ای وارد جامعه شده است، گفت: خانواده من در کرمانشاه زندگی می‌کنند. پدرم بازنشسته نیروی انتظامی است و خانواده پرجمعیتی داشتیم. ۴ خواهر و ۴ برادر. من جوانترین آنها بودم و وقتی ۱۰ سال داشتم برادر بزرگترم یکی از وزنه‌برداران خوب ایران و البته مربی من بود. او الگوی من شد و تصمیم گرفتم این راه سخت را با تمرینات حرفه‌ای و هدفمند پیش ببرم.

رستمی در پاسخ به این سؤال که آیا در رویای خود مدال المپیک را ترسیم کرد، گفت: ممکن است به نظر شما باور نکردنی و خنده‌دار باشد اما اینکه اکنون در این رتبه و مقام ایستاده‌ام به خاطر هدفی است که در نوجوانی برای خود در نظر گرفتم. من می‌خواستم مدال طلای المپیک را بگیرم و این اوج خواسته من بود. البته باور نداشتم در ۴ المپیک حضور داشتم و البته بدرخشم.

از کیانوش رستمی پرسیده شد که تمرینات بدون مربی و با امکانات کم تا چه حد سخت است و او پاسخ داد: باید ظرفیت حضور در رقابت‌های جهانی را به دست بیاوریم. خیلی سخت است به خصوص اینکه کادر فنی و مربیان حرفه‌ای در کنار شما نباشند و امکانات خیلی خوبی هم در اختیار نداشته باشید. اینکه در ۴ المپیک بدنتان در اوج آمادگی باشد حتی تصورش هم ممکن نیست اما به خاطر عشق و علاقه به کشورم و در واکنش به لطف مردم مصمم شدم که چنین سختی را به جان بخرم. من بدون مربی به ریو رفتم و خیلی‌ها در آن زمان به من گفتند این غیرممکن است و موفق نخواهی شد اما من آن کار را به پایان رساندم. درست است که مربی نداشتم اما همیشه دوستان بسیار خوبی اطراف من بودند و به من کمک کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج