جاباما
۵۴۳۱۳۰
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

چرا باید مسئولین نظام، یکدیگر را را «دزد» بنامند؟

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: بپذیریم که در جریان تبلیغات انتخاباتی، طرفین مرتکب تخلفات آشکار از ضوابط اخلاقی شدند که با منافع ملی سازگاری نداشت.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: بپذیریم که در جریان تبلیغات انتخاباتی، طرفین مرتکب تخلفات آشکار از ضوابط اخلاقی شدند که با منافع ملی سازگاری نداشت.
امروز اگر وزیر خارجه معلوم الحال عربستان سعودی به خود جرات می‌دهد مسئولین نظام جمهوری اسلامی را «دزد» بنامد، به این دلیل نیست که آنها دزد هستند بلکه به این دلیل است که برخلاف واقعیت، همدیگر را متهم به دزدی کرده‌اند.

جمهوری اسلامی در ادامه افزوده است: این روش خلاف، باعث گستاخی عناصر ضدانقلاب هم شده و آنها نیز سخنانی از قبیل آنچه وزیر خارجه عربستان و سران رژیم صهیونیستی و رسانه‌های آمریکائی و انگلیسی علیه مسئولین نظام و خود نظام می‌گویند را تکرار می‌کنند. این وضعیت نشان می‌دهد روش تبلیغاتی ما غلط است کما اینکه در غیر تبلیغات انتخاباتی نیز همین روش غلط در چارچوب جنگ قدرت اعمال می‌شود، روشی که در نهایت به تضعیف نظام جمهوری اسلامی می‌انجامد.

در کشور ما حزب و جناح و جبهه سیاسی به معنای واقعی وجود ندارد. مجموعه‌هائی که تحت این عناوین مشغول فعالیت هستند، نه مرام سیاسی دارند و نه ضوابط اخلاقی و اسلامی را رعایت می‌کنند و نه حتی قواعد فعالیت سیاسی را رعایت می‌کنند. مرام امام خمینی این نبود که برای رسیدن به قدرت هر حرفی بزند و هر کاری بکند. امام، در طول مبارزات ضداستبدادی و ضداستعماری خود از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ مرتکب هیچ خلاف اخلاقی برای رسیدن به قدرت نشد. در دوران ۱۰ ساله رهبری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز هرگز حاضر نشد کلمه‌ای برخلاف واقع بگوید یا کاری کند که خارج از ضوابط شرعی و قانونی باشد. احزاب و جناح‌ها و جبهه‌های سیاسی ما اگر از سیره امام خمینی پیروی می‌کردند، امروز ما دچار این همه تفرقه و تشتت و درگیری‌های ضربه زننده به اساس نظام و منافع ملی نبودیم. نمی‌گوئیم احزاب تعطیل شوند بلکه می‌گوئیم با رعایت ضوابط اخلاقی و شرعی و قانونی و قواعد سیاسی فعالیت کنند. اگر چنین شود، کشور ما بهترین زمینه را برای چرخش قدرت دردست جناح‌ها خواهد داشت و چنین چرخش قدرتی هرگز به منافع ملی کوچک‌ترین آسیبی وارد نخواهد کرد.

* اینها مربوط به قبل از رسیدن به قدرت است. متاسفانه بعد از آنکه در کارزار تبلیغات انتخاباتی یک فرد یا یک جناح پیروز می‌شود، باز هم قواعد سیاسی رعایت نمی‌شود و تهمت‌ها، تخریب‌ها، کارشکنی‌ها، تفرقه افکنی‌ها و از همه بدتر نفرت‌آفرینی‌ها ادامه می‌یابد. در بی‌دین‌ترین جوامع امروز جهان، وقتی رقابت‌های انتخاباتی تمام می‌شود، احزاب برای حفاظت از منافع ملی دست به دست هم می‌دهند و با کمک همدیگر کشور را آباد می‌کنند و در برابر تهدیدهای خارجی می‌ایستند ولی در کشور ما که نظام جمهوری اسلامی حاکم است، خصومت‌ها و کینه‌توزی‌ها بیشتر می‌شود! این وضعیت، نه با دستورات اسلامی سازگاری دارد و نه حتی با معیارهای معمول و متداول جوامع غیردینی.

* مشکل، هنگامی بزرگ‌تر و پیچیده‌تر می‌شود که جناح‌ها یا بعضی از آنها مقدسات دینی را هم برای رسیدن به قدرت هزینه می‌کنند. اینکه امام زمان، روحانیت، جامعه مدرسین، جامعه روحانیت، ائمه جمعه، ائمه جماعات، امکانات مساجد و بیت‌المال، نهادهائی که متعلق به عموم مردم و نظام هستند، صدا و سیما و خلاصه ابروباد و مه خورشید و فلک همه در کار شوند تا یکی رای نیاورد ولی همان شخص با رای بالا پیروز انتخابات شود، چگونه قابل توجیه است؟ قطعاً این به معنای بی‌اعتقادی مردم به مقدسات دینی نیست بلکه به معنای این است که باید مردم را در انتخابات آزاد گذاشت و نباید برای رسیدن به قدرت، دین و اعتقادات و مقدسات و امکانات عمومی را هزینه کرد.

* عده‌ای می‌گویند با سه انتخابات ۱۳۹۲، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۶ اصولگرائی به پایان رسیده است. این، تحلیل درستی نیست. اصولگرائی یک تفکر صحیح است که اگر به ضوابط آن عمل شود همواره به پیش می‌رود و جامعه را به پیش می‌برد. آنچه در این سه انتخابات به اثبات رسید این است که عده‌ای به نام اصولگرائی مرتکب کارهای خلاف «اصول» شدند و خودشان لطمه دیدند. همین وضعیت را جناح اصلاح طلب نیز قبلاً داشت و اکنون نیز اصلاح‌طلب‌ها نباید خود را پیروز بدانند و درصدد سهم‌خواهی برآیند. نه اصولگراها ۱۶ میلیون عضو دارند و نه اصلاح طلب‌ها ۲۴ میلیون. این آراء، اگر درست تحلیل شوند، نتیجه این خواهد شد که این هر دو جناح باید در مواضع و روش‌های خود تجدیدنظر کنند و به سیره امام برگردند و فقط در اعمال سلیقه‌ها با همدیگر رقابت کنند و به اصول و ضوابط پای بندی نشان دهند.

* اگر به سیره امام بر گردیم، به جائی خواهیم رسید که مثل زمان امام، وقتی مردم حس کنند نظر روحانیت چیست، اکثریت قاطع به همان نظر گرایش نشان خواهند داد. لزومی ندارد روحانیت، خود را خرج این و آن کند و تمام مقدسات را هم به میدان بیاورد، کافی است فقط به سیره امام بر‌گردد و ببیند که مردم چگونه تلاش خواهند کرد خود را و آراء خود را به روحانیت نزدیک و بلکه منطبق کنند. وضعیت امروز ما یک بحران معنوی است. ما می‌توانیم از این بحران خارج شویم به شرط آنکه طرحی نو دراندازیم. این طرح نو، ما را به نتیجه مطلوب خواهد رساند بدون آنکه فلک را سقف بشکافیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جانا سخن از زبان ما ميگويى!!!

    • بینام

      زنده باد ایرانی وطن پرست وزنده باد روحانی عزیز مردم با رای به روحانی نشان دادند که کشورشان رابه پول وسیب زمینی نمیفروشند 8سال احمدی نژاد کشور را 80 سال به عقب برد آقایان اصولگرا باید درک کنند که مردم دیگه فریب شعار های عوامفریبانه را نمیخورند مردم آزادی فکر واندیشه را میخواهند

    • کاکایی

      حقا که سخنی حق با مفاهیم حقیقی ...دینی وسیاسی وپر ازمعنی برای معاندیم..ومخالفین( آزاد منشی وآزاد اندیشی شنیدیم.).مردم انقلابی ایران که افتخارات آفریده ودر پشتیبانی از نظام...(اسلامی ولایی )هرگز تن به ذلت نخواهند داد..چه داخلی وچه خارجی :::دعوت به اتحاد جهت عبور از این بحران منطقه ای پیرامونمان را خواهانیم...بیآیید هم دل وهم عهد شویم..وبیآیید با اندیشه خدمت به هم وطنان وبا هم خونی وبرادری ایران مقتدر را به سر منزل مقصود برسانیم...یکپارچه یکدست و با تبعیت از (رهبری) وتمکین به قانون..اتحادمان پویاتر ورساتر خواهد بود..انشآء الله..

    • صدر

      "مثل زمان امام، وقتی مردم حس کنند نظر روحانیت چیست، اکثریت قاطع به همان نظر گرایش نشان خواهند داد" این سخن بطور مطلق صحیح نیست چون در دور اول انتخابات ریاست جمهوری با اینکه روحانیت مبارز مرحوم دکتر حبیبی را اصلح اعلام کرده بودند ولی بنی صدر رای آورد.

    • بدون نام

      این اصولگراها هستن که به خاطر مقام دست به توهین وتفرقه وهر کار دیگر می زنند وحتی خودشان هم قبول ندارند .

    • بدون نام

      تهمت زدن از طرف هر کس باشه محکومه.نمی خواد ژست بی‌گناهی بگیرید.

    • مردم

      .. نه بابانیستنداین مسئولین خدمتگذارمردم هستنداین حرفاچیه،اینابایه نون پنیرروزبه شب وشب به روزمی رسانندوکلادرخدمت مردم هستن

    • بدون نام

      برای اینکه تهمت زدن در کشور ما بدون مجازات میماند.

    • سرباز جنگ نرم

      مقاله خوبی است ؛ خیلی از جاهایش واقعیات رو بازگو کرده اما باید دید که اصولا برای تبلیغات صحیح چه کسی باید چه کاری انجام دهد
      آیا در کشور ما مهندسی تبلیغات درست اجرا میشود
      آیا کاندیداها به دستورات اسلام و به سنت امامان عمل میکنند ؟
      و ....
      و سوالات بسیاری که ناگفته مانده و باید اصلاح شود

    • بدون نام

      شایدازکارهای هم باخبر

    • بدون نام

      سران وقتیکه خودشون بهم می کویند دزد چه انتزاری دارید مردم از ناچاری بدو بدتر را انتخاب کردن

    • بی نام

      به نام خدا ...انسان در هر پست ومقامی که باشد میباید در شبانه روز ساعتی را به تفکر بپردازد و سخنان خود را ارزیابی کند از نوجوان و جوان گرفته تا پیر و سالخورده ...اوقاتی را با خدای خود تنها باشد و به تدبر مشغول شود که ساعتی تفکر بالاتر از هفتادسال عبادت است ...سخنی که از بین ۳۲ دندان بیرون میاید در ۳۲ مملکت جاری میشود .

    • بختیاری

      مملکتی که قانون درآن اجرا نشود دزدی در آن بیداد می کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج