۵۳۶۲۴۵
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

نیویورک تایمز: ایرانیان قسم خورده اند که دیگر اجازه ندهند یک «احمدی نژاد» دیگر بیاید

مشارکت مردم دراین انتخابات بسیار بالا بود. علی رغم اینکه روحانی اکثریت آرا را به خود اختصاص داد اما با چالش هایی چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی در این دوره مواجه خواهد بود. او به تعمیرات اساسی در اوضاع اقتصادی نیاز دارد.

پایگاه خبری انتخاب: نیویورک تایمز نوشت: طبقه متوسط شهری ایران بار دیگر حسن روحانی را به عنوان رییس جمهور کشور انتخاب کرد. روحانی وعده توسعه آزادی های اجتماعی و بازشدن گره های اقتصادی کشور با ورود سرمایه به کشور را داده بود.

مشارکت مردم دراین انتخابات بسیار بالا بود. علی رغم اینکه روحانی اکثریت آرا را به خود اختصاص داد اما با چالش هایی چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی در این دوره مواجه خواهد بود. او به تعمیرات اساسی در اوضاع اقتصادی نیاز دارد.

برخی معتقدند منافع برجام برای احیای اقتصاد ایران کافی نبوده چرا که تحریم های غیرهسته ای آمریکا همچنان به قوت خود باقی است.

او باید با دولت غیر قابل پیش بینی ترامپ که بارها توافق هسته ای را تهدید به نابودی کرده و در عین حال چند روز پیش طرح توقف تحریم های هسته ای را که بخش مهمی از برجام است تمدید کرده کار کند.

مقامات امنیت ملی دولت ترامپ بر این باورند که ایران منبع اصلی مشکلات در خاورمیانه است. کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان نمیخواهد تحریم های یکجانبه اش را از دست بدهد تا این کار به باز شدن فضای تجاری بانک ها وکسب و کار ها کمک کند.

روحانی روابط ایران را اتحادیه اروپا را بهبود بخشید و گفته ما برای لغو تحریم های غیر هسته ای نیز تلاش میکنیم.

روحانی برای بازی با آمریکا کارتهای لازم را داد. ایران حمایت حیاتی ای از دولت حیدرالعبادی در عراق که یکی از متحدان آمریکاست دارد و هر تلاشی برای کاهش نفوذ ایران در عراق و سوریه میتواند تلاش های صورت گرفته برای بازپس گیری موصول و رقه از کنترل داعش را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

پیروزی روحانی نشان داد مردم رویکردهای اعتدال گرایانه را هنوز ترجیح میدهند .در واقع، اصولگرایان با پیروزی روحانی شکست سختی در امر سیاسی خورده اند. پیروزی او در سال ۲۰۱۳ به مذاکرات مستقیم با امریکا و توافق هسته ای ختم شد که اصولگرایان باآن مخالف بودند.

نتیجه انتخابات نشان دهنده این است که نسل جدید رای دهندگان رییسی را به عنوان یک احمدی نژاد دیگر هرگز قبول ندارند.

ایرانیان توسعه خواه قسم خورده اند که دوباره اجازه ندهند سال ۲۰۰۵ تکرار شود. انتخابات این دوره شکاف بین کسانی که به دنبال سیاست های سوسیالیستی و آزادی های سیاسی و اجتماعی را پررنگ کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمدی نژاد بلایی سر اصولگراها آورد که تا نیم قرن دیگه هم چوب حمایت از احمدی نژاد را خواهند خورد

    • بدون نام

      احمدی نژاد در افکار مردم ایران مظهر تحجر و واپس گرایی و عوامفریبی و ریاکاری ست

    • بدون نام

      نیویورک تایمز غلط زیادی کرده. اولا که نه رئیسی نه هیچ کس دیگه ای احمدی نژاد نمیشه. بعدشم یه جوری میگن پیروزی قاطع که آدم فکر میکنه رقیبش ۲ میلیون رأی آورده. به خدا که اگه خود احمدی نژاد تو مناظره ها بود و واقعیت برجام و وضع اقتصادی و هزار اتفاق دیگه رو بیان میکرد اونوقت میدیدم که غیر از یه مشت بازیگر جیره خور که پول گرفته بودن و یه سری رانت خوار که منافعشون تو بودن امثال روحانیه و یه مشت ساده لوح عشق کلاس که میخوان ادای روشنفکرا رو در بیارن کس دیگه ای هم بهش رأی میداد؟

    • بدون نام

      افرین به اراده ایرانیان بزرگ.

    • بدون نام

      بله نیویورک تایمز به این نتیجه رسیده که مردم دارن توسعه خواه و اعتدال گرا میشن پس دوباره لابد غربی ها میشینن اتاق فکر میذارن ببینن چیکار کنن که جلوی این توسعه گرفته بشه. این واقعیته. هر وقت ایران خواسته پیشرفت کنه غربی ها و روسیه نذاشتن از زمان مشروطه.

    • منوچهر شمسی

      مخالفم با این حرف هیچ سابقه تاریخی این حرف نداره .وما تنها ملتی هستین که مارگزیده ایم واز ریسمان سفید وسیاه که نمیترسیم هیچ از مار هم نمیترسیم شجاع هستیم شجاع.

    • بی نام

      احمدی نژاد به تاریخ پیوست مثل معول واسکندرکه امدن ایرانو ویران کردن ورفتن مردم اگاهن دیگه به اصولگرارای نمیدن. مگراینکه مردمو بفریبن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج